Gå till innehåll

SpeedBooster - NL400 + en del turrar!


SpeedBooster

Recommended Posts

Högre pfr!!!!! så kommer du öka din ptb/100 :mrgreen: . Jag hittade denna läckan hos mig själv efter ett jävla analyserande. Välj bara ut rätt fi och dunka på med mer mediokra händer.

 

Hörru LongAgo! Det låter ju vettigt med högre prf men vad jag undrar är följande...Hur ska man veta vilken fi man ska dunka på? Jag måste bli bättre på att läsa av statsen och ta mina beslut därefter och skulle därför vara väldigt intresserad av hur du m.fl. resonerar där. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 826
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En del oredovisat lir från igår och idag. Tot 4h lir. -$87. Går helt plötsligt fruktansvärt tungt. Känns som att det är 0 % träffade floppar just nu och motrigg. Har gjort några tveksamma calls också. Blir fan förbannad då man har ordentligt med stats på fi och säger till sig själv att "slår han om nu är jag garanterat slagen" ungefär och ändå synar. TILT! :twisted: Nattsessionen igår blev också alldeles för lång. Hittade fint plus på 1-2 inköp ganska snabbt. Istället för att stänga ned och nöja sig med det fortssätter jag lira. Kan ju bara sluta på ett sätt... Jaja. Käk och tentaplugg nu. Får se om det blir mer lir sen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h 30 min lir nu. Total motrigg. Känns lite hopplöst just nu. Kul när fi synar re raise till 12 pre med 34o o floppar stegar o shit. Pokergudarna sitter nog o hånflinar åt mig nu lol. Aja färdigwhinat. Borde kanske ha kunnat släppa några händer också men blev lite småtiltad ett tag. :cry:

 

Hand 1:

Standardspel att pusha då fi pottar floppen va?

 

connie111 sitter vid 0 med $20,55.

thekid.219 sitter vid 1 med $80,24.

Bobby-V sitter vid 2 med $138,32.

SpeedBooster sitter vid 3 med $114,10.

Torcher sitter vid 4 med $244,76.

Alto78 sitter vid 5 med $128,98.

 

Dealern sitter vid 5.

 

connie111 lägger en blind på $,50.

thekid.219 lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges Qs Js.)

 

Före floppen:

Bobby-V höjer med $2,50.

SpeedBooster synar med $3,50.

Torcher foldar.

Alto78 höjer med $2,50.

connie111 foldar.

thekid.219 synar med $5.

Bobby-V synar med $2,50.

SpeedBooster synar med $2,50.

 

Floppen kommer upp

6r 9s 10s.

 

thekid.219 satsar $1.

Bobby-V synar med $1.

SpeedBooster synar med $1.

Alto78 höjer med $28,50.

thekid.219 foldar.

Bobby-V foldar.

SpeedBooster ?

 

Hand 2:

Vad tycker ni om det här spelet? Shortstacken som ställer pre har gjort det flera gånger de senaste 10 givarna. Är rätt säker på att han inte har mig innen floppen iaf. Bra eller anus att trycka ut Thomastro ur potten?

 

H@plant sitter vid 0 med $192,83.

mickypetzi sitter vid 1 med $18,40.

pipanw sitter vid 2 med $129,33.

SpeedBooster sitter vid 3 med $153,39.

MUXUS sitter vid 4 med $118,21.

Thomastro sitter vid 5 med $343,54.

 

Dealern sitter vid 1.

 

pipanw lägger en blind på $,50.

SpeedBooster lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges Ar Qr.)

 

Före floppen:

MUXUS synar med $1.

Thomastro höjer med $3,50.

H@plant synar med $4,50.

mickypetzi synar med $4,50.

pipanw foldar.

SpeedBooster höjer med $11,50.

MUXUS foldar.

Thomastro synar med $11,50.

H@plant foldar.

mickypetzi går all-in med $13,90.

SpeedBooster synar med $2,40.

Thomastro synar med $2,40.

 

Floppen kommer upp

2k Js 5h.

 

SpeedBooster satsar $44.

Thomastro foldar, visar Ks Ak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju höja hand ett. Då blir beslutet mkt enklare.

 

goodwork, gillar spelet i hand 2, hand 1 måste du raisa flop, samt syna för du är favorit mot allt typ.. wp.

 

Håller med. Borde höjt 20 lr nåt i den stilen. Att syna om fi ställer känns ju då också som det enda alternativet. Hur som helst valde jag att ställa in över fi den här gången då jag faktiskt är favorit mot fi som troligtvis sitter på AA/KK.

 

Hand 2 tyckte jag också var rätt spelat. Fick däremot höra andra saker i chatten. Killen jag tryckte ur potten verkade tänka ungefär som att det var en turre lol :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru LongAgo! Det låter ju vettigt med högre prf men vad jag undrar är följande...Hur ska man veta vilken fi man ska dunka på? Jag måste bli bättre på att läsa av statsen och ta mina beslut därefter och skulle därför vara väldigt intresserad av hur du m.fl. resonerar där. :roll:

 

Dunka på mot dem som är foldbenägna! Om dem är foldbenägna finner du i stats du kan ta fram med pahud/pokertracker. Sen gäller det bara att ösa på, på rätt ställe, så ta även reda på när dem är foldbenägna (pre/flop/turn/river). Enkelt!

Någon som gillar många floppar kan du limpa pre, och kötta flop osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del oredovisade resultat. Lirade 3 SNGs igår för en del summit points som låg o skräpade. Körde 3 st $20+2. Placeringarna 1 och 2 i de två SH jag körde. I 10 seat SNGn sket det sig och åkte en bit innan bubblan. Så 120 + på dom.

Lirade 1h cash game nu på morgonen också. Riktigt segt men lyckades iaf sluta plus. Spelade nästan lite passivt i vissa lägen. Får inte låta beatsen sabba spelet :evil:

 

Feb so far: +$2486

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h 30 min lir nu. Dåligt flyt och stundtals bedrövligt spel från min sida :-(

 

Hand 1:

Den här handen var bara för j-vla tragisk. Råkar missklicka och syna med K7o pre flopp då en kille höjt. Träffar 7an och checkar. Pre flop raisarn gör ett halvskumt bett. Antingen betyder det stål eller är han tom. Får för mig att slå om :roll: Självklart dyker en till 7a upp på turn. Även fast det känns som att han mycket väl kan sitta på ett monster är väl katastrofen nästan oundviklig känns det som, suck.

 

SpeedBooster sitter vid 0 med $103,50.

Badkaf sitter vid 1 med $84,50.

Pupe75 sitter vid 2 med $98,50.

LaErEr sitter vid 3 med $161,80.

Schwachie sitter vid 4 med $106,44.

J.West sitter vid 5 med $163,90.

 

Dealern sitter vid 5.

 

SpeedBooster lägger en blind på $,50.

Badkaf lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges 7r Kh.)

 

Före floppen:

Pupe75 foldar.

LaErEr foldar.

Schwachie synar med $1.

J.West höjer med $3,50.

SpeedBooster synar med $4.

Badkaf foldar.

Schwachie synar med $3,50.

 

Floppen kommer upp

7k 6s Qh.

 

SpeedBooster checkar

Schwachie checkar

J.West satsar $7,50.

SpeedBooster höjer med $13,50.

Schwachie foldar.

J.West synar med $13,50.

 

Turnkortet kommer upp 7s.

 

SpeedBooster satsar $21.

J.West synar med $21.

 

Riverkortet kommer upp 9r.

 

SpeedBooster går all-in med $57.

J.West synar med $57.

 

Kortvisning:

 

SpeedBooster visar 7r Kh.

Triss i sjuor - 7k 7s 7r Kh Qh

 

J.West visar Qr Qs.

Kåk, damer över sjuor - Qh Qr Qs 7k 7s

 

J.West vinner potten på ($209,50).

 

Hand 2:

Den här handen dyker upp på samma bord en stund senare. Känns som att jag fått en ganska fiskig tableimmage på det här bordet bla pga K7 handen ovan ;-) Plockar upp både steg o färgdrag på turn så känns som ett bra läge att spela den rätt hårt. Då fi synar även turn sätter jag honom på nåt i stil med QJ/QK. Skön riverklonk då stegen sitter. :-D

 

SpeedBooster sitter vid 0 med $103,04.

Sunsea sitter vid 1 med $91,06.

Pupe75 sitter vid 2 med $100,36.

LaErEr sitter vid 3 med $162,82.

Schwachie sitter vid 4 med $102,96.

J.West sitter vid 5 med $267,34.

 

Dealern sitter vid 4.

 

J.West lägger en blind på $,50.

SpeedBooster lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges 9h 8h.)

 

Före floppen:

Sunsea foldar.

Pupe75 foldar.

LaErEr foldar.

Schwachie höjer med $2,50.

J.West synar med $3.

SpeedBooster synar med $2,50.

 

Floppen kommer upp

Qr 2h 6h.

 

J.West checkar

SpeedBooster satsar $8.

Schwachie synar med $8.

J.West foldar.

 

Turnkortet kommer upp 7s.

 

SpeedBooster satsar $20.

Schwachie synar med $20.

 

Riverkortet kommer upp 5s.

 

SpeedBooster går all-in med $71,54.

Schwachie går all-in med $71,46.

$,08 skjuts över till SpeedBooster.

 

Kortvisning:

 

SpeedBooster visar 9h 8h.

Straight, Nio högt - 9h 8h 7s 6h 5s

 

Schwachie visar Qk Kk.

Par i damer - Qr Qk Kk 7s 6h

 

SpeedBooster vinner potten på ($206,42).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1: Finns egentligen inte så mkt å säga, om du nu missclickar dig in i den, varför battla om poten på flop? Fold flop, finns noll anledning att slå om där. Man foldar ju just dåliga händer pre för att slippa jobbiga beslut, eftersom du vet detta, så borde folden på flop ligga nära :)

 

hand 2: han spelar sin hand katastrofalt, men jag gillar inte din push på turn ändå. Vad gör du om han slår om på turn (vilket en vettig spelare skulle göra), folda? Du är ändå såpass commitad där att slår han om på turn så blir beslutet tok svårt om du ska lägga dig eller syna (iaf enligt mig). Väljer du att syna är du fortfarande ganska mkt underdog. Check-syn turn, value river.

 

Nice hands, gogo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1: Finns egentligen inte så mkt å säga, om du nu missclickar dig in i den, varför battla om poten på flop? Fold flop, finns noll anledning att slå om där. Man foldar ju just dåliga händer pre för att slippa jobbiga beslut, eftersom du vet detta, så borde folden på flop ligga nära :)

 

hand 2: han spelar sin hand katastrofalt, men jag gillar inte din push på turn ändå. Vad gör du om han slår om på turn (vilket en vettig spelare skulle göra), folda? Du är ändå såpass commitad där att slår han om på turn så blir beslutet tok svårt om du ska lägga dig eller syna (iaf enligt mig). Väljer du att syna är du fortfarande ganska mkt underdog. Check-syn turn, value river.

 

Nice hands, gogo

 

1. I normala fall slänger jag på floppen alla dagar i veckan. Men fick för mig nån j-vla idiotgrej som slutade i katastrof. Kändes hyffsat onödigt men men.

 

2. Ofta väljer jag den linje du föreslår om att check-syna turn om det inte blir för dyrt. Men den här gången kändes det nästan som att jag kunde få fi att vika för ett ordentligt bett. Då det var han som höjt före floppen kändes hans syn på flopp lite som ett svaghetstecken med den brädan. Och om han skulle syna igen så är det ju ingen katastrof då jag har många outs. Men det är sant som du säger att det blir ett knivigt beslut om han ställer in över mig på turn. Inga superfina pottodds direkt. Tur för mig att han lirade den så risigt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad segt det går. 1h 30 min problem ungefär nu. Tragisk början på sessionen. Lyckades till slut plocka hem några potter så fick sluta på rätt sida strecket iaf :-)

 

Hand 1:

Vad gör ni här? Känns inte som att fi skulle re re raisa med AK/AQ. Återstår ungefär AA/KK/QQ, dvs jag slår ingen hand.

Fi har statsen 19,23/9,62

 

EverestPoker Game #1104654986: Table Dili-29 - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 13:42:35 - 2007/02/12

Seat 1: natve ($49.00)

Seat 2: frenkeh ($193.26)

Seat 3: hgmpolvora ($33.50)

Seat 4: Iormungandr ($35.79)

Seat 5: SpeedBooster ($102.16)

Seat 6: clockhuys ($81.54)

natve posts the small blind of $0.50

frenkeh posts the big blind of $1.00

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBooster[Kh Kd]

hgmpolvora folds

Iormungandr raises to $3.50

SpeedBooster raises to $11.00

clockhuys folds

natve folds

frenkeh raises to $18.50

Iormungandr folds

SpeedBooster calls $7.50

*** FLOP *** [Jd 4c Qs]

frenkeh bets $20.00

SpeedBooster ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6-tablade en timme nu efter att ha kikat på två filmer från cardrunners. En med sbrugby och en med muddywater. Riktigt nice faktiskt. Sbrugby tyckte liksom LongAgo att man skulle raisa ca 20 % av sina händer ;-) Annars var det kul och se hur han straffade spelare som sitter och höjer var och varannan hand. Att syna fanns inte på kartan utan det var konstant tre- och fyrbett kändes det som :mrgreen: Där har jag mkt att lära.

Filmerna fick mig att reflektera en hel del över mitt eget spel. Bland annat över hur jag spelar mina SC. Sbrugby surrade mkt om hur oerhört viktig positionen är med dessa händer. Känns som att jag spelat alldeles för många 78s etc från tidig pos. Har inte kollat så noga i pt än men är rätt säker på att jag torskat en hel del på dessa händer. :roll:

 

Aja hur som helst. Tillbaks till sessionen. Gjorde vissa justeringar i spelet nu när jag lirade. Handlade mkt om hur jag spelar från tidig pos. Kändes riktigt bra och ska jobba vidare med det imorrn. Helnöjd med hur jag spelade. Tyvärr lyckades jag inte klämma till fiskarna ordentligt. Fick in keramiken ett par ggr med bästa handen men de fick tyvärr inte stå sig :cry:

 

Tot idag: +$245

Feb so far: +$2800

 

Hand 1:

Checka bakom eller värdebetta? Fi är en ordentlig fisk och kan syna med vilka händer som helst hela vägen.

 

genua5 sitter vid 0 med $162,93.

SAMINID sitter vid 1 med $143,56.

SpeedBooster sitter vid 2 med $98,50.

pokerhaak sitter vid 3 med $65,44.

b_emerson sitter vid 4 med $141,60.

Fonzy237 sitter vid 5 med $35,18.

 

Dealern sitter vid 2.

 

pokerhaak lägger en blind på $,50.

b_emerson lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges Ks Jk.)

 

Före floppen:

Fonzy237 foldar.

genua5 synar med $1.

SAMINID synar med $1.

SpeedBooster höjer med $5.

pokerhaak foldar.

b_emerson foldar.

genua5 synar med $5.

SAMINID foldar.

 

Floppen kommer upp

Kr 7k 9k.

 

genua5 checkar

SpeedBooster satsar $11.

genua5 synar med $11.

 

Turnkortet kommer upp As.

 

genua5 checkar

SpeedBooster satsar $25.

genua5 synar med $25.

 

Riverkortet kommer upp Qs.

 

genua5 checkar

SpeedBooster ?

 

Hand 2:

...

 

Selifael sitter vid 0 med $128,20.

dicksam sitter vid 1 med $177,33.

ELRUBS sitter vid 3 med $166,50.

staffy sitter vid 4 med $31,04.

SpeedBooster sitter vid 5 med $107,48.

 

Dealern sitter vid 3.

 

staffy lägger en blind på $,50.

SpeedBooster lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges Ak Qk.)

 

Före floppen:

Selifael foldar.

dicksam foldar.

ELRUBS höjer med $2,50.

staffy foldar.

SpeedBooster höjer med $7,50.

ELRUBS synar med $7,50.

 

Floppen kommer upp

As Qr 5r.

 

SpeedBooster satsar $16.

ELRUBS höjer med $24,50.

SpeedBooster går all-in med $80,48.

ELRUBS synar med $55,98.

 

Kortvisning:

 

SpeedBooster visar Ak Qk.

Två par, ess och damer - As Ak Qr Qk 5r

 

ELRUBS visar Ar 8r.

Par i ess - As Ar Qr 8r 5r

 

Turnkortet kommer upp 6r.

Riverkortet kommer upp 3r.

 

SpeedBooster:

Två par, ess och damer - As Ak Qr Qk 6r

 

ELRUBS:

Flush, Ess högt - Ar Qr 8r 6r 5r

 

ELRUBS vinner potten på ($212,46).

 

Hand 3:

np fish :rolleyes:

 

colombat sitter vid 0 med $41,92.

SpeedBooster sitter vid 1 med $168,29.

kakapout sitter vid 3 med $32,30.

east1999 sitter vid 4 med $13,50.

wernermunk sitter vid 5 med $89,34.

 

Dealern sitter vid 5.

 

colombat lägger en blind på $,50.

SpeedBooster lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges Kr Ar.)

 

Före floppen:

kakapout synar med $1.

east1999 foldar.

wernermunk foldar.

colombat synar med $,50.

SpeedBooster satsar $4.

kakapout foldar.

colombat synar med $4.

 

Floppen kommer upp

Ak 3s Jk.

 

colombat går all-in med $36,92.

SpeedBooster synar med $36,92.

 

Kortvisning:

 

colombat visar 6s 6r.

Par i sexor - 6s 6r Ak Jk 3s

 

SpeedBooster visar Kr Ar.

Par i ess - Ak Ar Kr Jk 3s

 

Turnkortet kommer upp 6h.

Riverkortet kommer upp Qh.

 

colombat:

Triss i sexor - 6h 6s 6r Ak Qh

 

SpeedBooster:

Par i ess - Ak Ar Kr Qh Jk

 

colombat vinner potten på ($81,84).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goodwork, inte så oväntat att sbrugby tycker som jag då vi är helt equal i poker begåvning :mrgreen:. Vad gäller tidiga positioner, om jag väljer att spela en hand i en raisad pot så reraisar jag den i princip alltid. Min hd från SB und BB brukar isf vara pockets>77 AK-AQ.. självklart beroende på fi. Sen tycker jag inte det är fel att limpa in med sc's och suited gaps då handen kan få bra showdownvärde. Men spelet i tidig position varierar fullkomligt efter hur bordet/fi spelar. IBland blir det en squeeze, ibland limp och oftast fold :) från CO/D kan jag lätt höja upp allt som verkar vettigt, above average typ. En liten bra tumregel som man kan ha är att i princip höja en hand/blind. Brukar ofta sluta på 20 procent av händerna. Sen får folk gärna såga min teori hur hårt som helst, fast den funkar utmärkt och jag håller vid min teori att: "alltid lämna över de svåra besluten till motståndaren" , varför vi alltid vill vara i position när vi spelar handen.

 

Hand 1: Jag är en galning men jag hade inte velat lämna bort en så stor pot om han eventuellt kan ha bättre hand. Fundera över hur pass foldbenägen fi är, kan han ha missat färgdraget? Fisk? Synar dig med ett naket ess om du pushar? osv.. Så jag säger check lr bet och lämnar din fråga obesvarad :mrgreen:

 

resten av händerna suger och jag vill inte se sådana :( Hade nyss en liknande när jag floppar nöt kåken men blir utdragen av högre kåk på river. Samt floppat tvåpar mot överpar och brädan parar sig turn/river.. skit spel.

 

EDIT: många tycker inte man ska reraisa lägre pockets ur position då man tappar all kontroll över poten. Jag håller med dem, fast påpekar att det är beroende på fi. Finns alltså två linjer, call-set-bet eller raise-bet-etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goodwork, inte så oväntat att sbrugby tycker som jag då vi är helt equal i poker begåvning :mrgreen:. Vad gäller tidiga positioner, om jag väljer att spela en hand i en raisad pot så reraisar jag den i princip alltid. Min hd från SB und BB brukar isf vara pockets>77 AK-AQ.. självklart beroende på fi. Sen tycker jag inte det är fel att limpa in med sc's och suited gaps då handen kan få bra showdownvärde. Men spelet i tidig position varierar fullkomligt efter hur bordet/fi spelar. IBland blir det en squeeze, ibland limp och oftast fold :) från CO/D kan jag lätt höja upp allt som verkar vettigt, above average typ. En liten bra tumregel som man kan ha är att i princip höja en hand/blind. Brukar ofta sluta på 20 procent av händerna. Sen får folk gärna såga min teori hur hårt som helst, fast den funkar utmärkt och jag håller vid min teori att: "alltid lämna över de svåra besluten till motståndaren" , varför vi alltid vill vara i position när vi spelar handen.

 

Hand 1: Jag är en galning men jag hade inte velat lämna bort en så stor pot om han eventuellt kan ha bättre hand. Fundera över hur pass foldbenägen fi är, kan han ha missat färgdraget? Fisk? Synar dig med ett naket ess om du pushar? osv.. Så jag säger check lr bet och lämnar din fråga obesvarad :mrgreen:

 

resten av händerna suger och jag vill inte se sådana :( Hade nyss en liknande när jag floppar nöt kåken men blir utdragen av högre kåk på river. Samt floppat tvåpar mot överpar och brädan parar sig turn/river.. skit spel.

 

EDIT: många tycker inte man ska reraisa lägre pockets ur position då man tappar all kontroll över poten. Jag håller med dem, fast påpekar att det är beroende på fi. Finns alltså två linjer, call-set-bet eller raise-bet-etc..

Bra inlägg igen! 8-)

Kul med nån som orkar tänka till och skriva några kloka rader. Uppskattas! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h 20 min gejm nu. Rätt nöjd med hur jag spelade överlag. Hade dock väldiga problem med att träffa flopparna. Körde "bara" 6 bord nu igen för att försöka spela ett lite mer aggressivt spel pre flopp. PFR låg på 15,71 % den här sessionen. Känns ju som att jag höjer hela tiden asså. Hyffsat ovant :-)

 

Hand 1:

Hur hade ni spelat den här? Blev lite försiktig då den tredje hjärtern kom på turn så valde att syna för att se hur fi agerar på rivern. Känns ju inte som att han sitter på färgen med det riverbettet. Att värdebetta känns givet. Men hur mkt?

Fi är ordentligt lös och spelar i stort sett varje hand känns det som.

 

Madmat sitter vid 0 med $81,89.

nounours26 sitter vid 1 med $132,36.

Snb sitter vid 2 med $191,96.

Djay92 sitter vid 3 med $59,37.

SpeedBooster sitter vid 4 med $98,50.

mickynomike sitter vid 5 med $54,82.

 

Dealern sitter vid 0.

 

nounours26 lägger en blind på $,50.

Snb lägger en blind på $1.

mickynomike lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges As Qr.)

 

Före floppen:

Djay92 foldar.

SpeedBooster höjer med $3,50.

mickynomike foldar.

Madmat foldar.

nounours26 synar med $4.

Snb foldar.

 

Floppen kommer upp

4k 7h Qh.

 

nounours26 satsar $3.

SpeedBooster höjer med $10.

nounours26 synar med $10.

 

Turnkortet kommer upp 2h.

 

nounours26 satsar $4.

SpeedBooster synar med $4.

 

Riverkortet kommer upp Qs.

 

nounours26 satsar $5,50.

SpeedBooster ?

 

Hand 2:

Kan vara bra att inse att man inte bara blir utdragen ;-)

 

DhrP sitter vid 1 med $111,98.

SpeedBooster sitter vid 2 med $100,50.

mickynomike sitter vid 4 med $62,54.

Pupe75 sitter vid 5 med $105,32.

 

Dealern sitter vid 2.

 

mickynomike lägger en blind på $,50.

Pupe75 lägger en blind på $1.

 

(SpeedBooster ges 10r 8h.)

 

Före floppen:

DhrP foldar.

SpeedBooster höjer med $2,50.

mickynomike synar med $3.

Pupe75 synar med $2,50.

 

Floppen kommer upp

8r 9r 9h.

 

mickynomike satsar $10,50.

Pupe75 foldar.

SpeedBooster synar med $10,50.

 

Turnkortet kommer upp 6h.

 

mickynomike satsar $31,50.

SpeedBooster går all-in med $86,50.

mickynomike går all-in med $17,04.

$37,96 skjuts över till SpeedBooster.

 

Kortvisning:

 

mickynomike visar Ak 9k.

Triss i nior - 9r 9h 9k Ak 8r

 

SpeedBooster visar 10r 8h.

Två par, nior och åttor - 9r 9h 8r 8h 10r

 

Riverkortet kommer upp 7h.

 

SpeedBooster:

Straight, Tio högt - 10r 9r 8r 7h 6h

 

mickynomike:

Triss i nior - 9r 9h 9k Ak 8r

 

SpeedBooster vinner potten på ($125,58).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen: Är han så lös, raisa upp till 20-25 någonting. Du kanske inte får maximalt värde ur en dam, men han lär calla ner många händer.

 

Andra handen: Ska du raisa pre med den handen så gör det åtminstonde ordentligt. Svårt att se hur du hittar stället turn också. Hur kan du tro att du leder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen: Är han så lös, raisa upp till 20-25 någonting. Du kanske inte får maximalt värde ur en dam, men han lär calla ner många händer.

 

Andra handen: Ska du raisa pre med den handen så gör det åtminstonde ordentligt. Svårt att se hur du hittar stället turn också. Hur kan du tro att du leder?

1:a: Ungefär så jag resonerade också. Fast raisade till strax under 20. Fi la sig.

 

2:a: Kör med pottbettknappen emellanåt då jag höjer pre. Höjde till 3,5 nu ist för standard 4. Har pos på båda fi och ingen annan i potten. Känns inte som att 50 cent spelar så jättestor roll.

Är medveten om att pushen ser hyffsat fiskigt ut men jag tänkte typ så här. Fi brukar spela riktigt aggro före floppen. Med pp TT+ hade han garanterat raisat mig pre. Då han pottar rakt in i mig på floppen kändes det verkligen inte som att han satt på en 9a utan snarare som drag. Jag kallsynar för att få se blank turn. Fi pottar igen. Kändes precis som att han ville få ut mig ur potten. Jag satte honom på ett färgdrag och spelade därefter. Visade sig vara helt fel den här gången men kan inte säga att det var någon tiltpush lr nåt i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...