Gå till innehåll

Fler moderatorer?


Recommended Posts

Detta har ju sagts förut att ju mer medlemar det blir desto fler OT inlägg och annat trams (Inte sagt att inte jag skriver massa trams inlägg :oops: ) . Kommer ihåg i början när det inte var lika mycket folk på pf, i VARJE tråd så stod det "RP av QoS" ungefär, och det var lika hård modering i övrigt med! Detta gjorde att det var mycket högre kvalité på svaren än vad det är nu.

 

Så varför inte ta in fler moderatorer så vi kan få upp kvalitén igen?

 

En sida som har en bra moderatorlösning är ju 2+2 där det finns några moderatorer för varje forumdel, t.ex i dagboksdelen så finns det 5 moderatorer och i onlinepoker så finns det 5 andra. Sen utöver dessa forumdels moderatorer så kan man ju ha dem som redan är moderatorer nu (högsta hönsen ;) ) som är allmäna moderatorer och rör sig överallt?

 

Svårt att genomföra eller bara dålig idé?

 

Lite RP - Inte av QoS, men av Myssion, hoppas att det duger... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nått ni haft i planerna förut men avfärdat?

Har nämnts, men ingen som direkt känt särskilt starkt för frågan.

Nja, jag har föreslagit det ett par gånger och ingen annan i moderatorteamet (som det såg ut vid respektive tillfällen) har tyckt ut det varit en bra idé. Så jag skulle nog ärligt talat inte vänta mig så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker moderatorerna som finns nu gör ett bra jobb. Det blir så himla tråkig stämning om fler trådar låses eller tas bort och användare bannas. Och fler moderatorer leder ju ganska självklart indirekt till just det. Det har väl sina fördelar också, men spam och OT sköts rätt bra som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ännu en gång fjäskat för QoS och Nusseman så väntar jag på ett PM där de undrar om jag vill bli moderator. Har bara ett krav oc det är att jag får banna TF :?

 

Iofs har jag nog lite dåligt med tid för att vara moderator :lol:

Jag önskar att jag också var så där vass på att sälja in mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att ta in fler moderatorer under hösten/vintern, i slutet av sommaren tog vi in tre nya och det kommer fler goa moderatoer! :D

 

Upplägget med med moderatorer dedikerade till olika grupper samt nivåer är klart intressant och något vi ska ta upp internt.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ännu en gång fjäskat för QoS och Nusseman så väntar jag på ett PM där de undrar om jag vill bli moderator. Har bara ett krav oc det är att jag får banna TF :?

 

Iofs har jag nog lite dåligt med tid för att vara moderator :lol:

Jag önskar att jag också var så där vass på att sälja in mig själv.

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som kommer ihåg att det var uppdelat lite så förut? :P

Till slut så blev det ändå att man blev lite begränsad då man inte kunde ta bort spam etc. i delar där man inte var moderator.

 

Vi snackade lite för ett tag sen om vilka forum-delar man håller koll på mest, för nu är det ju så mycket så att ingen moderator kan ha koll på allt utan man har lite koll på de delar som intresserar en mest och så om det dyker upp något uppenbart på de 10 nyaste posterna de gångerna man kollar till de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...