Reffer Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Har spelat i drygt ett år, går troligtvis lite minus men känns som jämt ut. Har nåt finalbordet 3-4 ggr i MTT på runt 5-600 pers, 5$ buy in, jag vet att jag kan spela bra då det väl stämmer. Har kört mest sit/go 5-10$ fullbord och går jämt ut där med, in the money på kanske 30/40% av ggr. I alla fall känner jag för en nystart, Sit/go känns inte givande och vill lära mig bemästra cash game, frågan är om jag ska börja med limit eller NL, har uteslutande spelat NL tidigare och det föredrar jag nog, däremot har jag läst på många ställen att ska man bli riktigt bra på NL måste man vara grym på limit först. Har spelat lite NL cash game förrut lågnivå men har itne spelat bra alls, oftast gått lite plus eller minus för att sen tappa hela inköpet på en bra hand slagen av en riktigt bra. * Flytt till nybörjarfrågor - QoS * Citera
jna Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 ...ska man bli riktigt bra på NL måste man vara grym på limit först. Det där stämmer inte alls tycker jag. Spelen har helt olika tankesätt. I Big bet (NL/PL) strävar man efter att sno hela stacken, vilket oftast görs med händer som låga par och suited connectors. I limit får man tänka på ett helt annat sätt, något som visat sig svårt för mig. Jag skulle gå så långt som att säga att det är lättare att gå från PL/NL Hold'em till PL Omaha än att gå till Limit Hold'em. Citera
jojje2k Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Läs small stakes holdem av sklansky så är du en garanterad vinnare ( Du borde bli en vinnare iaf) Citera
Reffer Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Boken av Sklansky ska jag absolut kolla in. Men vet någon hur mycket det ligger i att man måste vara riktigt bra limit innan man blir riktigt bra på NL? Eller är det mer högljutt snack av dom som gått just den vägen? Citera
Mikey Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Boken av Sklansky ska jag absolut kolla in.Men vet någon hur mycket det ligger i att man måste vara riktigt bra limit innan man blir riktigt bra på NL? Eller är det mer högljutt snack av dom som gått just den vägen? Hehe varför skulle det vara så? Sen att många duktiga NL spelare även är limitspelare beror ofta av andra saker. T ex att limit var det som gällde innan boomen. Självklart behövs inte limitkunskaper för att krossa NL. Det sagt kan man säkert plocka vissa kunskaper från limit som man kan ha användning för i NL. Men det betyder heller inte att man inte kan lära sig det genom att enbart köra NL dårå. Citera
Reffer Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Varför det skulle va så är för att det står så i flera böcker jag läst, där sk "proffs" påstår att Limit måste man behärska och va grym på, för att kunna bli en grym NL spelare. Citera
Nidson Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Varför det skulle va så är för att det står så i flera böcker jag läst, där sk "proffs" påstår att Limit måste man behärska och va grym på, för att kunna bli en grym NL spelare. Har du inget konkret argument att backa upp påståendet med? Det är på dig och "proffsen" som bevisbördan ligger på imo. Citera
Reffer Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Det enda stället jag vet på rak arm att jag sett det är i boken Att bemästra nätpoker, av Kristofer Johansson. Men jag vet att jag läst det i ytterligare en bok, kan ha varit Play poker like the pros eller någon av Sklansky. Citera
Recommended Posts