Gå till innehåll

Aron gör vad som helst för en vändning. FLT SH

Recommended Posts

Postad

Hej!

Först lite bakgrund. Jag har lirat poker i ungefär två-tre år, men började köra seriöst med FL SH för ett år sedan. Sedan dess har allt flutit på bra och jag har känt mig stabil på 2/4 med drygt 2BB/100 efter ungefär 60-70k händer och kört en del på 3/6.

Varför jag startar denna dagbok nu är för att jag är inne i en ungefär 300BB djup svacka som verkar bottelös. Jag hade ett uppehåll på en månad nu i augusti då jag flyttade till Lund för att plugga och sen dess har spelet inte alls stämt.

Hoppas på lite diskussioner och feedback.

/Aron

Postad

Ett par händer från dagens session:

PokerRoom 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Har bara suttit ett par varv vid bordet men det är väldigt löst och fiskigt hittills. UTG är 67/15/1,2 (39) och han steamar rejält för tillfället.

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Tspade.gif.

UTG raises, 2 folds, Hero 3-bets, BB calls, UTG caps, Hero calls, BB calls.

3-bet känns given på SB femhänt?

Flop: (12 SB) Kspade.gif, 9diamond.gif, 7spade.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets, Hero calls, BB folds.

Släppa redan här?

Turn: (7 BB) 2heart.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks.

River: (7 BB) 9club.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero folds.

Final Pot: 8 BB

PokerRoom 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP är 64/2/0,5 (44) och BB är 57/10/0,7 (92)

Preflop: Hero is SB with Tdiamond.gif, Kdiamond.gif.

1 fold, MP calls, Button calls, Hero completes, BB raises, MP calls, Button calls, Hero calls.

Raise PF?

Flop: (8 SB) 9spade.gif, 6club.gif, Kspade.gif(4 players)

Hero checks, BB bets, MP calls, Button folds, Hero raises, BB calls, MP calls.

CR eller donkbet direkt?

Turn: (7 BB) 6spade.gif(3 players)

Hero bets, BB folds, MP raises, Hero calls.

Släppa TP när färgen gick in och sexan parar sig?

River: (11 BB) Qclub.gif(2 players)

Hero checks, MP bets, Hero calls.

Final Pot: 13 BB

Postad

Hand 1:

Hade också trebetat med ATo där mot en sådan lös spelare som UTG. På flop hade jag nog slängt mig, tänk på att du har en spelare bakom dig också. Riverfolden finns dock inte i mina ögon. Jag hade blixtsynat, antingen har han ett drag eller är han heltom. Varför betar han itne turn men river? En K hade han betat turn med, en 9 borde han beta turn med, en dum 7/2 betar han nog inte turn med, men han betar ju inte river heller då. Tror han är tom här väldigt ofta faktsikt.

Hand 2:

MP är ju tokpassiv så jag hade vikt där (jag hade iofs synat ner om jag hade spelat själv men tror inte en chans på att det är rätt :) ).

:club::diamond::heart::spade:

Lycka till också!

Postad
Hand 1:

Hade också trebetat med ATo där mot en sådan lös spelare som UTG. På flop hade jag nog slängt mig, tänk på att du har en spelare bakom dig också. Riverfolden finns dock inte i mina ögon. Jag hade blixtsynat, antingen har han ett drag eller är han heltom. Varför betar han itne turn men river? En K hade han betat turn med, en 9 borde han beta turn med, en dum 7/2 betar han nog inte turn med, men han betar ju inte river heller då. Tror han är tom här väldigt ofta faktsikt.

Hand 2:

MP är ju tokpassiv så jag hade vikt där (jag hade iofs synat ner om jag hade spelat själv men tror inte en chans på att det är rätt :) ).

:club::diamond::heart::spade:

Lycka till också!

Vettiga argument, tack! I hand 1 skulle han kunna sitta på en låg pocket också, men då borde han iofs beta turn tycker man. Fick en liten tanke om ett trapförsök med ett monster också. River-folden kommer nog av jag-är-ändå-fanimej-jämt-slagen-tänket som kommer efter en tids svacka.

I hand 2 känns ett släpp på turn rätt som du säger, även om jag har svårt att släppa TP när ett ypperligt blufftillfälle för fi uppkommer på turn.

Tack för lyckönskningen, den behövs verkligen!

/Aron

Postad

Efter att min svacka fortsatt de senaste dagarna och snart är uppe i 400BB har jag bland annat börjat ifrågasätta min table selection-taktik. Jag strävar alltid efter att spela på bord med så hög snittpott som möjligt eftersom det ofta tyder på fisk som ser för många floppar och synar ner för mycket för deras eget bästa. På 2/4 vill jag gärna ha en snittpott på över $25, gärna över $30.

Samtidigt känner jag att ju sämre motståndet blir ju sämre spelar jag själv (tror jag) eftersom inte fokuserar till 100% när jag ser hur helt uruselt de andra lirar, att jag borde vinna ändå så att säga.

Hur resonerar ni kring det här med table selection som jag anser är väldigt viktigt när man jagar BB/100?

Postad

kort input bara skall knoppa nu.

fokusera mer på vilka som sitter vid bordet 1 eller 2 feta fiskar som du har pos på så är det skitsamma om det i övrigt bara skulle vara solida spelare.

Fokusera mera på spelarna istf. bordet även om det finns en korrelation mellan dessa.

lite synpunkter på statsen när jag ändå kluddrar lite.

folda mer i sb

försvara bb mera inte minst hu då du har pos.

stjäl mera

mkt mera showdowns-du måste folda grymt mkt vinnare

öka på PFR

lite för aggro på turn

för passiv på rivern

Det är mkt svårt att behålla sitt A-game i en riktig svacka men mkt viktigt.

Bara för att mots. spelar som mongon så rättfärdigar inte det att man kan börja spela illa själv.

Behåll fokus och koncentrera dig på att fatta korrekta beslut så kommer resultatet av sig själv.

Ta en liten paus om det känns tungt.

LYCKA TILL !