Gå till innehåll

FL - 2/4 stats från Poker Tracker


jojje2k

Recommended Posts

Har precis börjat spela fixed limit på 2/4 fullring och tänkte kolla lite hur mina stats ser ut.

 

 

Har bara spelat 1000 händer men tänkte ändå kolla om det är några värden som är helt åt helvete.

 

Ja jag vet att man ska spela 1 miljon händer innan man kan se en tendens. Men det skiter jag i. :oops:

 

 

Vol. Put $ In The Pot: 12%

 

Vol. Put $ In from SB: 19%

 

Folded BB to steal: 60%

 

Att. to steal blinds: 20%

 

Won $ WSF %: 35%

 

BB/100 hands: 4.99

 

Went to showdown: 27%

 

Won at showdown: 70%

 

Pf raise: 7%

 

PF AF: 0.8

 

Flop AF: 1.9

 

Turn AF: 3

 

River AF: 2.4

 

Total AF: 1,35

 

Hur ser en bra spelares stats ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet att man ska spela 1 miljon händer innan man kan se en tendens. Men det skiter jag i. :oops:

Och vad finns då för användning av analysen?

 

Om dina stats efter några tusen händer fortfarande ser ut enligt nedan så kanske du har några läckor ...

 

Vol. Put $ In The Pot: 12% är lite tight.

 

Att. to steal blinds: 20% verkar lite för lite för 2/4 FR såvida du inte hittat någon fisksida som ingen annan känner till.

 

BB/100 hands: 4.99 kan du ignorera i sisådär jättemånga händer framöver sålänge det är >0.

 

Won at showdown: 70% Kan tyda på att du foldar för mycket på river.

 

Total AF: 1,35 Är för lågt. En vinnande spelare brukar ha över 2. Dessutom brukar AF vara större på flop än turn och river.

 

Men som sagt, 1k händer är som du själv sagt alldeles för lite och om du tänkte börja fixa dina stats så räcker det förstås inte med att veta hur man får upp/ned siffrorna utan varför du bör göra det.

 

Kolla i Micro-limit-forumet på 2+2...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med följande talare men vill trycka extra på en punkt!

 

TAF: Denna måste upp! var inte rädd för att höja med drag i stora potter mot flertalet motståndare då du ändå har +EV. Colcalla välligt sällan, ska du syna 2 bets så är det nästan alltid bättre att raisa en gång till, för att dels tunna ut fältet men också för att ta kommandot i potten. Framförallt på floppen så ska man verkligen vara aggressiv om du tänker delta i potten.

 

Tips på läsning: Small Stakes Hold'Em av Miller/Sklansky. Läs den fort och snart så snappar du upp massor med koncept som är nödvändiga för att krossa 2/4 och 3/6.

 

Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...