Gå till innehåll

SnG - AK ITM


qwerty

Recommended Posts

Har hamnat ITM i en $10 SnG på stars. Fi1 och Fi2 har varit normalt (för $10 SnG) lösa och passiva. Följande hand utspelar sig.

 

PokerStars, $10+$1 Hold'em No Limit - Level VIII (200/400)

Table '33686406 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 3: Fi1 (10095 in chips)

Seat 4: Fi2 (1052 in chips)

Seat 9: Hero (2353 in chips)

Fi1: posts the ante 25

Fi2: posts the ante 25

Hero: posts the ante 25

Fi2: posts small blind 200

Hero: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Kc Ah]

Fi1: raises 1200 to 1600

Fi2: calls 827 and is all-in

 

Fi1 och 2 har varit rätt semi-lösa och passiva (normal nivå för $10 Sng).

Fi1 kan väl ha vad som helst, spelar på sin stack. Fi2 är väl nästan tvungen att syna på vad som helst.

Vad är rätt att göra här?

Syn eller raise all in och komma i kapp Fi1 inför HU? Folda och låta Fi1 slå ut F12?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du ens fundera på syn?

 

Nej jag funderade egentligen inte utan ställde in allt. Sen när jag åkt ut som trea när Fi2 vann så började jag undra om jag gjorde rätt eller inte. Tycker att AKo kan var rätt så svårspelade ibland och man hamnar ofta i ett läge där man antingen foldar eller går in 45% mot 55% - och folda AK är svårt.

 

Så här gick det i all fall:

 

Fi1: shows [8h 8d]

Fi2: shows [8s Js]

 

Board [5d 9c Jd 2h 2c]

 

Fi1 showed [8h 8d] and won (2602) with two pair, Eights and Deuces

Fi2 showed [8s Js] and won (3156) with two pair, Jacks and Deuces

Hero showed [Kc Ah] and lost with a pair of Deuces

 

Ut som trea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ in degen!

 

 

Storstacken försöker bara stjäla blindsen och har inte speciellt bra hand.

 

Det vet lill-stacken som går all-in med många händer för att dubbla upp sig.

 

Du har bästa handen och får nu en stor chans att i praktiken trippla upp dig och har stor chans att vinna förstaplatsen.

 

Finns inget skäl att tveka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom det är övertygande många som röstar för push så tror jag att de är korrekt, speciellt med en hand som AK....

 

men ja måste ändå fråga, hur fel är det att folda och hoppas på att FI åker ut med 2.5 BB i stacken? I detta fallet var shortstacken rejäl favorit men om vi tänker att det istället är en coinflip mellan FI 1 och 2 då har man större chans att komma 2a, men samtidigt om FI 1 vinner så är man lika garanterad pengar, haken är att man har för liten stack för att kunna hoppas på vinst...

 

Man ska ju alltid sikta på 1a plats men om chipleadern leder stort över oss 2 andra spelare så borde man i första hand sikta på 2a platsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att du ligger tvåa här så ska du calla här då du vinner både om du lr bigstacken vinner handen. Försök dock inte pusha bort bigstacken från handen då du tjänar på att han är med o leker.

HAde däremot du varit shortstacken här så hade jag foldat o hoppats att medelstacken åkt ut pga att du måste annars vinna handen mot 2ppl för att gå upp i pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...