Erna113 Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Jag har kollat runt lite och läst reglerna för Omaha. Om jag fattar det rätt så är det enda som skiljer Omaha mot texas är: Att man får 4 mörka kort Att man endast får använda 2 av dessa och 3 på bordet. Är jag rätt ute? Citera
Wiznakh Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Jag har kollat runt lite och läst reglerna för Omaha.Om jag fattar det rätt så är det enda som skiljer Omaha mot texas är: Att man får 4 mörka kort Att man endast får använda 2 av dessa och 3 på bordet. Är jag rätt ute? Man MÅSTE använda 2 från handen och tre från bordet. Att tro att man får använda ett från handen är det misstaget alla som preis börjat lira omaha gör, försök att låta bli det. En ny Karlskoging på forumet, roligt det:) Citera
nauska Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Haha, precis det felet jag gjorde när jag lärde mig Omaha! Funderade lite varför jag inte vann när jag hade nöten! (P.S. En gammal Karlskoging...) Citera
Erna113 Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Ny och ny vet jag inte... Har allt hängt med ett tag Citera
Recommended Posts