Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok

Othello

Recommended Posts

Varje morgon någon gång mellan halv nio och nio kör jag en lättsam variant av run the gauntlet.

Förberedelser:

Jag åker Nacka/Värmdö-bussarna till Slussen, där jag kliver av.

Jag avgör från bussen dagens svårighetsgrad baserat på flera faktorer, exempelvis hur långt ifrån ingången till tunnelbanan bussen stannat, hur många bussar som anlänt samtidigt och tidpunkt.

Efter avstigning vidtar The Gauntlet.

Målet:

Att ta sig från bussen fram till spärrarna till tunnelbanan utan att bli erbjuden en gratistidning (Metro, .SE eller Stockholm City).

Testa. Det är fan helt omöjligt.

---

Metroutdelarna har varit med ett tag, de är luttrade och rätt enkla att undvika. Såvida de inte nyrekryterat, då blir erfarenheten hos de gamla tillsammans med entusiasmen hos de nya en tuff, ja till och med omöjlig nöt att knäcka för en kollektivtrafikant som läser böcker på vägen till och från jobbet.

Stockholm City-utdelarna är långsammare än .SE-utdelarna, men de är smartare i sin positionering och jobbar bra i team.

.SE-utdelarna är som flugor, snabba och många. De försöker också positionera sig rakt utanför bussdörrarna vilket ibland gör de snudd på omöjliga att undvika. De har dock svårt med temposvängningarna när de får slut på de tidningar de bär på. Ofta springer alla och hämtar nya samtidigt vilket ökar chansen att man skall klara sig fram till spärrarna utan att få en tidning viftad i ens allmänna riktning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har motsatt problem. Finns bara en tidningsutdelare vid min t-bana (rådhuset), det är .SE. Denna person pratar ofta i telefon vilket gör att jag får gå fram och be om tidningen varje morgon. Jag har börjat bocka när jag får tidningen, dock verkar personen inte fatta peaken. Efter det kan jag lugnt börja med min Sudoku

Länk till kommentar

Varje morgon någon gång mellan halv nio och nio kör jag en lättsam variant av run the gauntlet.

Förberedelser:

Jag åker Nacka/Värmdö-bussarna till Slussen, där jag kliver av.

Jag avgör från bussen dagens svårighetsgrad baserat på flera faktorer, exempelvis hur långt ifrån ingången till tunnelbanan bussen stannat, hur många bussar som anlänt samtidigt och tidpunkt.

Efter avstigning vidtar The Gauntlet.

Målet:

Att ta sig från bussen fram till spärrarna till tunnelbanan utan att bli erbjuden en gratistidning (Metro, .SE eller Stockholm City).

Testa. Det är fan helt omöjligt.

---

Metroutdelarna har varit med ett tag, de är luttrade och rätt enkla att undvika. Såvida de inte nyrekryterat, då blir erfarenheten hos de gamla tillsammans med entusiasmen hos de nya en tuff, ja till och med omöjlig nöt att knäcka för en kollektivtrafikant som läser böcker på vägen till och från jobbet.

Stockholm City-utdelarna är långsammare än .SE-utdelarna, men de är smartare i sin positionering och jobbar bra i team.

.SE-utdelarna är som flugor, snabba och många. De försöker också positionera sig rakt utanför bussdörrarna vilket ibland gör de snudd på omöjliga att undvika. De har dock svårt med temposvängningarna när de får slut på de tidningar de bär på. Ofta springer alla och hämtar nya samtidigt vilket ökar chansen att man skall klara sig fram till spärrarna utan att få en tidning viftad i ens allmänna riktning.

Hahaha!!!!

Othello om du var tvungen att jobba för någon av dessa tidningar, alltså dela ut någon av dem, vilken hade du valt då? haha.

Länk till kommentar

Text

Det du gör är du hoppar av vid bakre dörren och hoppas att ingen utdelare är där (de är inte alltid framme och trycker vid dörrarna) och sedan går du bakom bussen så att du kommer ut på bussvägen, dock akta dig för överkörning av bussar här, och sedan går du där för att sedan komma bakom snubben som står och säljer bröd och sedan smyger du dig fram där och håller dig mot Saltsjöbanan, där är det aldrig några utdelare.

Alt. ta enbart Saltsjöbanan!

Mvh, KF - Profesionell tidningsundvikare!

Länk till kommentar

Othello om du var tvungen att jobba för någon av dessa tidningar, alltså dela ut någon av dem, vilken hade du valt då? haha.

Ohh, svår fråga.

Skall man gå på kvalitet i tidningen, coola medarbetare eller softast jobb?

Coolast medarbetare växlar mellan tidningarna, men vad jag sett så finns det inga inga tidningsutdelare som jobbar hårdare och är mer entusiastiska än afrikanska invandrarkillar. Det måste man respektera och beundra, arbetsdagen skulle gå fort med sådana coworkers. Man lär dock inte kunna slacka utan att det märks.

.SE har ju den till volymen minsta tidningen, så där får man ju minst att bära, men de har ju tokfula gula jackor. Å andra sidan är den ju the new kid on the block, vilket gör att den är lite hippare.

City är ju Stockholmsorienterad, vilket kanske gör att den ibland kan vara lättare att dela ut. Den har också en bra fredagsbilaga, om vi nu undantar att de har en lista med "fett och kefft" som inte bara har en tråkig titel utan också är sjukt tråkig att läsa.

Metro är ju bästa tidningen, men den prostituerar sig ju sjukt hårt för SL också. Är det verkligen bra?

It's a coinflip.

Länk till kommentar

Vi skall prata om Slotblooms bok imorgon på TV-programmet, så jag är hatobjektet Mr Shortstack under en timma idag.

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $2/$4

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $860.80

CO: $436

Button: $451.10

SB: $66.10

Hero: $94.40

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Ac::Ad::Qd::3h:

UTG raises to $14, CO calls, Button folds, SB calls, Hero raises to $70, UTG calls, CO folds, SB calls all-in $52.1.

Flop: :Jd::Td::4h: ($220.1, 2 players + 1 all-in - Main pot: $212.3, Sidepot 1: $7.8)

Hero is all-in $24.4, UTG calls.

Turn: :Kd: ($268.9, 1 player + 2 all-in - Main pot: $212.3, Sidepot 1: $56.6)

River: :Ts: ($268.9, 1 player + 2 all-in - Main pot: $212.3, Sidepot 1: $56.6)

Hero: Holla

Results:

Final pot: $268.9

Det vore ju fel att träffa när man spelade med full stack menar jag.

Länk till kommentar

Hela världen är galen. Stars öppnade 500/1000 PLO-bord, Full Tilt har elektronikpryttlar i sin shop och samt att de öppnat upp PLT/PLO mixed game. Där jag plussade rakt ut på PLT och spelade breakeven på PLO. Så kan det gå.

Världen är ju bara för underbar. Men du, vad är pryttlar?

Länk till kommentar

Jag har alltid haft chatten avstängd(nåja, till 95% iaf) och märker nu att jag missat en viktig detalj strategiskt.

Att kläcka ur sig ett "BOOM HEADSHOT" eller ett "SHIP IT" vid valda tillfällen har gett väldigt positiv effekt.

Stars öppnade 500/1000 PLO-bord

Jag gillar att dom hoppar x10 i blinds mellan nivåerna. 25/50 och nästa nivå är 250/500.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...