Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
En gång i livet. (Slog syrran i Monopol)

Kan du inte lägga upp historiken. Jag vill analysera ditt spel.

Jag ska försöka fixa det sen.

Min grundstrategi var aggressiv och utgick från de billigaste gatorna då jag känner till att min syster gärna går på de dyrare gatorna som tex. Hamngatan och närliggande.

Postad
...

Vet ni nån sida där man kan lira Monopol online?...

Kom och tänka på att det måste finnas optimala strategier för när man spelar monopol. Inte lirat det på många år men hur gör man får att få högsta EVet måste man ju veta tills nästa gång.

Googlade lite, finns säkert mer dock:

http://boardgames.about.com/cs/monopoly/a/monopoly101.htm

http://www.durangobill.com/Monopoly.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Monopoly_(game)

Postad

Normalt sett när man beräknar standardavvikelsen för ett spel använder man ju samma enhet för bet gång på gång. I Caribbean Stud är dock betsekvensen en enhet (ante) och sedan två enheter (bet). Hur beräknar man standardavvikelsen då? Någon som orkar ta tag i det här?

Det borde väl för övrigt likna beräkningen av standardavvikelsen för en korträknare i blackjack, som ökar sina bet när han har bra väntvärde och använder lägre bet när han har lågt väntvärde. Eller?

Postad

Jag tycker bättre om november än oktober. Comebackgrinden på 1/2 går bra (jag cashade ju ut nästan allt jag hade kvar under min Martingaletilt-session) och jag hoppas på lite fortsatt positiv varians. Eller att jag klonkar en MTT. Eller båda delarna. Det tog förresten nästan 1500 händer förra månaden innan jag hittade en bra balans på 6-max eftersom jag kört så mycket fullring och HU/trehandat innan, men jag tror jag gjort det nu, och det känns skönt.

novgrind.jpg

Jag möblerade också om lite hemma och rationaliserade bort min arbetsplats (men tog över frugans skrivbord), så nu har jag två skärmar att nyttja när jag kör fullring. Ena är dock bara 1480x900, så det blir lite överlapp på den eftersom jag inte vill ha för små bord att spela på (mesta delen av fullring går ju på PokerStars, på bilden ovan har jag spelat c:a 100 händer fullring på Full Tilt).

Förresten, är Legato ute efter att bli TLB winner på Stars den här veckan? Jag har t o m sett honom i diverse PLO-turneringar (gårdagens 10+1 rb och någon 100+9 för ett par dagar sedan). Om så är fallet, lycka till!

Postad

Jag jobbar hårt att försöka få Shahin att uppdatera lite här.

Shahin - Film... says:

han spelar såhär varje hand..

Shahin - Film... says:

cp lotto bara

Shahin - Film... says:

Dealt to Shahin86 [Ah Th]

Shahin86: raises 50 to 100

PoWhiteGuy: calls 50

*** FLOP *** [Tc 9d 8s]

PoWhiteGuy: checks

Shahin86: bets 150

PoWhiteGuy: raises 250 to 400

Shahin86: raises 950 to 1350

PoWhiteGuy: calls 580 and is all-in

*** TURN *** [Tc 9d 8s] [As]

*** RIVER *** [Tc 9d 8s As] [Jh]

*** SHOW DOWN ***

PoWhiteGuy: shows [Qc 2d] (a straight, Eight to Queen)

Shahin86: shows [Ah Th] (two pair

Göran says:

såg

Göran says:

sjukt spel

Göran says:

där har du en HH för dagboken i alla fall

Göran says:

"hur mår folk"

Shahin - Film... says:

för dåligt whine

Shahin - Film... says:

(=

Postad

Grr... svårt o 3-tabla HU och uppdatera med HH ;)

Och whine är bra och skall finnas i varje dagbok, men det ska vara bra whine.

Det whine ni erbjuds för tillfället i restens dagböcker håller väldigt låg nivå. Dom vet inte vad otur är ;)

Tbx till grinden (=

Postad

Dealt to Shahin86 [Ah 4c]

highfloor33: calls 15

Shahin86: raises 60 to 90

highfloor33: calls 60

*** FLOP *** [2d Qd Ad]

Shahin86: bets 120

highfloor33: raises 480 to 600

Shahin86: calls 480

*** TURN *** [2d Qd Ad] [5h]

Shahin86: bets 780

highfloor33: calls 695 and is all-in

*** RIVER *** [2d Qd Ad 5h] [3s]

*** SHOW DOWN ***

Shahin86: shows [Ah 4c] (a straight, Ace to Five)

highfloor33: shows [9c Td] (high card Ace)

Shahin86 collected 2770 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2770 | Rake 0

Board [2d Qd Ad 5h 3s]

Seat 1: Shahin86 (big blind) showed [Ah 4c] and won (2770) with a straight, Ace to Five

Seat 2: highfloor33 (button) (small blind) showed [9c Td] and lost with high card Ace

Standard åsna på 500-1000 nivån. Sån stor raise, alltid färgdrag...

Sjukt att ingen spelar så med nöten, dom skulle få bra betalt (=

Postad

Självklart missar freerollen mot Allen Cunningham i 450-dollarspotten.

Här har vi en annan pott mot honom. Lite halvintressant läge. Hitills har han bombat med nötterna och fått syn av de mest absurda händer - stalltipset är att det är folk som inte kan spela som testar att spela mot ett av Full Tilts "name pros". Allen är BB i den här handen.

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $34

Hero: $150.95

Button: $78.60

SB: $233.35

BB: $395.50

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with :5d::9s::3s::Ad:

UTG folds, Hero calls, Button raises to $6, SB folds, BB calls, Hero calls.

Flop: :As::9c::5s: ($19, 3 players)

BB bets $19, Hero calls, Button raises all-in $72.6, BB raises to $274.8, Hero...

Postad

WHINE:

Det vore kul att få en enda spelbar hand i FTOPS #8...samma kille har höjt min blind fem varv på raken. Varje gång har jag fått 26K9r eller ngt skit.

EDIT: Underbart. Första handen jag spelar efter pausen blir AAxx vs QQxx AI pre. Ni får själva gissa floppen.

Postad
WHINE:

Det vore kul att få en enda spelbar hand i FTOPS #8...samma kille har höjt min blind fem varv på raken. Varje gång har jag fått 26K9r eller ngt skit.

EDIT: Underbart. Första handen jag spelar efter pausen blir AAxx vs QQxx AI pre. Ni får själva gissa floppen.

Flop AQQ

Postad
Flop AQQ

Nära nog, men två damer.

Jag gjorde nyss årets misclick. Höjd pott, sex (6!) spelare till floppen. Jag floppar fyrtal i tior på floppen ATT och lägger på turnen....Not good times.

Slutade på lillplus i alla fall, tack och lov.

Postad
Flop AQQ

Nära nog, men två damer.

Jag gjorde nyss årets misclick. Höjd pott, sex (6!) spelare till floppen. Jag floppar fyrtal i tior på floppen ATT och lägger på turnen....Not good times.

Slutade på lillplus i alla fall, tack och lov.

Man vet aldrig du hade säkert blivit utdragen=) GOOD FOLD

Postad
Man vet aldrig du hade säkert blivit utdragen=) GOOD FOLD

Turn var faktiskt Jc, vilket gjorde att en möjlig Royal låg ute. Kanske årets fold? Vi kommer aldrig få veta dock, handen gick inte till showdown.

Postad

Hoho! Jag köpte ut. Jag anade att jag var översettad, men vad tusan...gambool! Dock, om ni vill läsa HHn i lärosyfte så är väl lektionen att "hamra inte in hela stacken utan backupouts när ni har midset mot killen som höjde preflop från SB".

Stack sizes:

UTG: $192.85

UTG+1: $78

CO: $476.50

Button: $326.95

SB: $191

Hero: $210.95

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Kd::5s::Kc::5d:

UTG calls, 2 folds, Button calls, SB raises to $10, Hero calls, UTG calls, Button calls.

Flop: :7s::Kh::Ad: ($40, 4 players)

SB bets $40, Hero calls, 2 folds.

Turn: :4d: ($120, 2 players)

SB bets $120, Hero raises all-in $160.95, SB calls all-in $21.

Uncalled bets: $19.95 returned to Hero.

River: :Td: ($402, 0 player + 2 all-in - Main pot: $402)

Results:

Final pot: $402

SB showed :2c::As::Jd::Ac:

Hero showed :Kd::5s::Kc::5d:

Förresten, PTO har problem med Full Tilts CAP PL bord. Min BB/100 går åt pipan på grund av CAP PL borden. Det här är från igår:

FTPCAP.jpg

Nej, jag har inte skottat, det är 1/2 m CAP på 80.

• Skapa nytt...