FeelingThis Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Tack allihopa! En följdfråga: Vet ni nån sida där man kan lira Monopol online? (Helst med mycket fisk) Tror faktiskt jag har goda chanser att bli proffs.
Myssion Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 En gång i livet. (Slog syrran i Monopol) Kan du inte lägga upp historiken. Jag vill analysera ditt spel.
FeelingThis Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 En gång i livet. (Slog syrran i Monopol) Kan du inte lägga upp historiken. Jag vill analysera ditt spel. Jag ska försöka fixa det sen. Min grundstrategi var aggressiv och utgick från de billigaste gatorna då jag känner till att min syster gärna går på de dyrare gatorna som tex. Hamngatan och närliggande.
Othello Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 Tack allihopa! En följdfråga: Vet ni nån sida där man kan lira Monopol online? (Helst med mycket fisk) Tror faktiskt jag har goda chanser att bli proffs. Going oldschool: Atari ftw.
jezaja Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 ...Vet ni nån sida där man kan lira Monopol online?... Kom och tänka på att det måste finnas optimala strategier för när man spelar monopol. Inte lirat det på många år men hur gör man får att få högsta EVet måste man ju veta tills nästa gång. Googlade lite, finns säkert mer dock: http://boardgames.about.com/cs/monopoly/a/monopoly101.htm http://www.durangobill.com/Monopoly.html http://en.wikipedia.org/wiki/Monopoly_(game)
Myssion Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Visst är monopol ett strategispel, Ken Lennáard vann ju t.ex. SM. Fast han kanske fuskade...
Jake Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Visst är monopol ett strategispel, Ken Lennáard vann ju t.ex. SM. Fast han kanske fuskade... Once finished second-place in the Swedish Monopoly Championships. Rätt ska vara rätt!
Othello Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 Normalt sett när man beräknar standardavvikelsen för ett spel använder man ju samma enhet för bet gång på gång. I Caribbean Stud är dock betsekvensen en enhet (ante) och sedan två enheter (bet). Hur beräknar man standardavvikelsen då? Någon som orkar ta tag i det här? Det borde väl för övrigt likna beräkningen av standardavvikelsen för en korträknare i blackjack, som ökar sina bet när han har bra väntvärde och använder lägre bet när han har lågt väntvärde. Eller?
eurythmech Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Är det verkligen så värst relevant att beten dubblas? Jag menar, om vi spelar efter givna instruktioner (Spela AKJxx eller vad det nu är) så vet vi med vilken frekvens vi kommer lägga in två betar till?
Othello Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Jag tycker bättre om november än oktober. Comebackgrinden på 1/2 går bra (jag cashade ju ut nästan allt jag hade kvar under min Martingaletilt-session) och jag hoppas på lite fortsatt positiv varians. Eller att jag klonkar en MTT. Eller båda delarna. Det tog förresten nästan 1500 händer förra månaden innan jag hittade en bra balans på 6-max eftersom jag kört så mycket fullring och HU/trehandat innan, men jag tror jag gjort det nu, och det känns skönt. Jag möblerade också om lite hemma och rationaliserade bort min arbetsplats (men tog över frugans skrivbord), så nu har jag två skärmar att nyttja när jag kör fullring. Ena är dock bara 1480x900, så det blir lite överlapp på den eftersom jag inte vill ha för små bord att spela på (mesta delen av fullring går ju på PokerStars, på bilden ovan har jag spelat c:a 100 händer fullring på Full Tilt). Förresten, är Legato ute efter att bli TLB winner på Stars den här veckan? Jag har t o m sett honom i diverse PLO-turneringar (gårdagens 10+1 rb och någon 100+9 för ett par dagar sedan). Om så är fallet, lycka till!
Othello Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Jag jobbar hårt att försöka få Shahin att uppdatera lite här. Shahin - Film... says: han spelar såhär varje hand.. Shahin - Film... says: cp lotto bara Shahin - Film... says: Dealt to Shahin86 [Ah Th] Shahin86: raises 50 to 100 PoWhiteGuy: calls 50 *** FLOP *** [Tc 9d 8s] PoWhiteGuy: checks Shahin86: bets 150 PoWhiteGuy: raises 250 to 400 Shahin86: raises 950 to 1350 PoWhiteGuy: calls 580 and is all-in *** TURN *** [Tc 9d 8s] [As] *** RIVER *** [Tc 9d 8s As] [Jh] *** SHOW DOWN *** PoWhiteGuy: shows [Qc 2d] (a straight, Eight to Queen) Shahin86: shows [Ah Th] (two pair Göran says: såg Göran says: sjukt spel Göran says: där har du en HH för dagboken i alla fall Göran says: "hur mår folk" Shahin - Film... says: för dåligt whine Shahin - Film... says: (=
FeelingThis Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 KAN BORDET PARA SIG EN JÄVLA GÅNG I LIVET?!!11??1+1+111!!
Shahin86 Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Grr... svårt o 3-tabla HU och uppdatera med HH Och whine är bra och skall finnas i varje dagbok, men det ska vara bra whine. Det whine ni erbjuds för tillfället i restens dagböcker håller väldigt låg nivå. Dom vet inte vad otur är Tbx till grinden (=
Shahin86 Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Dealt to Shahin86 [Ah 4c] highfloor33: calls 15 Shahin86: raises 60 to 90 highfloor33: calls 60 *** FLOP *** [2d Qd Ad] Shahin86: bets 120 highfloor33: raises 480 to 600 Shahin86: calls 480 *** TURN *** [2d Qd Ad] [5h] Shahin86: bets 780 highfloor33: calls 695 and is all-in *** RIVER *** [2d Qd Ad 5h] [3s] *** SHOW DOWN *** Shahin86: shows [Ah 4c] (a straight, Ace to Five) highfloor33: shows [9c Td] (high card Ace) Shahin86 collected 2770 from pot *** SUMMARY *** Total pot 2770 | Rake 0 Board [2d Qd Ad 5h 3s] Seat 1: Shahin86 (big blind) showed [Ah 4c] and won (2770) with a straight, Ace to Five Seat 2: highfloor33 (button) (small blind) showed [9c Td] and lost with high card Ace Standard åsna på 500-1000 nivån. Sån stor raise, alltid färgdrag... Sjukt att ingen spelar så med nöten, dom skulle få bra betalt (=
Othello Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Självklart missar freerollen mot Allen Cunningham i 450-dollarspotten. Här har vi en annan pott mot honom. Lite halvintressant läge. Hitills har han bombat med nötterna och fått syn av de mest absurda händer - stalltipset är att det är folk som inte kan spela som testar att spela mot ett av Full Tilts "name pros". Allen är BB i den här handen. Full Tilt Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $1/$2 5 players Converter Stack sizes: UTG: $34 Hero: $150.95 Button: $78.60 SB: $233.35 BB: $395.50 Pre-flop: (5 players) Hero is CO with UTG folds, Hero calls, Button raises to $6, SB folds, BB calls, Hero calls. Flop: ($19, 3 players) BB bets $19, Hero calls, Button raises all-in $72.6, BB raises to $274.8, Hero...
tiltchrille Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 vad har cunningham för nick så jag kan kika lite!?
Othello Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Han spelar inte längre men annars...AllenCunningham?
tiltchrille Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 sökte faktiskt på det men fick ingen träff så det var därför jag undrade
Othello Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 WHINE: Det vore kul att få en enda spelbar hand i FTOPS #8...samma kille har höjt min blind fem varv på raken. Varje gång har jag fått 26K9r eller ngt skit. EDIT: Underbart. Första handen jag spelar efter pausen blir AAxx vs QQxx AI pre. Ni får själva gissa floppen.
FeelingThis Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 WHINE: Det vore kul att få en enda spelbar hand i FTOPS #8...samma kille har höjt min blind fem varv på raken. Varje gång har jag fått 26K9r eller ngt skit. EDIT: Underbart. Första handen jag spelar efter pausen blir AAxx vs QQxx AI pre. Ni får själva gissa floppen. Flop AQQ
Othello Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Flop AQQ Nära nog, men två damer. Jag gjorde nyss årets misclick. Höjd pott, sex (6!) spelare till floppen. Jag floppar fyrtal i tior på floppen ATT och lägger på turnen....Not good times. Slutade på lillplus i alla fall, tack och lov.
o_x_e_n Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Flop AQQ Nära nog, men två damer. Jag gjorde nyss årets misclick. Höjd pott, sex (6!) spelare till floppen. Jag floppar fyrtal i tior på floppen ATT och lägger på turnen....Not good times. Slutade på lillplus i alla fall, tack och lov. Man vet aldrig du hade säkert blivit utdragen=) GOOD FOLD
GG Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Spelar ni???? Isåfall hur mkt, ofta och lämnge???? hör av er. mvh watoz
Othello Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Man vet aldrig du hade säkert blivit utdragen=) GOOD FOLD Turn var faktiskt Jc, vilket gjorde att en möjlig Royal låg ute. Kanske årets fold? Vi kommer aldrig få veta dock, handen gick inte till showdown.
Othello Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Hoho! Jag köpte ut. Jag anade att jag var översettad, men vad tusan...gambool! Dock, om ni vill läsa HHn i lärosyfte så är väl lektionen att "hamra inte in hela stacken utan backupouts när ni har midset mot killen som höjde preflop från SB". Stack sizes: UTG: $192.85 UTG+1: $78 CO: $476.50 Button: $326.95 SB: $191 Hero: $210.95 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with UTG calls, 2 folds, Button calls, SB raises to $10, Hero calls, UTG calls, Button calls. Flop: ($40, 4 players) SB bets $40, Hero calls, 2 folds. Turn: ($120, 2 players) SB bets $120, Hero raises all-in $160.95, SB calls all-in $21. Uncalled bets: $19.95 returned to Hero. River: ($402, 0 player + 2 all-in - Main pot: $402) Results: Final pot: $402 SB showed Hero showed Förresten, PTO har problem med Full Tilts CAP PL bord. Min BB/100 går åt pipan på grund av CAP PL borden. Det här är från igår: Nej, jag har inte skottat, det är 1/2 m CAP på 80.
Recommended Posts