Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag har funderat på den, men när man väl ska fixa nycklarna måste dom inse att man inte ör nån Anders eller Andreas? (=

Gör som många andra Iranier gör. Shervin blir ju Kevin och Rozbeh blir ju Ross, Shahin = Sean?:-D

• Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag spelade en hand jäkligt dåligt HU, kände det själv och frågade Shahin hur han hade spelat den.

Göran säger:

Hur hade du spelat handen m 200bb effektiva stackar?

Göran säger:

re-reraise pre?

Göran säger:

pott på flopp?

Shahin säger:

pot på alla gator som gick iaf

Göran säger:

hahahaha

Shahin säger:

alltså det är ju reraise pre

Shahin säger:

men om han rererereraisar

Shahin säger:

så synar man ju bara

Shahin säger:

vill ju inte va allin

Annars så är jag sjuk idag.
Postad

Nytt projekt för mig. Grinda rulle på FTP enbart via HU spel. Just nu har jag 1500 på sajten och jag kör 10 inköp för varje nivå med start idag. Igår fuskade jag och körde lite överallt dock.

Stats från igår:

Nivå | Händer | Resultat | BB/100

2/4    286         -402    -17.57
1/2    196         +617     78.77
0.5/1  199         +313     78.64       

Första 2/4 matchen igår slutade tiltat då det inom loppet av 16 händer hände följande (min hand först).

TJKQ vs AAxx på brädan 9Txr. AAxx vinner.

QQ22 vs AAxx på brädan 2TJ med flushdrag för båda oss. Flushen träffar.

89JTds vs AAxx på brädan 7Tx med flushdrag för oss båda. Dåligt läge för mig, high card slutade jag med.

-650 där, jag vann sedan tillbaka 250 mot en annan kille på 2/4. Riggen var helt enkelt inte med mig mot den förste killen.

Men idag börjar jag med 0.5/1. När jag är friskare.

Postad
Jag har 600 på sajten, dvs 6 inköp att busta dig med! :-D

Du kan få svårt att klara Z4an om du skall spela 0.5/1. Men annars så är det nog inte så svårt att busta mig. Finns det outs så brukar de träffa. :)

Postad
20 spänn på att du har varit på Malmös eller Göteborgs och sen blivit bitter över att folk har mer pengar än dig och sen har du bestämt dig för att studenter är så.... testa att besöka valfri annan nation och du kommer upptäcka att det inte riktigt ligger till så som du beskriver situationen

Hehe...

Nä riktigt så ligger det inte till. Jag har som sagt pluggat i Lund i snart fyra år så jag har sett en hel del av staden. Detta inkluderar att vara på bra fester, träffa bra männsikor och ha jävligt roligt. Naturligtvis överdrev jag en hel massa.

MEN den delen av Lunds befolkning som jag beskrev är ändå en betydande del av befolkningen och som i mitt tycke bara verkar växa och växa. Men framförallt är det hela den här studentigheten som genomsyrar allt som blir sjukt tröttsam i längden.

"Hej, jag heter Peter" "Hej Peter, vad pluggar du?"

Folk älskar att prata om hur jobbigt dom har det inför nästa tenta, hur festligt det var på den där sittningen där alla spexade och hur svårt och hemskt det är att leva på studiemedel. Lund är som en student-bubbla där det riktiga samhället inte riktigt kommer in. Folk är i allmänhet vita, mellan 18-26 och kommer från hyffsat välbärgade familjer (fast man helst inte ska låtsas om det)

Nu låter det ju som jag hatar Lund, vilket jag inte gör, men men. Det blir ju ofta så när man ska argumentera för någonting (eller hur Hjort? :lol: ).

fwiw så hade jag aldrig velat leva i en stad med bara skatare eller bara byggarbetare eller bara whatever heller.

P.S. Du är skyldig mig 20 spänn. Jag är för övrigt medlem i Wermlands.

Postad
text

Jag tänkte ju faktist plugga i Lund (planen är att bli kemisk ingenjör) och jag förstår inte riktigt om du tycker det är en bra studentstad eller inte? Farsgubben pluggade till ingenjör där och han rekommenderar staden.

EDIT: Kan man lira kort istaden?

Postad
Jag tänkte ju faktist plugga i Lund (planen är att bli kemisk ingenjör) och jag förstår inte riktigt om du tycker det är en bra studentstad eller inte? Farsgubben pluggade till ingenjör där och han rekommenderar staden.

Klart det är en bra studentstad, Lunds universitet har cirka 30K studenter och Lund har 90K invånare så det är ju studenter över allt. Du kan gå ut på nationer alla dagar i veckan utom söndag och måndag, ölen kostar aldrig mer än 25 spänn och inträdet ligger på en femtiolapp (bli förman på en nation så slipper du inträde på alla nationer). Se till att bli aktiv inom antingen LTH (Lunds tekniska högskola, där jag antar att du ska läsa) eller på en nation då du kommer träffa massvis med roligt folk och gå på massa roliga fester. Bo gärna på en korridor eller nation då gemenskapen överlag är jäkligt bra.

Det Kvist säger stämmer ju till vis del, det är studenter över allt och det studentikosa tar en stor del och tycker man inte det är kul att va skitfull klockan 14 iförd frack eller va på sittningar där det sjungs obscena sånger och vara omgiven av detta till stor del då kanske inte Lund är staden för dig men som sagt bli aktiv inom något och det kommer bli hysteriskt roligt. Jargongen Kvist beskriver stämmer också till vis del, det är mycket snack om hur svårt det är att leva på CSN, kan man inte leva på CSN så har man stor hål i fickorna och nästan varje gång du träffar någon så kommer du snart börja snacka om vad du plugga osv och snackar du med nationsaktiva så blir det mycket snack om senaste gasuqen var eller hur grym novischsittningen kommer bli men det är något jag inte har problem med iallafall

Jag gillar Lund skarpt och kan helhjärtat rekommendera det till alla andra.

Gällande kortspel så finns här inga pokerklubbar, vad jag vet iallafall, det förekommer säkert spel på de flesta nationer, korridorer etc men dock bara om småpengar, Malmö ligger 15-20 min bort med tåg där det finns ett cosmopol och minst en pokerklubb.

Bra val av wermlands Kvist =)

Postad
Gl med hu-projektet, vad nickar du på fulltilt?

Det är typ lite hemligt, mest för att jag skall få göra donkiga spel som det här i fred.:oops:

Stack sizes:

SB: $197.40

Hero: $97.60

Pre-flop: (2 players) Hero is BB with :5s::Kc::Jh::7s:

SB calls, Hero checks.

Flop: :2h::8s::3s: ($2, 2 players)

Hero checks, SB bets $2, Hero calls.

Turn: :Jd: ($6, 2 players)

Hero checks, SB bets $6, Hero calls.

River: :6h: ($18, 2 players)

Hero checks, SB bets $11, Hero calls.

Results:

Final pot: $40

SB showed :9s::Qh::Tc::5h:

Hero showed :5s::Kc::Jh::7s:

Postad

Man kan väl nöja sig med att det är en studentstad. Det är som zinna säger, många engagerar sig och tycker studentlivet är fantastiskt. För mig kändes det livet lite smalt eller vad man ska säga. Jag har hela tiden bott i Malmö och pluggat i Lund och det har funkat kanon för mig. Stick dit och testa. Gillar du det inte så flytta till Malmö. Utbildningsmässigt är Lund enligt min erfarenhet mkt bra.

Det jag framförallt ville med mitt första inlägg var att få en reaktion från Ola angående varför han tyckte så illa om Malmö..........

EDIT: Sorry för lite väl mkt OT nu kanske

Postad
EDIT: Sorry för lite väl mkt OT nu kanske

Vi är aldrig on-topic, sådana är reglerna för den här dagboken. Överlag ser jag positivt på alla uppdateringar som gör att dagboken sköter sig själv, så fortsätt ni.

Om det växer sig ohanterligt och jag känner att det kanske finns ett större intresse för en egen tråd så skapar jag en och flyttar inläggen dit.

Postad
Vi är aldrig on-topic, sådana är reglerna för den här dagboken. Överlag ser jag positivt på alla uppdateringar som gör att dagboken sköter sig själv, så fortsätt ni.

Haha skönt att höra

Semi on topic dvs Lund

Hoppas vi ses där! Livegejm?

Postad

Det här är det enda jag vunnit de senaste dagarna:

d3c5f6f5e6e3c3f3f4e7d7c4b4d2d6g4c2b5c6b6a5g5f8a4a6e2g6f7e8a7a3a2b3c7h5c1h3h4b8g7f1e1h8c8d8g8f2a8h6h7g3b2d1g1a1b1h1h2g2b7

First move: ##

A B C D E F G H

1 |55|56|36|53|42|41|54|57| 1

2 |32|52|17|14|26|47|59|58| 2

3 |31|33| 7| 1| 6| 8|51|37| 3

4 |24|13|12|()|##| 9|16|38| 4

5 |21|18| 2|##|()| 4|22|35| 5

6 |25|20|19|15| 5| 3|27|49| 6

7 |30|60|34|11|10|28|40|50| 7

8 |48|39|44|45|29|23|46|43| 8

A B C D E F G H

33:31

Det är då en othellomatch mot datorn på sökdjup 16 med WLD-sökning på 22 och perfekt slutspel 20 sista dragen. Vilket är tillräckligt för att troligen vinna VM obesegrad (datorer slår människor lätt i othello). Jag vinner alltså en match mot datorn ungefär var tredje månad.

För den som inte orkar spela igenom matchen får ni här en bild på hur brädet såg ut när den var färdigspelad.

endgame.jpg

Postad

Känner precis som dr kvist angående Lund. Är absolut ingen studenttyp och har tröttnat rejält senaste halvåret. Trivdes dock mycket bra innan jag slutade plugga, så jag kanske hade känt annorlunda om man inte hade fallit i poker-fällan =)

Angående brats så håller jag bara med till viss del. Göteborgs är väl inte speciellt brattigt enligt mig (är själv med där). Malmö däremot är lite kul. Varit där två gånger tror jag. Båda gångerna har det typ bara varit killar med badshorts, långrandiga skjortor, backslick och lidingö-dialekt. Måste dock säga att de klart hetaste damerna hittar man på Malmö nation!

Angående utgång alla dagar i veckan... vem fan går ut på en tisdag i Lund? Jag har då aldrig gjort det och vet inte ens vilken nation som har öppet... onsdagar är knappast någon höjdare heller. VG:s med en massa sunkiga fransmän haha =) Torsdagar + lördagar...............

Shahin: takvåning på 42 kvadrat mitt i centrala Lund. Special price for you my friend. Budgivningen börjar på onsdag !

Postad
...

Shahin: takvåning på 42 kvadrat mitt i centrala Lund. Special price for you my friend. Budgivningen börjar på onsdag !

Hur menar du nu? Tell me more tell me more.. (=

Postad
Hur menar du nu? Tell me more tell me more.. (=

Håller på att sälja min lägenhet i Lund - kan verkligen rekommendera den. Vill helst inte sälja den till någon vanlig knegare, man måste vara en baller för att bo här :-P

http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3620030&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=154&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

Så har man lagt in en annons på pokerforum också =)

Postad
Håller på att sälja min lägenhet i Lund - kan verkligen rekommendera den. Vill helst inte sälja den till någon vanlig knegare, man måste vara en baller för att bo här :-P

http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3620030&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=154&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

Så har man lagt in en annons på pokerforum också =)

SFDB682CFB532564C19A45752A139FC8F20.jpg&sizex=550

'Nuff said.

Postad
SFDB682CFB532564C19A45752A139FC8F20.jpg&sizex=550

'Nuff said.

Menar ju det =)

Tror för övrigt att shahin har nappat. Var tydligen en tjej från sthlm som ringde in nu efter sista visningen och ville se lägenheten till varje pris. Var till och med villig att bjuda osett !

Postad
Menar ju det =)

Tror för övrigt att shahin har nappat. Var tydligen en tjej från sthlm som ringde in nu efter sista visningen och ville se lägenheten till varje pris. Var till och med villig att bjuda osett !

Snyggt planerad scam från sin sida? :)

• Skapa nytt...