Efig Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Hej! Har tänkt att göra premiär på Sunday million. Vilken skall man välja? Party eller Stars? fördelar nackdelar? Har hyfsad koll på strukturen, men vill veta så mycket som möjligt för att ha en chans att klara level 1 Party - skattefritt? Är det samma spelare? Antal spelare? Är det med värde i någon av turneringarna? Hur lång tid tar turrarna? Skall man tänka på något speciellt? /Newbie Million Citera
eddiemedusa Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Just den här helgen kan det bli ett satans övervärde i partys mille turre. Om våra USA vänner inte får vara med och spela. Ryktas ju om att 80% av alla spelare på party kommer från just USA. Bush ska ju enligt planerna skriva på imorgon fredag, och således ska alla spelare från Amerika bli spärrade från att spela med omedelbar verkan. Snacka om ÖVERvärde Citera
Efig Postad 12 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Om det blir så låter det ju otroligt intressant. Citera
psykologen Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Varför spelar du inte båda om du har svårt att välja? Det är generellt mer crazy spel på Party så Stars spelare är lite lättare att läsa. Annars är det väl som vilka turrar som helt. Folk är lite tightare i början än i micro turrar. Citera
Hakflem Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Annars är det väl som vilka turrar som helt. Folk är lite tightare i början än i micro turrar. Exakt, när du reraisar på tidig nivå med QQ och får ytterligare ett omslag mot dig så betyder det oftast AA eller KK och du kan nog folda med gott samvete. På de billigare turrarna är man ju oftast tvungen att syna eftersom gemene fisk tycker att AQ, KQ, JJ eller 77 är stål. Citera
Myssion Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Allt som är favvo över AK kan ju bara vara stål. Citera
Santa_Bege Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 1 Vilken skall man välja?2 Party eller Stars?3 fördelar nackdelar?4 Har hyfsad koll på strukturen, men vill veta så mycket som möjligt för att ha en chans att klara level 1 5 Party - skattefritt?6 Är det samma spelare?7 Antal spelare?8 Är det med värde i någon av turneringarna?9 Hur lång tid tar turrarna?10 Skall man tänka på något speciellt? /Newbie Million 1 spelar ingen roll 2 - 3 Samma på bägge siterna, enligt min erfarenhet. Punkt 5 är ifs en fördel. 4 för att klara level 1 - folda allt 5 ja (enligt Myssions tråd) 6 I fallet om det är Stars/Party delar turren - nej (vad jag förstått iaf), men det är nog många som spelar söndag efter söndag... 7 Hittils - 5000+ 8 Har du fixat in dig via billig sattelit är det riktigt bra värde. Fullt inköp är för mig inget bra värde. 9 För mig ca 4-6 timmar, för vinnaren ca 10 timmar... 10 Det är rätt gott om tid så var tålmodig. Varje hand är en ny chans, glöm den senaste (eller den bad beaten som halverade dig för 10 minuter sedan). Slowplaya inte Rockets. Har du en strategi, så håll dig till den! Vi ses! Citera
Champ Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Vet ej om jag är ute och "cyklar" men får man inte 5000 i chips på party mot 2500 på pokerstars? Det kan vara värdefullt att veta samt att det brukar vara mindre antal spelare hos Party= Ännu mindre när Busken skriver på? Lycka till! Champ Citera
Myssion Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Vet ej om jag är ute och "cyklar" men får man inte 5000 i chips på party mot 2500 på pokerstars? Å andra sidan börjar blindsen på 20/40 på Party istället för 10/20 på Stars. Du får räkna ut själv vilket som ger dig störst startstack. Citera
Champ Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Vet ej om jag är ute och "cyklar" men får man inte 5000 i chips på party mot 2500 på pokerstars? Å andra sidan börjar blindsen på 20/40 på Party istället för 10/20 på Stars. Du får räkna ut själv vilket som ger dig störst startstack. Det med blindsen kan vara nog så viktigt men då kanske det blir lite lösare istället för denna tighta image som brukar förhålla sig på Stars i början på turneringarna. Så fort jag gjorde miniraise så la sig alla= Riktgt pinsamt. Alla satt och väntade på AA. Antar att det är en smaksak. Lycka till Myssion! Citera
heddy Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 $1mil på Party är ju $200k gtd nu... Citera
Macroman Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Det med blindsen kan vara nog så viktigt men då kanske det blir lite lösare istället för denna tighta image som brukar förhålla sig på Stars i början på turneringarna. Så fort jag gjorde miniraise så la sig alla= Riktgt pinsamt. Alla satt och väntade på AA. Antar att det är en smaksak. Lycka till Myssion! Jag antar att du inte skämtar och därför förtydligar jag det Myssion skrev: Det var ingen skillnad mellan siterna eftersom du hade lika många bb i startstacken. Ditt babblande om lösare spel på Party pga strukturskillnader är alltså helt och hållet inkorrekt. Citera
Bibben Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Vet ej om jag är ute och "cyklar" men får man inte 5000 i chips på party mot 2500 på pokerstars? Å andra sidan börjar blindsen på 20/40 på Party istället för 10/20 på Stars. Du får räkna ut själv vilket som ger dig störst startstack. 80/40 i startblinds på stars, dock 10k i startmarker Citera
heddy Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 inköpet på stars då? och hur många deltagare (ca.)?[/code] Citera
Champ Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Party har bytt Miljonen mot 200K men med sama dag och samma inköp! Bättre tid än Miljonen men vem vill köra 200K när man kan köra Miljonen för samma pris? Kanske blir lågt deltagarantal, vet ej. Håll ögon och öron öppna! Lycka Till/Champ Citera
MrPokerXAA Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 varför inte båda. christer johnsson spelade 3 st $100-200 tur...... party.... + pokerStars + paradise...... och gick plus på 1. har de låga sat... på party och p...star.... ? finns det båda sit and go sat... ? och fler olika sat...... tur till sunday mill...... ? Citera
MrPokerXAA Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 de som verkligen spela i usa. går nog runt spärr / säkerhetet / blocken. det går säkerhet spela via satelite-bredband i usa. och proffsen och de som har cash. åker nog utomlands och spelar iallafall. (eller till de städer där man kan spela) hur ska de komma stoppa någon. som spelar med bärbar dator via satelite-telefon. Citera
MrPokerXAA Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 de som verkligen vill spela i usa. går nog runt spärr / säkerhetet / blocken. det går säkerhet spela via satelite-bredband i usa. och proffsen och de som har cash. åker nog utomlands och spelar iallafall. (eller till de städer där man kan spela) hur ska de komma stoppa någon. som spelar med bärbar dator via satelite-telefon. det var något liknade i spanien eller grekland. (eller något annat land) de gick runt det och kunde spela försöker de spärra ip-adresser från usa. är det nog så enkelt som att fixa en flask ip........ via något program (ip........för annat land) Citera
Stinkbock Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 de som verkligen vill spela i usa.går nog runt spärr / säkerhetet / blocken. det går säkerhet spela via satelite-bredband i usa. och proffsen och de som har cash. åker nog utomlands och spelar iallafall. (eller till de städer där man kan spela) hur ska de komma stoppa någon. som spelar med bärbar dator via satelite-telefon. det var något liknade i spanien eller grekland. (eller något annat land) de gick runt det och kunde spela försöker de spärra ip-adresser från usa. är det nog så enkelt som att fixa en flask ip........ via något program (ip........för annat land) lol De som vill lira i USA spelar nog på sajter som inte har bannat amerikaner? Citera
Waggho Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 de som verkligen vill spela i usa.går nog runt spärr / säkerhetet / blocken. det går säkerhet spela via satelite-bredband i usa. och proffsen och de som har cash. åker nog utomlands och spelar iallafall. (eller till de städer där man kan spela) hur ska de komma stoppa någon. som spelar med bärbar dator via satelite-telefon. det var något liknade i spanien eller grekland. (eller något annat land) de gick runt det och kunde spela försöker de spärra ip-adresser från usa. är det nog så enkelt som att fixa en flask ip........ via något program (ip........för annat land) Det här var verkligen poesi! Jag läste det som en dikt i alla fall. Prova! Citera
Recommended Posts