Benganiolo Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Tjabba hallå! har öppnat ett konto hos paypal för jag vill ha lite grejer på ebay men känner mig lite osäker hur jag kommer ur startgropen. registrerat mitt visa-kort... kan jag nu direkt börja göra affärer genom paypal eller måste jag vänta på mitt "4-digit Expanded Use Number", så jag blir en verifierad användare? och måste jag göra en transaktion till mitt paypal konto och SEN betala mottagaren eller det är bara till att börja handla nu så dras det direkt från mitt visa? Citera
Ekenstar Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Tjabba hallå! har öppnat ett konto hos paypal för jag vill ha lite grejer på ebay men känner mig lite osäker hur jag kommer ur startgropen. registrerat mitt visa-kort... kan jag nu direkt börja göra affärer genom paypal eller måste jag vänta på mitt "4-digit Expanded Use Number", så jag blir en verifierad användare? Nej, du behöver inte vänta. och måste jag göra en transaktion till mitt paypal konto och SEN betala mottagaren eller det är bara till att börja handla nu så dras det direkt från mitt visa? Du behöver inte göra en transaktion till paypal, pengarna dras från ditt VISA när du köper nåt. Citera
Benganiolo Postad 11 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2006 underbart svar! nåot mer man behöver veta eller tänka på som paypal-nybörjare? Citera
Sisko Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 och måste jag göra en transaktion till mitt paypal konto och SEN betala mottagaren eller det är bara till att börja handla nu så dras det direkt från mitt visa? Säljaren måste ha ett Premier/Business account på Paypal för att de ska kunna ta emot pengar som du betalar via ditt Visa. Personal accounts kan inte ta emot Visapengar. Ska du betala till ett Personal account så kan du föra över pengar till ditt konto först och sedan betala med dina pengar som ligger på Paypalkontot. Jag minns inte om man isåfall måste göra det via vanlig banköverföring, men det låter väl rimligt. Allt som oftast så har dock säljarna på Ebay Premier/Business accounts, och annars så brukar det stå ganska tydligt. Men det kan ju vara värt att tänka på ifall du handlar utanför Ebay. En annan sak som kan vara bra att veta är att på Ebay är det mot reglerna för säljarna att begära att köparen ska betala de avgifter som tilkommer vid ett köp. Dessa avgifter betalas alltid av den som tar emot pengarna. De varierar beroende på vilket typ av account man har, men runt 2-4%. När man köper utanför Ebay så är det desto vanligare att köparen står för avgiften (genom att betala extra då eftersom avgiften dras från mottagaren). Citera
Recommended Posts