pundett Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Då jag inte hittat nån tråd om den så tänkte jag starta en här. Harrington ska släppa en 4rde bok, den här gången om Cash games(som han spelade innan han började med turneringar). Nån som vet när den kommer ut? Osv Skrev också detta för alla Harrington älskare där ute, så att dom kan se fram emot en ny bok. Mvh Lena Citera
eddiemedusa Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Kanske en dum fråga, men har han varit särkilt duktig i cashgame? Har iallafall aldrig hört något om honom annat än turneringsspel.. Citera
pundett Postad 11 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Han säger detta "every body complains that i just make tournaments so the next one is gona be about cashgames. I was a cash game player before i was a tournament player, even though i havent play in cash games for a couple of years i will redo my thinking and try to put it into book form" Citera
mgps Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Han säger detta"every body complains that i just make tournaments so the next one is gona be about cashgames. I was a cash game player before i was a tournament player, even though i havent play in cash games for a couple of years i will redo my thinking and try to put it into book form" känns inte så lockande...liksom vad kan han tillföra? han skriver ju i vol 1 eller 2 att han tycker cashgame går ut på att spela tight och få betalt för sina bra händer, i princip tvärtemot doyles filosofi. vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan. Citera
DrRoland Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Doyles rekommendationer är väl huvudsakligen rätt tajta? Rekomenderar bara bra starthänder, reraisar ej preflop med QQ, släpper AK om c-beten får motjuck. Spelar AA, KK försiktigt, i synnerhet på dragvänliga brädor etc. Citera
fl0w Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Av vad jag *hört* spelar/spelade Harrington mycket framgångsrik texas limit på hög nivå utöver turneringsspel? Citera
Myssion Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Doyles rekommendationer... Tänk på att i stort sett alla tips som ges måste sättas i en kontext. Doyle beskriver det han anser vara korrekt i de spel han spelar. ...är väl huvudsakligen rätt tajta? Rekommenderar bara bra starthänder Tycker jag inte. If you want to be a winner - a big winner - at no-limit hold'em, you can't play a solid safe game. [...] With any two cards to a straight flush, connected or not - except for the top and bottom cards of a straight flush, such as the or - I'd come in from any position. Det är bara exempel. Bara för att han endast beskriver mer ingående hur han spelar AK, par och SC betyder inte att det är de enda händerna han spelar. reraisar ej preflop med QQ Återigen: Kontext. Detta säger han för att där han spelar/spelade så fick han sällan action av något annat än AA/KK/AK. På lösare bord tror jag inte Doyle tycker att man inte ska reraisa med QQ. släpper AK om c-beten får motjuck. Vad är det för tajt med det? Hur spelar du själv? Spelar AA, KK försiktigt Tycker du han ska rekommendera att överspela dem? Det handlar om att få ut så mycket $ som möjligt när man leder och att förlora så lite $ som möjligt när man ligger under. i synnerhet på dragvänliga brädor etc. Nej. Han skriver att han spelar försiktigt när det ligger "three to a flush or three to a straight" på brädan. D.v.s. på brädor med färdiga drag. När det gäller dragvänliga brädor, t.ex. JTx, så skriver han: there I'd really play my two aces fast Ska bli intressant att se vad Harrington har att bidra med när det gäller CG, hoppas att det blir NL han ska skriva om. Citera
DrRoland Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 reraisar ej preflop med QQ Återigen: Kontext. Detta säger han för att där han spelar/spelade så fick han sällan action av något annat än AA/KK/AK. På lösare bord tror jag inte Doyle tycker att man inte ska reraisa med QQ. På mina bord är det en given reraise minst 95% av tiden iaf släpper AK om c-beten får motjuck. Vad är det för tajt med det? Hur spelar du själv? Det är inte tajt mot normala spelare naturligtvis, men de flesta som sysslar med nätpoker är inte normala. De reraisar c-betar med j2, missad flop, T-hög, bottenparet eller K-hög. släpper man ak, missad flop varje gång mot dessa spelare så får man inte många potter. Spelar AA, KK försiktigt Tycker du han ska rekommendera att överspela AA, KK? Det handlar om att få ut så mycket $ som möjligt när man leder och att förlora så lite $ som möjligt när man ligger under. Många i nätpokern idag är beredda att gå hela vägen med TPTK, TPWK och allt annat skit som ligger ute på bordet. Därmed är det inte sagt att man ska överspela dom. Det gäller att ha lite koll på motståndet. [ Citera
XarsioN Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Jag hoppas verkligen boken kommer, garanterat inköp. Jag tror detta kommer vara en mycket bra bok, som alla andra harringtons böcker också är . Citera
pellepedal Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Helt klart en bok man måste köpa.. I alla fall för att komplettera samlingen av de övriga Harringtonböckerna. Citera
badtorsker Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan. Agree! Citera
stenarn Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan. OT: Negreanu's bok som kommer i februari nästa år bör innehålla mycket av det, annars blir jag väldigt förvånad. Citera
omni Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan. OT: Negreanu's bok som kommer i februari nästa år bör innehålla mycket av det, annars blir jag väldigt förvånad. För han spelar så otroligt mycket 6-handed NL på nätet... Citera
Sansrom Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan. OT: Negreanu's bok som kommer i februari nästa år bör innehålla mycket av det, annars blir jag väldigt förvånad. Mtp hur han spelar i High Stakes Poker är det inte mitt förstaval på bok direkt... Citera
Macroman Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan. OT: Negreanu's bok som kommer i februari nästa år bör innehålla mycket av det, annars blir jag väldigt förvånad. Mtp hur han spelar i High Stakes Poker är det inte mitt förstaval på bok direkt... Nej, verkligen inte! Jag tycker Nebbis borde skriva en bok om SH NL och marknadsföra den som "MDMA on SH NL" eller nåt... Borde funka eller vad tror ni? Citera
stenarn Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Han har antagligen bara skrivit ett kapitel själv. Men nu är det i fel boktråd Citera
Macroman Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Jag tycker Nebbis borde skriva en bok om SH NL och marknadsföra den som "MDMA on SH NL" eller nåt... En mer säljande titel kanske skulle vara "SH NL on Extacy"... Citera
brut Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Jag tycker Nebbis borde skriva en bok om SH NL och marknadsföra den som "MDMA on SH NL" eller nåt... En mer säljande titel kanske skulle vara "SH NL on Extacy"... Äntligen får jag mina misstankar bekräftade att han är dopad Citera
Weedobooty Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Det var goda nyheter. Jag tänker i alla fall köpa Harrington vol 4 samma dag som den släpps. Det verkar vara inne att klanka ner på Harrington och hans verk just nu. Jag väljer att vara otrendig. Citera
Henkeman Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Håll er till att diskutera Harrington vol. 4 i den här tråden, tack. Citera
thefman Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Danne skriver nog bara för degen skulle jag tippa. Jag anser att man aldrig kan läsa för mycket så det här blir ett givet köp. Tror dock inte att den boken kommer va speciellt givande om man redan förstår konceptet bakom TAG ABC poker. Citera
Recommended Posts