Gå till innehåll

BOK: "Harrington Vol. 4" av Harrington


pundett

Recommended Posts

Då jag inte hittat nån tråd om den så tänkte jag starta en här.

 

Harrington ska släppa en 4rde bok, den här gången om Cash games(som han spelade innan han började med turneringar).

 

Nån som vet när den kommer ut?

Osv ;)

 

Skrev också detta för alla Harrington älskare där ute, så att dom kan se fram emot en ny bok.

 

 

 

Mvh Lena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han säger detta

"every body complains that i just make tournaments so the next one is gona be about cashgames. I was a cash game player before i was a tournament player, even though i havent play in cash games for a couple of years i will redo my thinking and try to put it into book form"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han säger detta

"every body complains that i just make tournaments so the next one is gona be about cashgames. I was a cash game player before i was a tournament player, even though i havent play in cash games for a couple of years i will redo my thinking and try to put it into book form"

 

 

känns inte så lockande...liksom vad kan han tillföra? han skriver ju i vol 1 eller 2 att han tycker cashgame går ut på att spela tight och få betalt för sina bra händer, i princip tvärtemot doyles filosofi.

 

 

vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doyles rekommendationer...

 

Tänk på att i stort sett alla tips som ges måste sättas i en kontext. Doyle beskriver det han anser vara korrekt i de spel han spelar.

 

...är väl huvudsakligen rätt tajta? Rekommenderar bara bra starthänder

 

Tycker jag inte.

 

If you want to be a winner - a big winner - at no-limit hold'em, you can't play a solid safe game.

 

[...]

 

With any two cards to a straight flush, connected or not - except for the top and bottom cards of a straight flush, such as the :8c::4c: or :Jh::7h: - I'd come in from any position.

 

Det är bara exempel. Bara för att han endast beskriver mer ingående hur han spelar AK, par och SC betyder inte att det är de enda händerna han spelar.

 

reraisar ej preflop med QQ

 

Återigen: Kontext. Detta säger han för att där han spelar/spelade så fick han sällan action av något annat än AA/KK/AK. På lösare bord tror jag inte Doyle tycker att man inte ska reraisa med QQ.

 

släpper AK om c-beten får motjuck.

 

Vad är det för tajt med det? Hur spelar du själv?

 

Spelar AA, KK försiktigt

 

Tycker du han ska rekommendera att överspela dem? Det handlar om att få ut så mycket $ som möjligt när man leder och att förlora så lite $ som möjligt när man ligger under.

 

i synnerhet på dragvänliga brädor etc.

 

Nej. Han skriver att han spelar försiktigt när det ligger "three to a flush or three to a straight" på brädan. D.v.s. på brädor med färdiga drag. När det gäller dragvänliga brädor, t.ex. JTx, så skriver han:

 

there I'd really play my two aces fast

 

 

 

Ska bli intressant att se vad Harrington har att bidra med när det gäller CG, hoppas att det blir NL han ska skriva om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reraisar ej preflop med QQ

 

Återigen: Kontext. Detta säger han för att där han spelar/spelade så fick han sällan action av något annat än AA/KK/AK. På lösare bord tror jag inte Doyle tycker att man inte ska reraisa med QQ.

 

På mina bord är det en given reraise minst 95% av tiden iaf

 

 

släpper AK om c-beten får motjuck.

 

Vad är det för tajt med det? Hur spelar du själv?

 

Det är inte tajt mot normala spelare naturligtvis, men de flesta som sysslar med nätpoker är inte normala. De reraisar c-betar med j2, missad flop, T-hög, bottenparet eller K-hög. släpper man ak, missad flop varje gång mot dessa spelare så får man inte många potter.

 

Spelar AA, KK försiktigt

 

Tycker du han ska rekommendera att överspela AA, KK? Det handlar om att få ut så mycket $ som möjligt när man leder och att förlora så lite $ som möjligt när man ligger under.

 

Många i nätpokern idag är beredda att gå hela vägen med TPTK, TPWK och allt annat skit som ligger ute på bordet. Därmed är det inte sagt att man ska överspela dom. Det gäller att ha lite koll på motståndet.

 

[

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan.

 

OT: Negreanu's bok som kommer i februari nästa år bör innehålla mycket av det, annars blir jag väldigt förvånad.

 

För han spelar så otroligt mycket 6-handed NL på nätet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan.

 

OT: Negreanu's bok som kommer i februari nästa år bör innehålla mycket av det, annars blir jag väldigt förvånad.

Mtp hur han spelar i High Stakes Poker är det inte mitt förstaval på bok direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad som behövs är ett onlinepokerproffs som skriver en bok om NL 6-max som det spelas nu, inte en trött bok om hur man spelade ringgame för 10 år sedan.

 

OT: Negreanu's bok som kommer i februari nästa år bör innehålla mycket av det, annars blir jag väldigt förvånad.

Mtp hur han spelar i High Stakes Poker är det inte mitt förstaval på bok direkt...

 

Nej, verkligen inte!

 

Jag tycker Nebbis borde skriva en bok om SH NL och marknadsföra den som "MDMA on SH NL" eller nåt...

 

Borde funka eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...