Gå till innehåll

Rätt att gå all in här?


b0bb4n

Recommended Posts

Ber så mkt om ursäkt om jag postat detta i fel forum.

Men tycker ni det är rätt att gå all in här? Eller vad hade ni gjort?

 

 

Drovel78 sitter på plats 1 med 2965.00

kee sitter på plats 2 med 1055.00

jonsi sitter på plats 4 med 3360.00

jcqpr sitter på plats 5 med 1000.00

allout sitter på plats 8 med 455.00

ME sitter på plats 9 med 1015.00

 

ME satsar s mörken 100.00

allout satsar l mörken 50.00

 

allout: --, --

ME: Ad, Jc

Drovel78: --, --

kee: --, --

jonsi: --, --

jcqpr: --, --

 

Pre-flop:

 

Drovel78: Lägger mig

kee: Lägger mig

jonsi: Syna 100.00

jcqpr: Lägger mig

allout: Lägger mig

b0bb4n: ?

 

Sitter i BB å en limpare vad är bäst här? Check,höj eller all in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en taktik som jag kör ibland i liknande lägen är att höja till kanske 350 preflopp och sedan, om han synar, gå all in vilken floppen än är. chansen att träffa flopp är som bekant ganska låg även för motståndaren - och då ger man två chanser till honom att folda, både före och efter flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en taktik som jag kör ibland i liknande lägen är att höja till kanske 350 preflopp och sedan, om han synar, gå all in vilken floppen än är. chansen att träffa flopp är som bekant ganska låg även för motståndaren - och då ger man två chanser till honom att folda, både före och efter flopp

 

Jag skulle rekommendera att du tänker över denna strategi. I detta läge med ett M under 10 vill du givetvis gå all-in preflop. Om du höjer till 350 och därefter trycker all-in på floppen så gör du två fel enligt mig:

 

1. du ger precis som du säger motståndaren två chanser att folda. En starkare hand än så här ser du troligtvis inte under dina kvarvarande rundor om du inte tar motståndaren till river i detta läge.

 

2. motståndaren ges möjlighet att syna dig på floppen endast då han har träff.

 

mended

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gjorde jag:

 

 

ME: All in

jonsi: Syna 1115.00

 

Showdown:

 

jonsi visar: Ac, Kh (högsta kort ess)

ME visar: Ad, Jc (högsta kort ess)

 

Flop (Board: 4d, Ah, 8d):

 

 

Turn (Board: 4d, Ah, 8d, 5h):

 

 

River (Board: 4d, Ah, 8d, 5h, Qd):

 

jonsi visar: Ac, Kh (par i ess)

 

Huvudpott:

jonsi vinner potten på 2280 med par i ess

 

(0.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

Hehe, vet att det är lite bad beat men jag vela bara veta vilket spel ni tycker vore bäst här. Hade jag bara checkat så hade jag inte lagt mig på den floppen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog pushat. AJ är väl den lägsta handen jag hade gjort det med. Dock hade jag gått på känsla, om jag inte kände mig stabil på bordet och inte hade självförtroendet att jag var bättre än de tre andra som har lika mycket eller mindre i stacken som du hade jag nog pushat. Hade jag dock trott att jag skulle klara att utmanövrera de andra småstackarna hade jag nog bara checkat och kollat flop. Fast som floppen kom nu hade det ju dock varit jobbigt läge ändå :)

 

Push är väl inte fel här. Det är bara sjukt att han limpar med AK. Iofs när jag ser vilka stackstorlekar som var bakom honom kanske det var precis det här scenariot han var ute efter. Att nån av småstackarna skulle gå allin med en marginalhand i tron att han hade ett litet par, KQ el. liknande. Hade pushat fler ggr än jag hade checkat iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

push! jag gillar inte spelet att standard-raisa och låta FI se en relativt billig flop för att sedan träffa och dra ut oss när vi pushar på floppen oavsett träff.....att FI spelar AK lite exotiskt hjälper ju inte oss men som någon skrev före så är AJ gränshand att pusha med +mellan-höga PP såklart! men de är lite OT för denna handen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...