Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Eftersom klockan är som den är just nu undrar jag precis vad som står i rubriken. vad har ni för knep när det gäller att somna, och nu prata jag inte bara sova som vanligt, utan när man verkligen verkligen måste sova eftersom man ska göra något vikigt när man vaknar och man måste vara klarvaken????

Saker som man måste sova för:

* Köra länge dagen efter

* Hålla i en presentation

* Skriva tenta

* Viktigt möte på jobbet

fyll gärna på listan om de är nått nöje, mer orkar jag inte tänka just nu.

Postad

Vanligtvis gillar jag att ha någon form av ljus i rummet då jag ska sova men om jag måste verkligen somna försöker jag att ha helt mörkt i rummet samt att försöka få det så kallt som möjligt.

Om det nu var detta du menade ;)

Postad

För att somna brukar jag...

Som sagt tidigare ha det mörkt och Kallt. Detta är en förutsättning för mig.

Sedan om jag inte kan somna inför något viktigt så brukar jag lägga mig på rygg blunda andas så "långa" andetag som möjligt och räkna dom. 1-10 sedan börja om på 1 igen. tappar man bort sig så börjar man bara om på 1. utan att tänka tar s långsamma och djua andetag man kan med magen och koncentrerar sig på ingenting.

Detta är samma metod som används för Meditation delvis och det brukar funka. Även om man inte somnar så blir man väldigt utvilad dagen efter eftersom man slappnar av. Krävs för mig dokc att jag ligger exakt still inte klia sig på näsan eller rätta till täcket.

Svårt som fasen det där med sömn dock men sen jag började med ovanstående har jag inte haft svårt att somna om jag verkligen velat det.

Det finns ju andra anledningar att inte kunna sova dock som om man har bekymmer och då vill man kanske inte sova.

/Alex

Postad

Köp lite Valerina Natt, som finns i varje "hälsoaffär", och är en lätt form av lugnande. Ta typ två sådana ca en timme innan du vill lägga dig och lägg dig ca en halvtimme efter att du har tagit dem och följ ovanstående tips.

MVH

//KF

Postad

Pokerbok och nattöppet på tv4 får mig att somna inom 10-15 min.

Ett annat tips om du legat vaken länge är att gå och värma en kopp varm oboy, göra en macka och läsa lite i dagstidningen. Man får inte känna sig stressad om man inte somnar utan tänka "somnar jag så somnar jag". Brukar ofta vara så innan man ska på någon resa och är taggad.

Postad

Jag brukar ligga och tänka på en boll som jag ser för min inre syn. Ofta är det sjukt svårt att tänka på den där bollen, en massa tankar och bilder som far upp men man måste slå ifrån sig dem och endast tänka på bollen. Sen vaknar man och det är morgon. Fungerar mycket bra, särskilt om man inte kan sova pga att man ligger och grubblar på en massa. OBS! Bollen kan med fördel bytas ut mot valfritt föremål som passar din personlighet.

Postad

Varför skapa ett nytt forum där alla medlemmar skulle var demsamma som på detta forum?

Just det ja, det är bara poker- och datornördar och andra tragiska människor som onanerar.

OnT, se till att inte vara jättepigg genom att t.ex. gå en lång promenad på kvällen, läs i sängen.

Postad
Köp lite Valerina Natt, som finns i varje "hälsoaffär", och är en lätt form av lugnande. Ta typ två sådana ca en timme innan du vill lägga dig och lägg dig ca en halvtimme efter att du har tagit dem och följ ovanstående tips.

MVH

//KF

Köpte detta idag och ska prova.

Postad

Varför skapa ett nytt forum där alla medlemmar skulle var demsamma som på detta forum?

Just det ja, det är bara poker- och datornördar och andra tragiska människor som onanerar.

Vad gör du när du inte får några bra kort? :shock:

Postad

Vad gör du när du inte får några bra kort? :shock:

Och nar Tjejen och bort over helgen?