Scofield Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Eftersom klockan är som den är just nu undrar jag precis vad som står i rubriken. vad har ni för knep när det gäller att somna, och nu prata jag inte bara sova som vanligt, utan när man verkligen verkligen måste sova eftersom man ska göra något vikigt när man vaknar och man måste vara klarvaken???? Saker som man måste sova för: * Köra länge dagen efter * Hålla i en presentation * Skriva tenta * Viktigt möte på jobbet fyll gärna på listan om de är nått nöje, mer orkar jag inte tänka just nu. Citera
loka2 Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Vanligtvis gillar jag att ha någon form av ljus i rummet då jag ska sova men om jag måste verkligen somna försöker jag att ha helt mörkt i rummet samt att försöka få det så kallt som möjligt. Om det nu var detta du menade Citera
13_Outs Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 För att somna brukar jag... Som sagt tidigare ha det mörkt och Kallt. Detta är en förutsättning för mig. Sedan om jag inte kan somna inför något viktigt så brukar jag lägga mig på rygg blunda andas så "långa" andetag som möjligt och räkna dom. 1-10 sedan börja om på 1 igen. tappar man bort sig så börjar man bara om på 1. utan att tänka tar s långsamma och djua andetag man kan med magen och koncentrerar sig på ingenting. Detta är samma metod som används för Meditation delvis och det brukar funka. Även om man inte somnar så blir man väldigt utvilad dagen efter eftersom man slappnar av. Krävs för mig dokc att jag ligger exakt still inte klia sig på näsan eller rätta till täcket. Svårt som fasen det där med sömn dock men sen jag började med ovanstående har jag inte haft svårt att somna om jag verkligen velat det. Det finns ju andra anledningar att inte kunna sova dock som om man har bekymmer och då vill man kanske inte sova. /Alex Citera
kfluffie Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Köp lite Valerina Natt, som finns i varje "hälsoaffär", och är en lätt form av lugnande. Ta typ två sådana ca en timme innan du vill lägga dig och lägg dig ca en halvtimme efter att du har tagit dem och följ ovanstående tips. MVH //KF Citera
SouthEast Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Läsa en jobbig och tråkig bok. Det brukar sänka mig i alla fall. Som sagt ovan svalt och mörkt (inte kallt). Tycker också att det är viktigt att inte vara hungrig. Citera
Axix Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Inte vara hungrig Svalt En pokerbok, får mig att somna inom 15min max Citera
johansen Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Pokerbok och nattöppet på tv4 får mig att somna inom 10-15 min. Ett annat tips om du legat vaken länge är att gå och värma en kopp varm oboy, göra en macka och läsa lite i dagstidningen. Man får inte känna sig stressad om man inte somnar utan tänka "somnar jag så somnar jag". Brukar ofta vara så innan man ska på någon resa och är taggad. Citera
Macroman Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Lek med dig själv... Det är underskattat att använda sin kropp som nöjesfält... Citera
Waggho Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Jag brukar ligga och tänka på en boll som jag ser för min inre syn. Ofta är det sjukt svårt att tänka på den där bollen, en massa tankar och bilder som far upp men man måste slå ifrån sig dem och endast tänka på bollen. Sen vaknar man och det är morgon. Fungerar mycket bra, särskilt om man inte kan sova pga att man ligger och grubblar på en massa. OBS! Bollen kan med fördel bytas ut mot valfritt föremål som passar din personlighet. Citera
RayIV Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Sova länge inför en tenta? Finns det ens någon som gör det? Citera
Othello Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 OBS! Bollen kan med fördel bytas ut mot valfritt föremål som passar din personlighet. ...måste...vara...tyst...overload...av...skämt... Citera
Waggho Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 ...måste...vara...tyst...overload...av...skämt... Let it out! Citera
eurythmech Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Dags för onaniforum.nu kanske? Citera
tamtaram Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Dags för onaniforum.nu kanske? Varför skapa ett nytt forum där alla medlemmar skulle var demsamma som på detta forum? Citera
eurythmech Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Dags för onaniforum.nu kanske? Varför skapa ett nytt forum där alla medlemmar skulle var demsamma som på detta forum? Ah, nytt underforum då. "Allt om onani" Okej...jag kom på ungefär halvdussinet skämt om "sticky" Citera
Svinto Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Varför skapa ett nytt forum där alla medlemmar skulle var demsamma som på detta forum? Just det ja, det är bara poker- och datornördar och andra tragiska människor som onanerar. OnT, se till att inte vara jättepigg genom att t.ex. gå en lång promenad på kvällen, läs i sängen. Citera
Scofield Postad 11 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Dags för onaniforum.nu kanske? Där hade jag automatiskt blivit moderator med tanke på min expertis inom området. Citera
Scofield Postad 11 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Köp lite Valerina Natt, som finns i varje "hälsoaffär", och är en lätt form av lugnande. Ta typ två sådana ca en timme innan du vill lägga dig och lägg dig ca en halvtimme efter att du har tagit dem och följ ovanstående tips. MVH //KF Köpte detta idag och ska prova. Citera
cheunce Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Varför skapa ett nytt forum där alla medlemmar skulle var demsamma som på detta forum? Just det ja, det är bara poker- och datornördar och andra tragiska människor som onanerar. Vad gör du när du inte får några bra kort? Citera
Goose_strike Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Varför skapa ett nytt forum där alla medlemmar skulle var demsamma som på detta forum? Just det ja, det är bara poker- och datornördar och andra tragiska människor som onanerar. Vad gör du när du inte får några bra kort? Och nar Tjejen och bort over helgen? Citera
Svinto Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Vad gör du när du inte får några bra kort? Och nar Tjejen och bort over helgen? Då blir det en del sarkasm och ironi Citera
miggemex Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 OnT, se till att inte vara jättepigg genom att t.ex. gå en lång promenad på kvällen, läs i sängen. eller gå till gymet lämna datorn rör på kroppen. Citera
Recommended Posts