elvis77 Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Köpte en ny router då jag hade värmeproblem med den gamla. Köpte D-links Gaming router då den var dyrast (och då förhoppningsvis bra) Att surfa funkar mkt bättre och snabbare än förut men när jag spelar poker så fryser borden lite då och då, ibland bara ett eller 2 bord trots att jag har flera uppe. Jag tappar inte förbindelsen för att jag kan surfa samtidigt. Får detta fenomen på både Party och PS. Någon som vet vad det kan vara ? Citera
Stahl Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Har samma problem med min D-link. Ingen vet varför. Citera
cheunce Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Jag tappar inte förbindelsen för att jag kan surfa samtidigt. Får detta fenomen på både Party och PS. HTTP är inte så kännsligt för tappade paket. Hur poker klienterna reagerar är svårare att säga men eftersom de troligtvis kör tunnlat och krypterat så bör det ha större genomslag. Så min fråga är om du kör uppkopplingen vi wlan eller kabel? Är det wlan så kan du börja med att byta kanal eftersom du troligtvis kör default vilket de flesta kör och där får man oftast mest störningar. Kör du wlan ska du även kolla om du kör med dolt nätverksnamn. Om du kör det så testa att gör det publikt eftersom det brukar kunna leda till att man då och då tappar uppkopplingen för en kort stund och det lär ha större impakt på pokerklienterna. Citera
cheunce Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Har samma problem med min D-link. Ingen vet varför. Kan bero på att D-link suger Citera
TANDEMCYKELN Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Kan bero på att D-link suger Precis. Ganska komiskt att ursprungsförfattaren valde D-link, då de var dyrast. En dubbel kullerbytta. Mest pengar för störst skit. Citera
cheunce Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Kan bero på att D-link suger Precis. Ganska komiskt att ursprungsförfattaren valde D-link, då de var dyrast. En dubbel kullerbytta. Mest pengar för störst skit. D-Link är kända för att släppa produkter förtidigt. Tex har de släppt nya routrar som stödjer 802.11n där standarden först är 100% spikad i april 2008. Hur bra kommer den att funka med 802.11n när den bygger på ett utkasst till den färdiga specen? Var likadant när 802.11g var på gång. Iofs är inte netgear bättre Har själv en Asus WL500g. De kör med linux som operativsystem och mjukvaran är open source. Gillar man inte Asus mjukvara så finns det andra som släpper egna mjukvaror Edit: Men testa det jag skrivit annars kör med kabel Citera
Zyr Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 har samma problem med en D-link router Citera
cheunce Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 har samma problem med en D-link router Har du problemet när du kör WLAN eller "snöre"? Citera
Zyr Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 har samma problem med en D-link router Har du problemet när du kör WLAN eller "snöre"? hmm, båda tror jag, fast ibland funkar det bra kompisen har en likadan o för honom strular det aldrig, har inte orkat ta tag i det än, men måste ju gå att fixa Citera
cheunce Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 hmm, båda tror jag, fast ibland funkar det bra kompisen har en likadan o för honom strular det aldrig, har inte orkat ta tag i det än, men måste ju gå att fixa Kolla om ni kör samma firmware. Om inte flasha om din router. Citera
kauppinen Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Japp. D-Link suger. Var oxå tvungen att slänga ut min D-link pga av ostabil uppkoppling, dne försvann för typ en sekund och sen kom tillbaka, tillräckligt för att vissa klienter skulla häga sig. Köpte en Netgear och är hur nöjd som helst. Citera
frekje Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Lite OT, men jag kan rekommendera Linksys WRT54GL + Öppen källkod + 595:- + Stabil, inget avbrott på nångång på wlanet http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090496 Citera
cheunce Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Lite OT, men jag kan rekommendera Linksys WRT54GL + Öppen källkod + 595:- + Stabil, inget avbrott på nångång på wlanet http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090496 Ser ju trevlig ut men min nästa router ska ha 1GBit internt och 100Mbit ut. Plus i kanten för 802.11n men då får jag vänta till nästa år Citera
elvis77 Postad 12 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Jag tappar inte förbindelsen för att jag kan surfa samtidigt. Får detta fenomen på både Party och PS. HTTP är inte så kännsligt för tappade paket. Hur poker klienterna reagerar är svårare att säga men eftersom de troligtvis kör tunnlat och krypterat så bör det ha större genomslag. Så min fråga är om du kör uppkopplingen vi wlan eller kabel? Är det wlan så kan du börja med att byta kanal eftersom du troligtvis kör default vilket de flesta kör och där får man oftast mest störningar. Kör du wlan ska du även kolla om du kör med dolt nätverksnamn. Om du kör det så testa att gör det publikt eftersom det brukar kunna leda till att man då och då tappar uppkopplingen för en kort stund och det lär ha större impakt på pokerklienterna. Jag kör Wlan och publikt namn. Ska testa att byta kanal, tack för tipset. Citera
elvis77 Postad 12 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Kan vara någon form av rigg. Det är väl det mest troliga ja ! speciellt eftersom borden har en förmåga att låsa sig när man floppat stål Citera
Recommended Posts