Gå till innehåll

Matteprof: Hit n run - tur tar ut sig i längden - Pokerteori


Matteprof

Recommended Posts

Jag har en mycket bra teori ang tur:

 

Eftersom jag hade en väldig massa otur tidigare under kvällen på low stakes behöver jag ju bara lite tur på high stakes för att turen ska vara eliminierad. Och jag har ju läst att turen är ingen faktor i längden. Därför är det ju bara gå upp i nivå till turen är eliminerad. Går man upp tillräckligt i nivå så blir ju dessutom plusresultatet större eftersom man då bara behöver LITE tur för att ta igen tidigare oturliga förluster och tjäna pengar!!

 

 

Efter att ha plussat $60 på 3 timmars seriöst 4-bords-spel på PLO 0.5/1 och sen åka på två käftsmällar (fyrtal blir slagen av färgstege och ens nuts dras ut på river när motståndaren hittar potbet all in synen med flushdrag mot mina nuts.) och ligga -$200 är det ett perfekt läge att tillämpa teorin:

 

Det är så här man gör med sista Starsrullen. Se och lär! ;)

 

PokerStars Game #6585121430: Omaha Pot Limit ($10/$20) - 2006/10/10 - 12:53:13 (ET)

Table 'Dabih II' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: arikol ($351 in chips)

Seat 4: painhead ($1573 in chips)

Seat 5: kapunka ($2257 in chips)

Seat 6: Matteprof ($446.65 in chips)

kapunka: posts small blind $10

Matteprof: posts big blind $20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Matteprof [6h 9s Qs 7c]

arikol: calls $20

painhead: raises $70 to $90

kapunka: folds

Matteprof: calls $70

arikol: calls $70

*** FLOP *** [6s Kc 9h]

Matteprof: bets $278

arikol: calls $261 and is all-in

painhead: calls $278

*** TURN *** [6s Kc 9h] [7s]

Matteprof: bets $78.65 and is all-in

painhead: calls $78.65

*** RIVER *** [6s Kc 9h 7s] [9d]

*** SHOW DOWN ***

Matteprof: shows [6h 9s Qs 7c] (a full house, Nines full of Sevens)

painhead: mucks hand

Matteprof collected $191.30 from side pot

arikol: mucks hand

Matteprof collected $1061 from main pot

Matteprof is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $1254.30 Main pot $1061. Side pot $191.30. | Rake $2

Board [6s Kc 9h 7s 9d]

Seat 1: arikol mucked [4d 7h Kd 5d]

Seat 4: painhead (button) mucked [Jd Qc Qd Tc]

Seat 5: kapunka (small blind) folded before Flop

Seat 6: Matteprof (big blind) showed [6h 9s Qs 7c] and won ($1252.30) with a full house, Nines full of Sevens

 

Hur svårt ska det vara lixom? :lol:

 

PS: 6h 9s Qs 7c är min favorit starthand. Ingen kan nästan gissa att en weak tight spelare kan syna med den i big blind. Stort och lurigt spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa av allt är att jag såg den här handen live. Jag browsade runt borden och såg ditt namn. "WTF?! Spelar inte Matteprof 0.5/1?"

 

Öppnar bordet för att titta, ser klonken. Ser att du sitter ut och lämnar. Tänker: "Well played brutha. Fo shizzle".

 

Själv ville jag också vara med i klubben och lämnade in ansökan efter en makalöst långtråkig session på 2/4 och 3/6 där allt missades. Min tanke var "Jag kan lika gärna ha kul för 1.5k istället för att sitta här och blinda bort/missa drag i en timma till".

Resultatet:

http://www.pokerhand.org/?551501

 

Tricket är att hitta en annan skottare som postar BB. Jag är även +EV mot Gary Jones (p10ker) i HU spel kan jag meddela (jag stal hans BB). En hand måste väl innebära att det är statistiskt säkerställt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa av allt är att jag såg den här handen live. Jag browsade runt borden och såg ditt namn. "WTF?! Spelar inte Matteprof 0.5/1?"

 

Öppnar bordet för att titta, ser klonken. Ser att du sitter ut och lämnar. Tänker: "Well played brutha. Fo shizzle".

 

TYTY Nh wp gg ;)

 

Hehe, japp spelar normalt 4 bord 0.5/1 eller 1/2 om det inte finns 0.5/1 bord och 1/2 verkar ha bra värde.

 

Men med $445 kvar i rullen på Stars (började med $600 i min comeback efter 6 mån uppehåll typ) orkade jag inte grinda och tänkte skotta eller sluta med internetpoker.

 

Tycker inte internetpoker är roligt längre tyvärr. Inte ens efter vinsten :)

 

PS. Ni som inte förstod så var jag givetvis sarkastisk i mitt inlägg. Har man spelat poker hyfsat seriöst på internet sedan 2003 nångång så har man ju iaf lite koll ;)

 

PS, snyggt skottat Othello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker faktiskt exakt på samma sätt som du gör, det är därför jag går in på 5/10 borden när jag haft en minusession under några timmar. Garanterad minst breakeven på 10 minuter!

 

 

Ajajaj, med den logiska inställningen kan du lätt hamna i ekonomiska problem. Stora ekonomiska problem. Din teori baserar sig som bäst på en felaktig intuition =)... tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er info tog jag iaf ut $600 efter den där handen. Insåg att jag är less på internetpoker. Tänkte att antingen tar jag ut de sista $650 som jag inte behöver eller så lirar jag snabbt upp mig till typ $3000 och cashar ut. Valet blev lätt, jag ska gula med stil! ;)

 

Spelar Omaha Hi/Lo 5/10 eller 10/20, minns inte, får A2xy i hjärter på lilla. Brädan ligger 4,8,9,10 med två hjärter (hjärter 10 kom på turn så jag har hållit nere potten på flop). Knappen pottar runt $100, jag synar och en lillstack ställer. Knappen pottar om till typ $800 och jag har väl $400 att syna till potten på $1500. Klart jag kallsynar då jag vet han har nuts. Kan ju scoopa, Chans på halva iaf. Klart det inte kommer och han hade stålet med typ 3,4,J,Q.

 

Så nu blir det ingen mer internetpoker för mig på ett tag. Ska försöka spela mer live däremot, bara man blir kvitt den här jäkla höstförkylningen som förpestar dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...