Goose_strike Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Vet inte var jag ska posta dentta inlagg men det far bli har. Efter att ha last igenom det flesta dagboker och andra tradar sa har jag fatt att en kansla av att valdigt manga har borjat spela poker for typ bara 1 ar sedan och lyckat forvandla sma summor in till stora belopp. Sjalv sa sitter jag forfarande och forsaker att grinda upp 300$ viserligen sa vaxer det men langsamt. jag forsaker att bygga upp en stabil kunnskaps grund att stapa som kommer att ta lang tid att fa. Jag forsaker att lasa mycket bade bocker och bloggar. E det bara jag som e almant trog och langsam att lara mig eller? Citera
Max Cady Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 It's a long way to the top if you wanna rock n' roll. Citera
13_Outs Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Hadde lite samma problem. Satt och grindade och grindade och grindade.... du fattar... Medans dagböckerna gick under en vecka från $300 till $8000 och jag själv var nöjd när jag dublat upp och vann tillbaka det jag förlorat innan jag slutade. Har dock börjat släppa nu när jg slutat jaga bonusar så mycket och håller till på en sajt med mer ständiga bonusar. Detta har resulterat i att det är samma "spelstil"och jag inte behöver anpassa mig så mycket. Detta är ju negativt för min utveckling och för att anpassa sig men har man grindat sin rulle från Freerol pengar så är man Jävligt mån om den. Tror att det kommer löna sig i längden att lära sig sakta men säkert en solid pokergrund. Sen så är säkert dom där dagböckerna ljug /A Citera
joeki Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Du får ju också räkna in att det extremt ofta blir så att dagböcker "börjar om" eller läggs ner på grund av att starten inte gick så bra som man hoppats. Citera
Loveless Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Urvalsprocess. Tänk dig att 2000 pokerspelare börjar med $100. Ungefär 70% av dessa blir av med sina pengar direkt, 20% klarar av att gå jämnt upp, 8% går sakta men säkert plus och de sista 2% går fånigt mycket plus (rent hypotetiska siffror). Alltså har du 40 spelare kvar som gör dessa fantasiresultat, och för att skryta lite så startar de en dagbok om hur bra de är, dock består det mesta av positiv varians så när verkligheten slår tillbaka dör oftast dagboken (är ju inte kul att skriva om förluster). Att du som spelare sitter och jämför dig själv med dessa resultat är inte bra för psyket. Det är som om en golfspelare förväntar sig att göra 59 rundor varje dag bara för att han/hon lyckats en gång, istället för att fokusera på sitt genomsnittsresultat. Citera
Ruterkung Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 De har säkert talang, jagat bonusar, rushat lite och sist men inte minst, spelat som fan. Det är vad jag skulle tro iallafall. Helt utan att veta något om denna personen så ska jag försöka med en gissning, vi tar unreal för han verkar vara ett bra exempel Han är säkert en sjukt klyftig kille, men samtidigt har han nog spelat sjukt mycket. Orkar du grinda i Xh per dag och verkligen analyserar situationerna och har lätt för att känna igen mönster osv så kan det gå snabbt. Det är nog inte så att han har spelat någon timme på tisdagen och 2 timmar på fredags och lördagskvällen utan han har nog nött och nött och nött och sen har det betalat av sig. Spelar man många bord och mycket så har man spelat otroligt många händer vilket kunnat ta åratals att göra live. Så jag tror mycket handlar om talang och nerlagda timmar, vilket krävs i alla andra sporter också. Du kan ha hur mycket talang som helst men tränar/spelar du inte mycket kommer du aldrig nå världstoppen ändå. Likadant är det om du tränar/spelar som en idiot men saknar talangen kommer du heller aldrig nå världstoppen även om du kommer bli bra. Så mitt svar blir; De har talang och de spelar otroligt mycket. Citera
Nickefik Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 E det bara jag som e almant trog och langsam att lara mig eller? Jag har ingen aning om du är trög och långsam att lära dig, men jag tycker inte du ska vara orolig för att det går långsamt i början. Det tyder snarare på att du är medveten om en sådan sak som money management, och en korrekt sådan när du har en liten BR innebär ju att du kommer att bygga BR rätt så långsamt. Jag började med $52 och kan ju säga att det var rätt tröstlös grinding i början för att bygga BR. En fråga: hur aktiv är du på att jaga bonusar? Det är ju ett mycket bra sätt att dryga ut din BR. Om du inte jagar bonusar så går du miste om rätt mycket pengar varje månad. Citera
harcourt Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Det är så som nån skrev här uppe att dagböckerna inte ska läsas för att jämföra resultat, för då blir man tokig. Just detta gäller nog poker i stort, då så mycket handlar om varians. Däremot finns det massor av andra kloka råd att suga åt sig. Man kan också se idioterna som spelar för 1/10 av sin bankroll hela tiden och wow vinner så mycket men snart bustar och plötsligt är försvunna från jordens yta. Ett exempel på detta som redan inträffat eller snart gör det är stackar Rotoroberts eller vad han heter. Kolla in honom, hans money management och hans attityd mot inlärning så vet du precis hur du inte ska vara. Du verkar vara inne på rätt spår och att du frågar i stället för att praktisera nåt slags galen rulle-boost på för höga stakes är kanon! Citera
13_Outs Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Skulle tro att dom flesta som tjänar bra med pengar gör inget större väsen av sig. Varför skulle dom det dom har ju inte tid för all grind:D Nej men ärligt så finns det nog ganska mycket mid-stake grinders där ute som man inte hör pip ifrån. Som sitter och läser alla HH diskussioner och dagböcker efter nyttigs tips och vinner den vägen. Får grinda på och hoppas att det släpper. /Aleqxz Citera
Sansrom Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Är två tusen spänn mycket pengar för dig? Kan du sätta in mer om du torskar? Om svaren är nej/ja på dessa frågor, tycker jag definitivt du kan testa lite skott på högre nivåer. Så länge du är hyfsat säker på att du är en vinnande spelare, du borde vara det efter allt spel och alla studier, känns det som slöseri med tid att köra med 3000BB br-krav och liknande. När/om du väl lyckas grinda upp rullen till lite större summor, är det naturligtvis läge att vara försiktigare och tänka mer på gulningsrisken. Tänk på att du inte måste definiera rullen som enbart pengarna på pokerkontot. Citera
Svinto Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Om du inte tar stora risker går det helt enkelt långsamt så inåt helvete tills du har lyckats grinda/hora ihop ett par tusen dollar. Sen börjar det förhoppningsvis att kännas lite bättre då du plötsligt kan börja ta ut riktiga pengar då och då. Förutsatt att du tillhör skaran av vinnare, alltså. Det är ju trots allt långt ifrån bombsäkert. Citera
Recommended Posts