Gå till innehåll

Hur addera procent?


Mr_Pullknuts

Recommended Posts

Okej, här kommer förmodligen den dummaste frågan i historien på detta forum. Min enda ursäkt är att jag är såpass gammal att jag glömt bort de grundläggande mattekunskaperna :oops:

 

Anyway....

 

Jag har just avslutat en 2-tabling session på en site. På ena siten har jag en Flop seen % på 13% och på det andra 6%. Nu till min något pinsamma fråga..... Hur fasen var det nu igen man adderade procent????

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver veta antal händer som procent förhållande är bestämmt för.

 

T ex;

* 13% på 100 händer + 6% på 100 händer = 19/200 = 9,5% totalt

* 13% på 1000 händer + 6% på 100 händer = 136/1100 = 12,4% totalt

 

* edit - känner jag mig slö, eller? ;) *

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns ju en anings aning pinsamt att det var så enkelt.... Hur fan ska man kunna bli bra på poker när man inte ens klarar av att addera procentsatser :oops: Jaja, jag ställer mig i hörnet o skäms :D

Du är nog inte ensam, det är många som har problem med procentbegreppet. Tror det vanligaste är att man blandar ihop procent och procentenheter.

 

Varför tror du man säger att skatten är sänkt med X öre och inte X procentenheter. ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så uträkningen borde bli så här för min session nu......

 

13% / 58 händer

6% / 66 händer

 

19% / 124 händer = 0,15322 --> 15%

 

Då har jag fattat det rätt eller?

 

Eftersom QoS redan givit den korrekta uträkningen tänkte jag bara säga att du kan förkasta den räknemetoden genom att se att resultatet är orimligt, det slutgiltiga resultatet måste ju ligga någonstans mellan 6% och 13%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. Hur fan ska man kunna bli bra på poker när man inte ens klarar av att addera procentsatser :D

 

Kul site detta, tankte bara smyga in att matten e overskattad. Spelar du som fan sa kommer det sitta i ryggmargen. Och alla sjuka procent med syn innan flopp o sant kanske kan funka att vinna nagra slantar pa efter ett tag men vete fan. inget jag har anvant iaf :P. gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...