busen Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 ) Table "Julius" Seat 5 is the button. Seat 1: kostas ($571.50 in chips) Seat 2: busen ($88.75 in chips) Seat 3: Hassy ($197 in chips) Seat 4: weejockd ($183.40 in chips) Seat 5: Kepler ($321.58 in chips) Seat 6: ilgatto ($161 in chips) ilgatto: posts small blind $1 kostas sits out busen: posts big blind $2 weejockd: posts big blind $2 + posts small blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to busen [9c 7c] Hassy: raises to $8 weejockd: calls $6 Kepler: folds ilgatto: folds busen: calls $6 ----- FLOP ----- [Jc 6h 8c] busen: checks Hassy: bets $15 weejockd: folds busen: raises to $40 Hassy: calls $25 ----- TURN ----- [Jc 6h 8c][Qd] busen: bets $40.75 and is all-in Hassy: calls $40.75 ----- RIVER ----- [Jc 6h 8c Qd][Kd] ----- SHOW DOWN ----- busen: shows [9c 7c] (High Card King) Hassy: shows [7s 5s] (High Card King) busen collects $184.50 from Main pot Citera
Max Cady Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Du får välja hur du vill ta det jag har att säga, som kritik eller som frågor från en novis... 1. Varför spelar du 97s överhuvudtaget och varför gör du det mot en raise och en syn innan dig? 2. Varför re-raisar du på floppen när du i det läget kan ta ett gratiskort till ditt flushdrag? 3. VARFÖR ställer du på turn? 4. Vad vill du med den här HH'n? varför postar du den? 5. Spelar du alltid såhär? Citera
dlinder Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Att spela 97s från bb mot en höjning och syn går ju utmärkt, OM man inte sitter min mindre än halvstack. Då är det naturligtvis katastrof. Citera
jojje2k Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Du får välja hur du vill ta det jag har att säga, som kritik eller som frågor från en novis... 1. Varför spelar du 97s överhuvudtaget och varför gör du det mot en raise och en syn innan dig? 2. Varför re-raisar du på floppen när du i det läget kan ta ett gratiskort till ditt flushdrag? 3. VARFÖR ställer du på turn? 4. Vad vill du med den här HH'n? varför postar du den? 5. Spelar du alltid såhär? 1. Såklart kan man spela 97s om man har position men du har inte position så solklar läggning. 2. Mmm lite onödigt att raisa ur position för nu måste du ta ett svårt beslut på turn, men om du är i positon så är det solklar höjning, du är ju trots allt favorit mot allt om utom set och högre färgdrag. Citera
EL_FishkO Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Du får välja hur du vill ta det jag har att säga, som kritik eller som frågor från en novis... 1. Varför spelar du 97s överhuvudtaget och varför gör du det mot en raise och en syn innan dig? 2. Varför re-raisar du på floppen när du i det läget kan ta ett gratiskort till ditt flushdrag? 3. VARFÖR ställer du på turn? 4. Vad vill du med den här HH'n? varför postar du den? 5. Spelar du alltid såhär? kanske föra att han har open ender också? Citera
Park Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Finns det inte en tanke i att bara check raisa all in på floppen. Då slipper man ta ett jobbigt beslut om turn kommer blank. Citera
busen Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Du får välja hur du vill ta det jag har att säga, som kritik eller som frågor från en novis... 1. Varför spelar du 97s överhuvudtaget och varför gör du det mot en raise och en syn innan dig? 2. Varför re-raisar du på floppen när du i det läget kan ta ett gratiskort till ditt flushdrag? 3. VARFÖR ställer du på turn? 4. Vad vill du med den här HH'n? varför postar du den? 5. Spelar du alltid såhär? 1. För att jag spelar så. Tar syner preflop med onegapped suited kort ibland i hopp om bra flop. 2. För att han har en standard CB som han likväl kan göra som tom och då kan jag ta potten direkt. 3. För att jag har en riktigt bra hand, öppet stegdrag + färgdrag. Kolla du i pokerstove hur många händer jag leder mot där. Och för att jag måste fortsätta min semibluff och fortfarande har många outs. En check gör höjningen på flop totalt värdelös men jag skulle såklart haft mer att stoppa in här egentligen, för att det ska bli ett bra spel. 4. Mest en rolig hand som jag blev mycket förvånad över resultatet efter river, sry om du tog illa upp? 5. Nej, inte alltid. Finns det inte en tanke i att bara check raisa all in på floppen. Då slipper man ta ett jobbigt beslut om turn kommer blank. Jag tänkte på det också. Hade nog varit bättre med tanke på min lilla stack. Citera
jojje2k Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Jag vet inte vart du hittar dom implicita oddsen att syna en höjning med 97s preflop. Citera
icehole Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Jag vet inte vart du hittar dom implicita oddsen att syna en höjning med 97s preflop. nu är detta stackdjup som jag inte har synat på, men på svenskaspel tar jag synen alla dar i veckan om jag har någon read på killen (maxupptag på SS är 200BB, ofta folk som sitter med mer än så) Citera
ebisumaru Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Sjukt att folk ska analysera sönder en rolig hand. NH! Citera
cheunce Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Sjukt att folk ska analysera sönder en rolig hand. NH! Framför allt att analysera en hand som ligger i resultat och inte i handanalys Citera
richardd Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Sjysst hand men spelet är allt annat än bra... Citera
Chillarn7 Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Jag vet inte vart du hittar dom implicita oddsen att syna en höjning med 97s preflop. Beror väl också på vilken read man har på fi men visst finns det väl implicita odds att syna en 4xBB raise som bb mot en fi som har mer marker än sig själv. Det enda negativa är väl att busen helst skulle vara lite mer deepstacked i det här läget än vad han är. Citera
der_ko Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Sjysst hand men spelet är allt annat än bra...Vad är det som är så dåligt med hans spel? Citera
chrajl Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Sjysst hand men spelet är allt annat än bra...Vad är det som är så dåligt med hans spel?Håller med, inget fel med spelet, förutom att stacken är så liten.. gillar resultatet dock Citera
hajen04 Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Visst är det en tveksam syn pre men en solklar raise på flop. Mot överpar har han 50-50 lägger man till FE så är det självklart att raisa. NH btw inte vanligt att vinna 200 pot med 9 hög Citera
dlinder Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Spelet är dåligt just eftersom han har så liten stack. Citera
Park Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Ett annat problem är att han är ur position. Blir ofta problem när man spelar draghänder i stora potter ur positon. Citera
mariani Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Hela spelet korrekt dock mer korrekt om du sitter med full stack; tveksam syn pre med den stacken. EDIT såg inte att det var ur position, då lutar det mer åt fold! Citera
Macroman Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Fold preflop. CR allin på flop. Citera
fowran Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Snyggt, mysigt när inte dragen behöver sitta Citera
Emilio Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 varför ger ni åsikter på spelet? har ni tolkningsproblem? har han sagt att han vill ha åsikter på sitt spel? ganska upenbart att han klistrar in den för att det är ganska sjukt att vinna med 9 hög. Citera
Mikey Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 varför ger ni åsikter på spelet? har ni tolkningsproblem? har han sagt att han vill ha åsikter på sitt spel? ganska upenbart att han klistrar in den för att det är ganska sjukt att vinna med 9 hög. Är väl iof ganska sjysst att påpeka uppenbara fel också i min mening. Men visst har du rätt i att han inte frågade efter det så kanske han inte är ute efter att avancera sitt spel, det vet vi inte såklart. Citera
Recommended Posts