Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

)

Table "Julius" Seat 5 is the button.

Seat 1: kostas ($571.50 in chips)

Seat 2: busen ($88.75 in chips)

Seat 3: Hassy ($197 in chips)

Seat 4: weejockd ($183.40 in chips)

Seat 5: Kepler ($321.58 in chips)

Seat 6: ilgatto ($161 in chips)

ilgatto: posts small blind $1

kostas sits out

busen: posts big blind $2

weejockd: posts big blind $2 + posts small blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to busen [9c 7c]

Hassy: raises to $8

weejockd: calls $6

Kepler: folds

ilgatto: folds

busen: calls $6

----- FLOP ----- [Jc 6h 8c]

busen: checks

Hassy: bets $15

weejockd: folds

busen: raises to $40

Hassy: calls $25

----- TURN ----- [Jc 6h 8c][Qd]

busen: bets $40.75 and is all-in

Hassy: calls $40.75

----- RIVER ----- [Jc 6h 8c Qd][Kd]

----- SHOW DOWN -----

busen: shows [9c 7c] (High Card King)

Hassy: shows [7s 5s] (High Card King)

busen collects $184.50 from Main pot

Postad

Du får välja hur du vill ta det jag har att säga, som kritik eller som frågor från en novis... ;)

1. Varför spelar du 97s överhuvudtaget och varför gör du det mot en raise och en syn innan dig?

2. Varför re-raisar du på floppen när du i det läget kan ta ett gratiskort till ditt flushdrag?

3. VARFÖR ställer du på turn?

4. Vad vill du med den här HH'n? varför postar du den?

5. Spelar du alltid såhär?

:?

Postad
Du får välja hur du vill ta det jag har att säga, som kritik eller som frågor från en novis... ;)

1. Varför spelar du 97s överhuvudtaget och varför gör du det mot en raise och en syn innan dig?

2. Varför re-raisar du på floppen när du i det läget kan ta ett gratiskort till ditt flushdrag?

1. Såklart kan man spela 97s om man har position men du har inte position så solklar läggning.

2. Mmm lite onödigt att raisa ur position för nu måste du ta ett svårt beslut på turn, men om du är i positon så är det solklar höjning, du är ju trots allt favorit mot allt om utom set och högre färgdrag.

Postad

kanske föra att han har open ender också?

Postad

1. För att jag spelar så. Tar syner preflop med onegapped suited kort ibland i hopp om bra flop.

2. För att han har en standard CB som han likväl kan göra som tom och då kan jag ta potten direkt.

3. För att jag har en riktigt bra hand, öppet stegdrag + färgdrag. Kolla du i pokerstove hur många händer jag leder mot där. Och för att jag måste fortsätta min semibluff och fortfarande har många outs. En check gör höjningen på flop totalt värdelös men jag skulle såklart haft mer att stoppa in här egentligen, för att det ska bli ett bra spel.

4. Mest en rolig hand som jag blev mycket förvånad över resultatet efter river, sry om du tog illa upp?

5. Nej, inte alltid.

Finns det inte en tanke i att bara check raisa all in på floppen. Då slipper man ta ett jobbigt beslut om turn kommer blank.

Jag tänkte på det också. Hade nog varit bättre med tanke på min lilla stack.

Postad
Jag vet inte vart du hittar dom implicita oddsen att syna en höjning med 97s preflop.

nu är detta stackdjup som jag inte har synat på, men på svenskaspel tar jag synen alla dar i veckan om jag har någon read på killen (maxupptag på SS är 200BB, ofta folk som sitter med mer än så)

Postad
Jag vet inte vart du hittar dom implicita oddsen att syna en höjning med 97s preflop.

Beror väl också på vilken read man har på fi men visst finns det väl implicita odds att syna en 4xBB raise som bb mot en fi som har mer marker än sig själv. Det enda negativa är väl att busen helst skulle vara lite mer deepstacked i det här läget än vad han är.

Postad
Sjysst hand men spelet är allt annat än bra...
Vad är det som är så dåligt med hans spel?
Håller med, inget fel med spelet, förutom att stacken är så liten.. gillar resultatet dock :)
Postad

Visst är det en tveksam syn pre men en solklar raise på flop.

Mot överpar har han 50-50 lägger man till FE så är det självklart att raisa.

NH btw inte vanligt att vinna 200 pot med 9 hög ;)

Postad

varför ger ni åsikter på spelet? har ni tolkningsproblem? har han sagt att han vill ha åsikter på sitt spel? ganska upenbart att han klistrar in den för att det är ganska sjukt att vinna med 9 hög.

Postad
varför ger ni åsikter på spelet? har ni tolkningsproblem? har han sagt att han vill ha åsikter på sitt spel? ganska upenbart att han klistrar in den för att det är ganska sjukt att vinna med 9 hög.

Är väl iof ganska sjysst att påpeka uppenbara fel också i min mening.

Men visst har du rätt i att han inte frågade efter det så kanske han inte är ute efter att avancera sitt spel, det vet vi inte såklart.