GÄ till innehÄll

Recommended Posts

Postad

TÀnkte det kunde vara en bra trÄd dÀr vi kan droppa diverse spel.

Skriv helst en nÄgot utförlig analys om varför spelet ska lÀggas.

Spel: Över 5 mĂ„l (bl.a SvenskaSpel)

Match: SAIK-MIF Elitserien

Odds: 1.80

SAIKs senaste fyra matcher har haft en snitt pÄ 6.75 mÄl/match.

MIFs senaste fyra ett snitt pÄ strax under 5, 4.75 mÄl/match.

TvÄ lag med ganska dÄliga försvar bÀddar för en mÄlrik match.

BÄda lagen har haft mÄlvaktsproblem och det finns chans för att "andremÄlvakterna" fÄr chansen ikvÀll.

SAIK fÄr tillbaka viktiga spelaren Wernblom ikvÀll. MIFs backstjÀrna Lupaschuk petad inför kvÀllens match.

• Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hadelöv gjorde en klart godkÀnd match borta mot MODO trots att han slÀppte fem puckar bakom sig, varav ett vÀldigt billig dÄ han stod och sov vid en tekning. Onekligen vore det riktigt intressant att fÄ se Dave Stathos mellan stolparna igen dÄ grek-kanadicken med den nÄgot udda spelstilen gjorde succé mot FÀrjestad hemma.

Saxat frÄn svenskafans. Den som skrev referatet frÄn matchen verkar inte helnöjd med Hadelöv.

Dessutom skulle jag sÀga att 9 mÄl i baken pÄ tvÄ matcher ger ett stukat sjÀlvförtroende=problem för Hadelöv

Postad

Spel: Tyskland

Match: Slovakien-Tyskland

Odds: 2.00 (Finns hos bl.a. Bet365)

Emkvalgrupp D. Tyskland och Tjeckien Àr lagen som förvÀntas gÄ vidare frÄn gruppen. Tyskland har öppnat med 2/2 vinster medans Slovakien har 2/3, dÀr förlusten kom mot Tjeckien hemma, 0-3. Vinsterna har varit mot lag som Wales och Cypern, alltsÄ bra resultat mot dÄliga lag och sÀmre mot dom lite starkare.

Jag tror Tyskland kommer vinna denna matchen och 2x Àr ett bra odds!

Vill ocksÄ tillÀgga att ditt spel, salzmannen, finns till bÀttre odds, 1.9x, hos Betsson.

Postad
Vill ocksÄ tillÀgga att ditt spel, salzmannen, finns till bÀttre odds, 1.9x, hos Betsson

Bl.a dÀrför jag startade trÄden för att vi kan hjÀlpas Ät hitta bra odds.

Slank ner ett mail i lÄdan nyss om spel pÄ H43 borta mot GUIF i handbollens elitserie.

Rekar inte det eftersom det inte Àr mitt tips, tipset handlade om att GUIFs spelmotor Àr skadad(tummen).

Postad

Som vi sagt tidigare ang sportsbetting, anvÀnd betbrain eller liknande. GÀller att jaga alla tiondelar som finns de den potentiella edgen Àr extremt liten över en lÀngre period.

Postad

Bl.a dÀrför jag startade trÄden för att vi kan hjÀlpas Ät hitta bra odds.

Precis som sulla sÀger, pÄ betbrain lÀggs alla odds upp och man kan lÀtt hitta det bÀsta.

Tycker dÀremot ÀndÄ denna trÄd Àr bra dÄ man kan tipsa om bra spelförslag, inte bÀsta odds.

Postad

Wales - Cypern

Pick: X2 [2.41 @ Nordicbet]

Wales fick storstryk hemma mot Slovakien i helgen (1-5), medan Cypern lyckades tvÄla till de tursamma irlÀndarna (5-2), samma Irland som Sverige blev utspelade av i vÄras..

LuleÄ - DjurgÄrden

Pick: 1 [1.9 @ Betsafe]

Förkylning i DIF truppen, LuleÄ bör ha en fin chans pÄ hemmais.

Postad

Spel: 1a

Match: VÀsterÄs IK -Bofors Allsvenskan hockey

Odds: 2.00 betsson bl.a

VÀsterÄs har haft tuffast möjliga start med Leksand, Björklöven, Rögle och SödertÀlje pÄ schemat. Endast en poÀng men nu kommer lagets första seger för sÀsongen. Viktiga backen A. Lindh tillbaka i truppen betyder otroligt mycket. Sista matchen mot SSK avgjordes efter att SSK slagit in pucken med handen vid 3-3 mÄlet nÀr 5 minuter Äterstod. Spelet Àr pÄ vÀg och har stundvis varit riktigt bra enligt ass coach Tornberg

Bofors har inte stött pÄ nÄgot riktigt bra motstÄnd Àn och sista matchen 2-1 mot Huddinge Àr riktigt uselt.

Andra intressanta spel Àr pÄ MoDo och Mora, tvÄ lag som börjat bra mycket bÀttre Àn sina motstÄndare för kvÀllen och har bra odds.

Postad
Hadelöv gjorde en klart godkÀnd match borta mot MODO trots att han slÀppte fem puckar bakom sig, varav ett vÀldigt billig dÄ han stod och sov vid en tekning. Onekligen vore det riktigt intressant att fÄ se Dave Stathos mellan stolparna igen dÄ grek-kanadicken med den nÄgot udda spelstilen gjorde succé mot FÀrjestad hemma.

Saxat frÄn svenskafans. Den som skrev referatet frÄn matchen verkar inte helnöjd med Hadelöv.

Dessutom skulle jag sÀga att 9 mÄl i baken pÄ tvÄ matcher ger ett stukat sjÀlvförtroende=problem för Hadelöv

Nu höll han ju visserligen nollan :-)

Postad
Citat:

Nu höll han ju visserligen nollan Smile

Japps, dÀr fick man för det. RÀtt nÀra att fÄ in spelet, dock verkar MIF för kassa för att ens fÄ in en puck. Hade hoppats pÄ 4-2 nÄnting.

Postad

B Munchen - H Berlin

Pick: 2 [9.25 @ Expekt]

Berlin leder serien (visserligen pĂ„ samma poĂ€ng som seriefyran Bayern.) Berlin Ă€r obesegrade efter 6 omgĂ„ngar (2-4-0.) Överodds hĂ€r, en del av er har sĂ€kert expekt ocksĂ„ sĂ„ ni kan lira, dock inte jag. SĂ„ jag nöjer mig med att boka Bayern till 1.5 pĂ„ parbet. Dvs spela X2 till 3.00.

http://www.soccerway.com/national/germany/first

Postad

Spel: 2a

Match: Irland - Tjeckien

Odds: 1.80-2.00 sista pÄ betsson bl.a

Irland kÀnns kalla efter tre raka förluster, 2-5 Cypern 0-1 Tyskland 0-4 Holland(matcherna ingÄr ej i kvalet).

Tjeckien dÀremot har tagit 3 av 3 möjliga i kvalet hittils och Ängar pÄ för att slÄss om gruppsegern med Tyskland. 12-1 i mÄlskillnad Àr ocksÄ bra.

Match: Island - Sverige

Odds: 1.45 - 1.60

Efter försvarsspelet mot Spanien hoppas jag att Hansson Mellberg spelar lika bra den hÀr matchen. Vi har flyt just nu Àven om Ljungberg, Andersson, Linderoth saknas ska vi ta den hÀr matchen. KÀllström och Elmander spelar alltid bra ihop, Shaaban kÀnns stabil och bÄda forwards mÄlade mot Spanien.

En dubbel till 2.78 pÄ unibet

Postad

Island - Sverige X

Odds pÄ Nordicbet pÄ X Àr 3.75

Sverige har 3 ordinare mittfÀltare borta, men kim Àr bÀttre Àn anders svensson, tror dock att vi fÄr det svÄr pÄ borta plan. Petter Hansson kommer troligvis inte göra en lika bra match till eller ens hÀlften sÄ bra. Island har ocksÄ gudjonsen(stavfel ? :) ) dÀrför tippar jag pÄ Island.

MVH Fredde

Postad

Match: Irland - Tjeckien

Odds: 1.80-2.00 sista pÄ betsson bl.a

Irland kÀnns kalla efter tre raka förluster, 2-5 Cypern 0-1 Tyskland 0-4 Holland(matcherna ingÄr ej i kvalet).

Tjeckien dÀremot har tagit 3 av 3 möjliga i kvalet hittils och Ängar pÄ för att slÄss om gruppsegern med Tyskland. 12-1 i mÄlskillnad Àr ocksÄ bra.

Match: Island - Sverige

Odds: 1.45 - 1.60

Efter försvarsspelet mot Spanien hoppas jag att Hansson Mellberg spelar lika bra den hÀr matchen. Vi har flyt just nu Àven om Ljungberg, Andersson, Linderoth saknas ska vi ta den hÀr matchen. KÀllström och Elmander spelar alltid bra ihop, Shaaban kÀnns stabil och bÄda forwards mÄlade mot Spanien.

En dubbel till 2.78 pÄ unibet

No offense men Sverige till 1.45 kÀnns som ett hyperkallt spel. Jag brukar ofta tro pÄ Sverige och sÄ. Men till 1.45 Àr det inte vÀrt det, detta Àr samma landslag som hade problem att slÄ Lichtenstein hemma minus Ljugberg och Linderoth.. Island Àr visserligen ojÀmna men har de en bra dag sÄ Àr det mycket kapabla till att vinna hÀr. Skulle vilja ha minst 1.7 för att lira Sverige. FÄr inte det, sÄ jag har bokat dem istÀllet till 1.58 (lirat emot.)

Tjeckien till 1.8 Àr heller inget bra spel, 2.00 Àr vÀl pÄ grÀnsen pÄ grund av Irlands alla avbrÀck. Men kÀnns som att det finns hetare spel ute. Ifall man nu vill lira tjeckerna sÄ finns det 2.05 ute pÄ Betfairs asiatiska marknad.

EDIT: Ett annat spelbart alternativ (förrutom 1X) i Sverige match Àr i min mening under 2.5 mÄl till 1.8 hos Centrebet.

Postad
No offense men...

FörstÄr dina argument precis, dock sÄ Àr jag mer utav en hobbyspelare Àn nÄgon som försöker livnÀra sig pÄ detta. DÀrför vÀljer jag att spela trots att oddset inte Àr kalas, vill man riskminimera och fÄ bÀttre odds kan vÀl X;et ligga nÀrmare i Sverigematchen.

Postad

Jag tycker ocksÄ Sverigeoddset Àr iskallt.

Tycker det kÀnns som Sverige spelar bÀst nÀr de slÄr ur underlÀge, ikvÀll förvÀntas dom föra spelet och dÄ kan det bli kaos :-|

Trevlig trÄd för övrigt.

Postad
No offense men...

FörstÄr dina argument precis, dock sÄ Àr jag mer utav en hobbyspelare Àn nÄgon som försöker livnÀra sig pÄ detta. DÀrför vÀljer jag att spela trots att oddset inte Àr kalas, vill man riskminimera och fÄ bÀttre odds kan vÀl X;et ligga nÀrmare i Sverigematchen.

Ok, men ifall det ska vara nÄgon kvalitet pÄ trÄden sÄ mÄste ocksÄ tipsen hÄlla en viss kvalitet. Annars slutar det bara med att folk tipsar om en massa favoritsegrar till 1.15, typ.
Postad

Har nÄgon ett bra spel att komma med som kan generera vinst tycker jag det Àr vÀlkommet att skrivas hÀr, Àven om det inte Àr ett kalasspel.

Intressantasta matcherna ikvÀll, DIF-BrynÀs och Linköping-FÀrjestad, första tanke Àr 1, 1 en dubbel till strax över 4 gÄnger pengarna. Har dock inte satt mig in i lÀget i lagen Ànnu. Kan ju finnas andra bra spel, tror det kan bli mÄlrika matcher t.ex.

Kommentarer?

Postad

Match: FBK-LuleÄ

Odds: 3.30 och uppÄt

FBK kommer frÄn 3 förluster senast mot MIF. Olausson spelar inte.

LuleÄ har visat att de kan vinna i Karlstad förut. Dock förlorade de i Linköping senast, efter dÄligt spel i PP och inslÀppta i BP.

Vill man fega lite kan X2 vara ett alternativ.

Jag tror matchen slutar 2-3

Postad

Idag finns det vÀrde i matchen Kalmar FF - Elfsborg. Kalmar FF Àr starka just nu och har inte förlorat mot Elfsborg pÄ vÀldigt lÀnge. BÄda lagen Àr obesegrade i höst och mycket talar för ett kryss.

Jag slantar in 50% av rullen pÄ kryss (X) och resten pÄ att matchen slutar 1-1.