Gå till innehåll

Prima tog real money istället för tokens!


minucci

Recommended Posts

Så här var det!

 

Tänkte prova att spela rounders på prima. Började på level 2 som är $25 nivån och grinda upp mig till Level 5, den sista. Entry i den är 550+55 dollar.

 

När det var 5 kvar i level 4 så var alla vidare och jag gick all in och åkte ut som 3:a. 5 min senare ser jag att level 5 bordet börjar fyllas på så jag reggar mig där. Spelar såklart lysande och kommer 2:a och vinner $1200.

 

Sen när jag kollar mitt konto så ser jag att dom har tagit från mina "riktiga dollares" istället för tokens. Antagligen hade det tagit ett tag innan dom kom in på kontot. Jaja tänkte jag, bara att snacka med supporten så löser dom det. Men dom vägrar lösa in tokens till pengar!

 

Såklart så funkar det inte att lösa in tokens till alla som vill hoppa av. Det är ju ändå rounders men jag har bevisligen spelat den sista leveln och varför ska man grinda rounders om man ändå vill köpa in sig för 550?

 

Någon som har varit med om något liknande och fick hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela en 550 till istället?

 

Också en väg att gå. Men 550 sng är inte min grindnivå precis. Tar hellre pengarna och lirar 5 st $100 sng.

 

Lite OT, men varför spelar du sådana här upplägg om du inte vill lägga 550$ på en SnG? För i praktiken är det ju det man gör..

 

nja inte direkt. Jag skulle testa rounders för skojs skull och började på $25 nivån. Alltså har jag har betalt 25 för att spela 550 nivån. Det går inte riktigt att jämföra med sng då det är fler prisplatser på rounders. T ex så går 5 av 10 vidare från level 4 till level 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja inte direkt. Jag skulle testa rounders för skojs skull och började på $25 nivån. Alltså har jag har betalt 25 för att spela 550 nivån. Det går inte riktigt att jämföra med sng då det är fler prisplatser på rounders. T ex så går 5 av 10 vidare från level 4 till level 5.

 

Ok, prisstrukturen är annorlunda än vanliga sngs, det är sant. Men i övrigt är ju lite av poängen med dessa (liksom satelliter i allmänhet) att man förbinder sig att använda de vunna pengarna till inköp i en annan turnering. Men det gör det ju liksom inte "billigare", utan bara mindre valfritt.

 

Hur som helst, grattis till framgången =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja inte direkt. Jag skulle testa rounders för skojs skull och började på $25 nivån. Alltså har jag har betalt 25 för att spela 550 nivån. Det går inte riktigt att jämföra med sng då det är fler prisplatser på rounders. T ex så går 5 av 10 vidare från level 4 till level 5.

 

Ok, prisstrukturen är annorlunda än vanliga sngs, det är sant. Men i övrigt är ju lite av poängen med dessa (liksom satelliter i allmänhet) att man förbinder sig att använda de vunna pengarna till inköp i en annan turnering. Men det gör det ju liksom inte "billigare", utan bara mindre valfritt.

 

 

 

Mindre valfrihet var nog det jag var ute efter. Man blir liksom tvingad att köra racet ut.

 

Fick svar från prima nu. Och dom var helt ute och snurrade så dom ska återkomma igen. Verkar som jag kan lösa in tokensen ( hur skriver man tokens i plural?) till dollares. Får se hur det blir. Annars kör jag en gång till och klonkar 1:a platsen istället. :D

 

 

Hur som helst, grattis till framgången =)

 

Tack tack..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl inte priserna på prima innan turnreingen är avslutad?

 

Nä det stämmer. Det var där det hade blivit fel. Regga mig 5 min efter level 4 var "klar". Trodde väl inte att HU på bordet skulle ta sån tid. Sen att jag inte kollar efter när jag reggar mig är en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt heter det inte tokens utan polletter på svenska. Om du envisas att kalla det tokens på svenska bör det bli tokenser.

 

I obestämd form funkar ju som nån skrev token/tokens helt ok. "tokenser" förstår jag inte varför man skulle vilja ta till. Däremot blir det ju nästan omöjligt att använda ordet i bestämd form (vilket verkade vara vad OP var ute efter) så jag håller med om att det är bättre att använda "pollett".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt heter det inte tokens utan polletter på svenska. Om du envisas att kalla det tokens på svenska bör det bli tokenser.

Precis på samma sätt som om man envisas att säga "babe" om en snygg tjej ska säga babeser när det är flera.

 

Dags att dricka te och äta muffinser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...