Albert Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Låt säga att man spelar HU FL $1/2 och fi höjer slentrianmässigt från SB - är det rätt att syna varje gång för att se floppen, medtanke på att fi:s höjning inte symboliserar ett jota? * RP och flytt till THe - QoS * Citera
asken Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Räcker väl att syna med händer som är marginella händer i HU? Citera
Albert Postad 21 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2005 Räcker väl att syna med händer som är marginella händer i HU? Men om fi bettar ut varjegång från SB, borde man inte konsekvent syna honom? Citera
eroz Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Orkar inte göra matten nu då jag sitter på jobbet men om fi raisar varje hand har jag för mig att du måste syna minst 1/3 för att hans spel automatiskt inte ska bli lönsamt. Citera
Hjort Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Om du ska spela HU vid 1-2 är det bäst du ser till att vara ordentligt mycket bättre än din motståndare. Räkna på hur mycket rake det går på 1000 händer exempelvis. Orakeat så synar jag 100% av tiden i stora mörken i 1-2 strukturen. Kanske att jag höjer, men inte särskilt ofta. En rake bör dock göra det rätt att folda åtminstone en del av de osuitade händerna med en tvåa i. Om min motståndare nu gör så att han höjer 100% av tiden i SB så kommer jag trebeta med händerna som är klart starka mot hans handdistribution men slöspela tillräckligt mycket monsterhänder för att min syndistribution inte ska bli alltför vek. Citera
Ingpin Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Låt säga att man spelar HU FL $1/2 och fi höjer slentrianmässigt från SB - är det rätt att syna varje gång för att se floppen, medtanke på att fi:s höjning inte symboliserar ett jota? Spela ALDRIG, och då menar jag aldrig $1/$2 om du ska spela heads-up. Jag gav bort 0.25 BB/hand (!) över 10K händer. $2500, och då lyckades jag ändå gå med en liten förtjänst. Spela högt eller lågt, inte mittemellan. 0.5/1 eller över $10/$20, då går det att få en mycket bättre edge över din motspelare. Men nu till din fråga: Att syna för mycket är inte bra, om du nu inte har en bra read på motståndare som visar på att han är alldeles för aggressiv, då är passiv aggressivitet en bra kontrastrategi. Höjer fienden varje gång så försöker jag trebetta alla par, två kort över 9 plus lite marginella händer som 8-6s. Släng riktigt skräp som 72, 52, 35, men höj med dem från lilla blinden lite då och då (mer mot tighta motståndare, mindre mot lösa kompanjoner). Citera
Pimpen Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Tak för tipset Hjort och Palle om att undvika 1-2 HUP. Hade ingen aning om att raken gör det så ofördelaktigt. Citera
Recommended Posts