Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har 43/13/1.7 efter ~70 händer.

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :As::Ah:

Hero raises, UTG+1 folds, CO calls, Button calls, 2 folds.

Flop: :9s::8c::Qh: (7.5SB, 3 players)

Hero bets, CO raises, Button folds, Hero 3-bets, CO calls.

Turn: :Kd: (6.75BB, 2 players)

Hero bets, CO raises, Hero calls.

River: :9c: (10.75BB, 2 players)

Hero ???

Betar ni eller c/r ni här?

Postad
Fi har 43/13/1.7 efter ~70 händer.

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :As::Ah:

Hero raises, UTG+1 folds, CO calls, Button calls, 2 folds.

Flop: :9s::8c::Qh: (7.5SB, 3 players)

Hero bets, CO raises, Button folds, Hero 3-bets, CO calls.

Turn: :Kd: (6.75BB, 2 players)

Hero bets, CO raises, Hero calls.

River: :9c: (10.75BB, 2 players)

Hero ???

Betar ni eller c/r ni här?

Jag hade nog check callat rivern här...

Postad

Jag betar ut. Han borde inte ha JT eftersom han bara synar trebet på flop. Turnkortet kan förbättra hans hand om han träffar ett tvåpar med K-hög; det är inte några drag som går in. På river blir antingen hans tvåpar förfalskat (korrekt svensk term?) eller så sätter han sin kåk.

Jag tror att du leder och värdebetar. (Såhär i efterhand alla fall, vid bordet skulle jag säkert check-callat som den rivermes jag är.)

Postad

Ingen som funderar på att c/r rivern? Eftersom inga drag går in (och jag tror inte heller han har JT) så känns det som han har tvåpar/kåk. Det värsta med en c/r är ju om man blir trebetad för det går väl inte vika?

Postad
Jag betar ut. Han borde inte ha JT eftersom han bara synar trebet på flop.

Jag hade förmodligen synat 3-beten på flop med JT för att få in en höjning på turn. Kanske jag som lider av FPS? :)

Postad

Jag tror visst att han kan ha TJ, och inte cappade flop för att kunna raisa turn. Sen kan han mycket väl ha Q9 med dom statsen. C/R hade jag iallafall inte gjort. Alternativen som jag ser det är

B/F känns fel

B/C känns onödigt efter all styrka Fi visat tidigare i handen

C/C känns rätt, då vi kan vara slagna av en del händer och Fi har ju som sagt betat hårt så han lär väl beta river

Men, men. Vad vet jag.

Postad
Jag betar ut. Han borde inte ha JT eftersom han bara synar trebet på flop.

Jag hade förmodligen synat 3-beten på flop med JT för att få in en höjning på turn. Kanske jag som lider av FPS? :)

Nej, det är inte helt tokigt spel. Nu när jag funderar kan fi mycket väl ha en slöspelad JT eller 88/99 (QQ borde han höjt pre).

Postad
Jag tror visst att han kan ha TJ, och inte cappade flop för att kunna raisa turn. Sen kan han mycket väl ha Q9 med dom statsen. C/R hade jag iallafall inte gjort. Alternativen som jag ser det är

B/F känns fel

B/C känns onödigt efter all styrka Fi visat tidigare i handen

C/C känns rätt, då vi kan vara slagna av en del händer och Fi har ju som sagt betat hårt så han lär väl beta river

Men, men. Vad vet jag.

Nu när jag tänker efter lite så kan jag hålla med om att C/C är bättre än att beta. Fi kommer ju ändå beta KQ och dylikt och jag slipper bli höjd av 89/K9. Men detta till trots KAN jag inte släppa c/r. Hans spel kändes som KQ all the way och han måste ju beta KQ även om bordet parar sig då han ändå slår AK/AQ. Men ni gillar verkligen inte c/r då? Nu känner jag mig som dom som säger emot Nebbis och c/o trots jag har fel :)

Kanske jag som lider av FPS?

Du lider väl av alla möjliga och omöjliga syndrom?

Postad
I limit är det ibland bra o va ur position då om du har fel så kostar det dig bara 1 till bett. Är du däremot i position o raisar han o blir 3-bettad så loosar du 2 betts.

Jag förstår inte resonemanget. Om man snackar först och checkar så sätter man ju sig i position, och om man då c/r-ar gör man ju samma sak som när man är i position och höjer. 3-betad kan man ju bli hur som helst.

Var tänker jag fel?

Postad

Mcdaddy menar nog beta ut river.

Eftersom du är så LAGig postflop tycker jag du ska värdebeta mkt mer än "normalt". Du lockar fram aggrotendenser som man (=Fi)inte tror man har...hehe. Men just den här brädan är iof inte så kul att värdebeta kanske. Jag hade inte c/r i alla fall.

En fråga på den här rivern? Fi kommer ju beta här mkt ofta om man checkar, kan man nöja sig med det? Tänka att han värdebetar åt en själv dom antagligen få gångerna man ligger före och att man förlorar så lite som möjligt när man ligger efter? Är det bara knäppt och sämst?

Postad

Att jag la upp denna handen var för att jag var helt säker på att fi hade tvåpar. Jag trodde verkligen han hade KQ i denna så därför var jag inne på att c/r. Jag glömmer nog bort att K9 är en hyffsat trolig hand med och då blir det förbaskat dyrt. Iallafall tror jag beta är det sämsta man kan göra här då man ändå får bets av alla händer om man checkar. Det var en detalj jag glömde när jag spelade handen. Jag betade alltså och fi steksyande och sa att han hade KQ i chatten.