Gå till innehåll

Vilka händer blir ofta dominerade vid push or fold?


Johny_Tex

Recommended Posts

tjenna..

 

efter ett tag i en sng blir det ju ofta push or fold som gäller och som det är nu använder jag mig av den här listan för att avgöra hur stark en hand är: wizardofodds.com/holdem/2players.html

 

Listan utgår från att motståndaren har en helt slumpmässig hand, vilket ju inte är fallet eftersom motståndaren oftast gärna synar med höga kort. Nu undrar jag vilka händer som ofta blir dominerade och bör flyttas ner på listan över bästa all in kort. Svaga ess? Svaga kungar? vad mer?

 

Och om det finns några speciella som bör flyttas upp (SC?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara större risk att bli dominerad om du har A med låg kicker...

De mest vanliga kort som e dominerade är enligt mig JQK. Dessa spelas tilllsammans med A,Toch tillsammans iaf på högre blindsnivåer(de spelas tillsammans och mot varandra även på lägre men då får man inte se det då händerna inte går till showdown, om inte det gemensamma kortet floppas förstås :) ). Detta gäller vid SNG.

 

En pott pre som kallsynas av 2 el flera blir ju inte så kul att glida in med KJ off i. Känns som den handen e dubbel dominerad, och en dubbelträff för att vinna e ett måste. I dessa potter spelar iaf jag händer som jag tror jag e ensam om. Låga sc el. pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...