Ali G in da USA Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Jag och en kompis spelar båda poker på olika nivåer. Vi använder (mest på skämt) ett så kallat grindspråk när vi pratar mestadels poker. Från början använde vi "grindspråket" endast till poker, men det används nu i det verkliga livet. Vi har ett par ord, och här nedan följer dom mest grundläggande. Verb: Rail(bird)a - Titta/kolla Grinda - Nöta/spela Gula - Få slut på något Klonka - Ha tur Tilta - Bli arg Substantiv: Badbeat - Otur Grind - Spel/handling under längre tidsperiod Coinflip - Kanske (35%-65% typ) Br - Kapital Adjektiv: Badbeatad/Tiltad - Arg Gul - Pank Riggad - Uppgjord Svenska: Jag tittade på han när han blev arg på den uppgjorda domaren. Grindspråk: Jag railade han när han tiltade på riggade domaren. Kom gärna med synpunkter på våra ord, samt lär oss gärna nya ord! Vore grymt roligt! Vi uppdaterar lexikonet allt eftersom vi får in flera ord! Ha en trevlig nattgrind! Citera
kfluffie Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 http://spraakdata.gu.se/saol/SAOL_nominee.html ? (Vart är svenskan på vägen?) Med många Hjärtliga Hälsningar och Versaler, KF! Citera
Recommended Posts