Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej på er!

JAg har spelat poker i ett halvår ungefär. Jag har cashat ut lite men har lite problem med mitt spel. Jag har ingen riktig strategi att spela efter vilket gör att det svänger rätt bra i rullen. Jag vet standardhöjningrna i NL, vet hur man räknar odds osv. Men när man spelat rätt långa perioder så spelar jag som en kratta. Synar när jag vet att jag är slagen osv.

Spelar SHNL. Jag tänkte spela så här för att få lite struktur på mitt spel.

Preflophöjning 4XBB + en BB/limpare

Spelar inte vidare på floppen om inte;

Ett kort fattas till färg/stege

TPTK eller "hög" kicker

Spelar de flesta PP ur de flesta positioner men släppter om jag inte träffar set.

Bluffa mindre.

Släpper det mesta vid enfärgad bräda om jag inte drar mot den färgen.

Betta ca pott vid träff på alla gator.

Köra efter BR-kraven.

Hur låter detta? Fyll gärna på med tips om ni orkar..

Tack så länge!

* Flytt till Resultat - QoS *

Postad
Spela fullbord i stället för shorthanded...

Ekar det härinne ;)

när man spelat rätt långa perioder så spelar jag som en kratta. Synar när jag vet att jag är slagen osv.

Spela även kortare periodet.

Postad

Det du beskriver låter mycket som ABC-poker. Det funkar bättre på fullringbord. På shorthanded bord behöver man vara lite mer lurig och spela efter betstrukturerna hos de övriga spelarna, annars mumsas man upp av blindsen... Dölj dina draghänder mer eftersom det är dessa större händer du drar in dina pengar på. Raisa eller checkraisa mer på dina drag så att det ser ut som att du redan har en gjord hand. Detta lite beroende på vem du spelar mot. Eftersom det finns ju en möjlighet att de foldar direkt o då behöver du ju inte ens träffa ditt drag. Generellt gäller att hålla potten nere m små händer o bygga stor pott m stora händer. Flushdragen är oftast svårare att dölja så här blir effekten bättre att raisa på flushdragen för då tror övriga att du inte vill att ngn ska dra till sin flush. om någon redan träffat triss eller stege så kommer dessa förmodligen att ställa dig hårt o då får du aggera därefter. Men tänk på att raisa bara om de och du har större stackdjup eftersom det annars är en större risk att de går all in pluss att den implicita vinsten är mindre...

Lite småtips om det hela, finns oändligt med möjligheter att spela på. Träna Träna Träna....

Postad

Han har en poäng där:

1, Swingen blir inte lika stora

2, Lättare att multitabla

3, FR lämpar sig bättre för att cleara bonusar

4, Raken blir betydligt lägre

På minussidan hamnar väl:

1, Man blir utdragen eller är uppe mot en bättre hand oftare.

2, Svårare att utnyttja dåliga spelare då det blir komplicerade flervägspotter betydligt oftare.

Postad

Han har en poäng där:

1, Swingen blir inte lika stora

2, Lättare att multitabla

3, FR lämpar sig bättre för att cleara bonusar

4, Raken blir betydligt lägre

På minussidan hamnar väl:

1, Man blir utdragen eller är uppe mot en bättre hand oftare.

2, Svårare att utnyttja dåliga spelare då det blir komplicerade flervägspotter betydligt oftare.

Det du säger är ju generellt skillnaden mellan full och short, men vad jag tror GDAILY menar är att det lämpar sig bäst med tanke på det sättet denne kille lirar på. Ganska ABC som sagt.

På short måste man bluffa, semibluffa och spela svagare händer hårdare.

Ett klockrent ex är när flopp kommer KKx och du sätter FI på Ax, naturligtvis bluffläge, detta funkar mer sällan i full då det brukar finnas mer synare