Gå till innehåll

Misstänkta bottar på Ultimate bet!


mgps

Recommended Posts

med tanke på hurpass enkelt det är att utveckla en pokerbot för lågt FL spel (tro mig jag vet), samt säkert även SNGs.

 

Så är jag otroligt förvånad över att användning och spridningen av pokerbottar har varit så otroligt liten som den har varit.

Om jag skulle utveckla en väl fungerande pokerbot så ser inte jag någon anledning för mig att sprida eller sälja den. Vem säljer en maskin som "gör" pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej självklart menade jag inte att det skulle varit 1424 sidor som sålde pokerbottar.

 

Det jag menade var att eftersom det är relativt lätt att programmera en fungerande bot för lägre spel så borde det finnas fler folk som gjort det med tanke på att man faktiskt kan tjäna pengar. Och vi vet alla att saker som bots och cracks lätt sprids på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanke på hurpass enkelt det är att utveckla en pokerbot för lågt FL spel (tro mig jag vet)

Jag tror dig inte, och jag är rätt påläst kring sånt här.

 

Det är inte särskilt lätt att dunka ihop en vinnande FL-bot, även mot dåliga spelare. I början på 00-talet så försökte ett gäng av de smartaste postarna från rgp slänga ihop en FL-bot på paradise, de lyckades med interface och sånt men deras bot blev söndertrasad. Och då talar vi om duktiga programerare och highstakeslirare som samarbetade.

 

SNG-bot är mycket enklare. Mestadels för att mängden olika relevanta situationer är extremt mycket mindre.

 

Har du slängt ihop en sån här bot själv som är bevisad vinnare på lowstakes så är jag impad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur länge till lever onlinepokern egentligen?

 

 

Jag som lekte daytrader under de galna IT-dagarna fick mig en ordentlig läxa när den bubblan sprack. Under drygt ett års tid mångdubblade jag min aktieportfölj och trodde då att jag var en grym placerare. Men faktum var att i pricip alla gick med vinst på IT-aktier då. Exempelvis steg ENEA-data med över 1000% då jag hade andelar. Sedan kraschade det hela. Jag lyckades rädda en stor del och gick ändå med en fin vinst för att vara 17 bast gammal, men det var ruskigt stora pengar som försvann också...

 

Jag har hela tiden trott att online-pokern kommer att spricka en vacker dag. Uttalanden som "det kommer alltid att finnas fisk" tror jag inte ett skvatt på. När andelen fiskar minskar kommer allt fler att börja gå back. Tyvärr så kommer nog väldigt många att stanna kvar allt för länge eftersom de "vet" att de är vinnande spelare, men inte mot det motståndet... "Det gäller att sälja i tid" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry, men det argumentet flyter inte, risken att typen av bot man säljer skall upptäckas ökar dramatiskt om man säljer konstruktionen och det är därför inte troligt att man gör det om man har en bot som funkar tillfredställande och med minaimal exponering.

 

Vilket innebär att chasnen att ens egen bot kan komma att bli upptäckt ökar, och pengar konfiskerade osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hela tiden trott att online-pokern kommer att spricka en vacker dag. Uttalanden som "det kommer alltid att finnas fisk" tror jag inte ett skvatt på.

 

Om definitionen av en fisk är en förlorande spelare, så kommer det alltid att finnas fisk. Däremot är det inte säkert (eller ens troligt) att de som idag är vinnande spelare alltid kommer vara vinnande. Om man antar att en förlorande spelare slutar spela, så kommer nästa nivå tvingas att bli bättre eller falla ner till fisknivå. Om man fortsätter denna tanke hela vägen så kommer man tillslut till den nivå där alla är lika duktiga och endast skyfflar runt pengarna (och förlorar pga raken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hela tiden trott att online-pokern kommer att spricka en vacker dag. Uttalanden som "det kommer alltid att finnas fisk" tror jag inte ett skvatt på.

 

Om definitionen av en fisk är en förlorande spelare, så kommer det alltid att finnas fisk. Däremot är det inte säkert (eller ens troligt) att de som idag är vinnande spelare alltid kommer vara vinnande. Om man antar att en förlorande spelare slutar spela, så kommer nästa nivå tvingas att bli bättre eller falla ner till fisknivå. Om man fortsätter denna tanke hela vägen så kommer man tillslut till den nivå där alla är lika duktiga och endast skyfflar runt pengarna (och förlorar pga raken).

 

Jo, känns ju helt befängt att tro att någon ska börja spela....

 

Tror också att det kommer bli svårare att vinna, men inte av anledningen att dom som idag är förlorande slutar (undantaget USA, hur det nu blir med det). Om nätpokern slår igenom på BRED front i världen så tror jag inte vi behöver vara oroliga än på några år.

 

EDIT: Glömmer alltid bort vad topic är när jag läser en tråd, ber om ursäkt för OT.

Angående bottar så lär det ju vara något som pokerrummen jobbar hårt för att hålla borta. Med tanke på hur många som misstänker allt och alla för att vara bottar hela tiden så lär ju riktiga bottar också upptäckas (Om misstankar anmäls).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hela tiden trott att online-pokern kommer att spricka en vacker dag. Uttalanden som "det kommer alltid att finnas fisk" tror jag inte ett skvatt på.

 

Om definitionen av en fisk är en förlorande spelare, så kommer det alltid att finnas fisk. Däremot är det inte säkert (eller ens troligt) att de som idag är vinnande spelare alltid kommer vara vinnande. Om man antar att en förlorande spelare slutar spela, så kommer nästa nivå tvingas att bli bättre eller falla ner till fisknivå. Om man fortsätter denna tanke hela vägen så kommer man tillslut till den nivå där alla är lika duktiga och endast skyfflar runt pengarna (och förlorar pga raken).

 

Precis. Det är ju andelen fisk i förhållande till hajar som är det intressanta. Okej om man är vinnande på ett bord med låt säga fyra fiskar och preflopsyn på 55%. På ett bord med en fisk och fem hajar samt en flopsyn på 40% blir det helt andra grejer. Det är det jag syftar på när jag sågar argumentet att "det kommer alltid finnas fisk". Anledningen till att man vinner så mycket och lätt idag är pga det stora antalet fiskar.

 

Jag tror det var Ola som skrev lite intressanta funderingar kring detta i en artikel en gång. I dagsläget är hajarna relativt få och fiskarna desto fler. Problemet är ju att hajarna multitablar så de är i praktiken "många fler".

Andelen fiskar behöver således inte minska speciellt mycket för att det skall få stora konsekvenser för bordsklimaten.

 

Skall bli intressant att se hur det utvecklas när intresset för poker svalnar, eller det blir juridiskt/tekniskt omöjligt att spela för fisken, och folk börjar gå ner i nivå som du skriver. Då ökar ju motståndet där osv... Kaos

 

För hur många kommer egentligen att gå ner i nivå och hålla hedern i behåll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående bottar så lär det ju vara något som pokerrummen jobbar hårt för att hålla borta. Med tanke på hur många som misstänker allt och alla för att vara bottar hela tiden så lär ju riktiga bottar också upptäckas (Om misstankar anmäls).

 

Med tanke på hur mycket som krävdes innan partybotarna blev bannade litar jag inte speciellt mycket på pokerrummen i den här frågan. I det fallet var det dessutom väldigt uppenbart att det var botar. Dessutom finns det väl inga speciella incitament för pokerrummen att hitta och banna botar, dom betalar ju lika mycket rake som alla andra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det pokerbolagen har att förlora är goodwill, plus att de jobbar hårt på att bli behandlade som legitima företag, och inte några som tvättar knarkpengar, lurar pengar av svenssons och är allmänt giriga. Ett av de saker de måste påstå sig ha är ett spelfält som är lika för alla. Problemet är hur man ska göra för att upptäcka en bot. Man kan ju inte direkt gå på spelmönster som vid chipdumpning. Andra metoder som att kontrollera program på datorer är också trubbigt även om de kommer åt de flesta amatörfuskare. Men en bra skriven bot, som dessutom är unik i att den bara finns på ett fåtal datorer, är nästan omöjlig för sajterna att identifiera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur länge till lever onlinepokern egentligen?

 

 

Jag som lekte daytrader under de galna IT-dagarna fick mig en ordentlig läxa när den bubblan sprack. Under drygt ett års tid mångdubblade jag min aktieportfölj och trodde då att jag var en grym placerare. Men faktum var att i pricip alla gick med vinst på IT-aktier då. Exempelvis steg ENEA-data med över 1000% då jag hade andelar. Sedan kraschade det hela. Jag lyckades rädda en stor del och gick ändå med en fin vinst för att vara 17 bast gammal, men det var ruskigt stora pengar som försvann också...

 

Jag har hela tiden trott att online-pokern kommer att spricka en vacker dag. Uttalanden som "det kommer alltid att finnas fisk" tror jag inte ett skvatt på. När andelen fiskar minskar kommer allt fler att börja gå back. Tyvärr så kommer nog väldigt många att stanna kvar allt för länge eftersom de "vet" att de är vinnande spelare, men inte mot det motståndet... "Det gäller att sälja i tid" ;)

 

ligger nog mycket i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar hoppa över allt sånt här snack men detta låter som starka bevis i mina öron:

 

"At this point, there's absolutely zero doubt in my mind that these are bots. Wouldn't any human person stop playing someone who keeps playing one hand with the button and sitting out? Not the bots, they continue to play me . That's just one of many, many reasons I'm absolutely convinced they're bots."

 

"The first bot I recognized as being a bot was eetbacon. I was playing three tables with him at the time. At one of the tables, he would post his blind, time out, have his hand folded as a result, and then sit back in. He repeated this process at one table for over three hours and blinded away somewhere in the vicinity of $1500 at 10/20. At the other 10/20 table and 30/60 table he was sitting at, he was playing normally without any time outs. I attempted chat with him and received no response. Can you think of any logical explanation for this other than it wasn't a real person playing?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...