Gå till innehåll

Callingstations och Hajar!


Dooken

Recommended Posts

Man skulle ju kunna tro att samtliga medlemmar i eksjö pokerklubb är callingstations för jag har då aldrig varit med om ett mer passivt forum.. Det är ju inte särskilt mycket action..

 

Härmed utser jag mig själv och joppe till EPKs forumhajar ni andra är bara fiskar som synar alla inlägg!

 

:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja

 

Jo, jag har nog blivit lite weak/tight i mitt forum lir senaste tiden...

 

Får väl lufta mig lite här & nu då :)

 

Thailands resan va kanon, tyvärr kostar det ju lite att vara borta någon månad så tar väl ett tag tills nästa resa.

 

Blivit mycket jobb efter resan så inte hunnit med att lira något live i Eksjö tyvärr.

 

På nätet spelar jag inte lika aktivt som innan resan, blir väl kanske 12-15 timmar i veckan med lite bonus jagande för det mesta.

 

Stött på joppe ett par ggr på B2B med inte blivit någon fight oss imellan *tyvärr* hehehe

 

Jag såg att du är intresserad av att gå med i Jessicas coaching *klubb* Dooken... Jag tänkte tanken*för att lära mig FL lite bättre* men jag har tyvärr inget förtroende för han alls efter allt jag läst han har skrivit.

 

Om du vill får du gärna PMa mig om vad han kostar o hur hans coachning är tänkt att läggas upp... Jag kanske kan ändra mig om det låter väldigt intressant..

 

Färdig spammat för denna gången hehehe

 

Ha de gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att du är tillbaks i hetluften igen.. Tycker det vore kul om även du kunde starta upp en dagbok likt jag och joppe där du lägger upp lite HH så att man kan få lite inblick i hur andra spelar och tänker.. Jag har ju som sagt gått över lite till NL även om FL fortfarande är mitt main game.

 

Skickade en förfrågan angående vad det kostar och så men har inte fått något svar än. Vill veta vad det kommer att ligga på för att det ska vara rimligt. Har inte läst så jättemånga av hans inlägg, men även om han kanske är listig som person så klarar han trots det av att spela FL 30/60 och då måste han ha en relativt bred kunskapsbas gällande spelet. Jag bryr mig mest om att jag ska få en bättre kunskap så att jag ska kunna krossa de nivåer jag spelar på nu för att kunna göra en större inkomst!

 

Nu börjar slaskandet för min del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör gärna av dig när du vet mer om coachningen *om du vill såklart*

 

Jag funderar på detta med en dagbok eller liknande men ska jag göra det vill jag ju att det iallafall blir lite halvseriöst från min sida och just nu pallar jag inte med det tror jag, ska fundera lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började slaska lite på Svenska spel igår.

Lirar 2,5/5 och 5/10. Började med SH men 5 pers vid ett bord kräver lite väl mycket aggresivitet för att det ska passa mig så kör FR och väldigt tight/aggresivt.

Trist spel egentligen men gett ganska bra resultat hittills, ska väl ge det helst 100 timmar iallafall o se hur det ligger till då.

Just nu känns det som en guldgruva faktiskt pga att det verkar iallafall sitta 4-5 tomtar vid varje bord.

 

Dock är ju klienten hemsk, multitabla suger pga att borden ej poppar upp när de e dess tur, går ej ställa in chatten så man slipper dealer spammet osv men man kanske vänjer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello dudes!!!

 

Gött att caam är tillbaks i gemet! Själv har jag efter att ha skottat lite gått tillbaka till 0,1/0,2 för att bygga upp lite. Har funkat grymt bra, plussat 150 e på en 10-15 h spel. Där är man verkligen vinnare. Tänkte jobba upp mig från grunden igen, för att sedan gå upp!

 

Tänkte ju från början att jag skulle chansa för min bonus på 300e, men inser att det inte funkar.. om man inte har megatur, testade fixed 3/6 och NL 1/2 men men... backade till 150 e på nån dag... men jobbar mig nu uppåt successivt. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag följde dig lite joppe när du körde 3/6 FL och jag grindade ut min bonus på NL50. Hände inte så mycket under den timmen dock, du vandrade mellan 70-120€ hela tiden typ. Jag undrade bara om du hade tiltat eller tok skottade eftersom du satt där men ville inte störa med en sån fråga heheheh

 

Kan ju ge ett exempel på fiskspelet på SS*jag köper in med bara 3-400 pga av alla tomtar som vägrar släppa sina händer= swingsen blir inte så stora vid en bad-streak*

 

Har för övrigt gått från mina 5k jag började med till 7700 på ca 8 timmars lir nu under 2 dagar, helt ok för mig :) bara & hoppas det fortsätter.

 

Hand #116969847 vid bordet: Torsten 1

Startad: Wed Oct 04 00:36:12 2006

 

Theelch sitter på plats 1 med 1012.85

Yorgun sitter på plats 2 med 1537.92

Reisburger sitter på plats 3 med 1354.85

claes sitter på plats 4 med 795.00

Vichy76 sitter på plats 5 med 328.00

Jayhan sitter på plats 6 med 810.42

liston7 sitter på plats 7 med 409.50

Fonself sitter på plats 8 med 483.60

bastis111 sitter på plats 9 med 568.50

GreenCurry sitter på plats 10 med 913.15

 

GreenCurry satsar s mörken 5.00

bastis111 satsar l mörken 2.50

 

bastis111: --, --

GreenCurry: --, --

Theelch: --, --

Yorgun: --, --

Reisburger: --, --

claes: --, --

Vichy76: --, --

Jayhan: --, --

liston7: --, --

Fonself: Ah, Js

 

Pre-flop:

 

Theelch: Lägger mig

Yorgun: Lägger mig

Reisburger: Lägger mig

claes: Syna 5.00

Vichy76: Lägger mig

Jayhan: Lägger mig

liston7: Höj 15.00

Fonself: Syna 15.00

bastis111: Syna 15.00

GreenCurry: Lägger mig

claes: Syna 15.00

 

*Liston har försökt stjäla med det emsta ett gäng gånger så synar med annars en tveksam hand imo*

 

Flop (Board: Ac, 2c, 2s):

 

*Ok träff, farligt om nån sitter med bättre kicker dock eller om en blindare har en 2:a på handen* Är ju annars i exempel som dessa iallalfall jag brukar torska endel pengar ibland*blir förtjust i TP men so so kicker*

 

bastis111: Passa

claes: Passa

liston7: Satsa 25.00

Fonself: Syna 25.00*Självklar syn i avvaktan på vad blindarna gör imo,vill inte avslöja mitt A + riskera omslag av en rutten 2:a*

bastis111: Lägger mig

claes: Lägger mig * Gott, nu har vi bara kicker bekymret kvar tror jag*

 

Turn (Board: Ac, 2c, 2s, 7d):

 

liston7: Satsa 50.00

Fonself: Syna 50.00*Börjar bli skrajj för att han har bättre kicker så bara tänker syna ner hela vägen nu*

 

River (Board: Ac, 2c, 2s, 7d, 2h):

 

liston7: Satsa 35.00 *hmm bettar mindre/svaghet...skrajj för något??......*

Fonself: Höj 120.00* försöker representera 2:an här,Om han synar=given splitt iallafall så...*

liston7: Syna 120.00 *SYN= splitteli splitterido dags!

 

Showdown:

 

Fonself visar: Ah, Js (kåk)

 

Huvudpott:

Fonself vinner potten på 443.65 med kåk * vad hade han?? bara han som vet, men troligtvis 99-KK eller ännu värre så som han lirat innan.Han måste väl ha satt mig på ett A tycker man ju. Saker som detta händer OFTA så IMHO är det en fin guldgruva* Krävs bara lite tålamod och spela tight o vänta in lägena....

 

(11.35 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMO = ??????????

 

Detta har jag frågat mig så jävla länge

 

vafan betyder det

 

IMHO= ??????????...

 

Jadu caam vad han kunde haft där kan lika väl ha varit K hög. Kolla denna handen...

 

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: fisklulle ( $102.75 )

Seat 4: oksham ( $81.50 )

Seat 1: libra155 ( $15 )

Seat 6: glenbrink ( $52.50 )

Seat 5: gen86 ( $57.25 )

Seat 2: Asterix077 ( $50 )

gen86 posts small blind [$0.50].

glenbrink posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to fisklulle [ 5c Kc ]

libra155 folds.

fisklulle calls [$1].

oksham calls [$1].

gen86 folds.

glenbrink checks.

** Dealing Flop ** [ 4h, Kh, 7s ]

glenbrink checks.

fisklulle bets [$1].

oksham calls [$1].

glenbrink calls [$1].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

glenbrink checks.

fisklulle bets [$2].

oksham calls [$2].

glenbrink folds.

** Dealing River ** [ Th ]

fisklulle bets [$2].

oksham calls [$2].

fisklulle shows [ 5c, Kc ] three of a kind, kings.

oksham doesn't show [ 6h, Qd ] a pair of kings.

fisklulle wins $13.75 from the main pot with three of a kind, kings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMO=in my opinion

IMHO=in my humble opinion

 

För övrigt har SS haft en massa problem med sin klient i 2 dagar men idag flyter det på bra igen.

 

Jag har försökt köra 123poker med 60% rakeback dealen men jag kan inte köra någon prima klient alls på denna nya datorn jag har. får error meddelande när grafiken laddar precis innan lobbyn ska poppa upp.*något minnes relaterat*

 

Har mailat flera prima sajter med screenshot på meddelandet men inte fått svar på över en vecka*SUCK*

 

Det kanske beror på att de inte har Core 2 Duo stöd ännu på Prima? någon annan som köre med en C2D dator?

 

*EDIT* Hittade en tråd om detta nu med google, var Poker office som ställde till det*SUCK!!! va tvungen & avinstallera skiten...**

 

 

Lol Dooken, man kan ju undra vad han *trodde han satt med för kort egentligen hahaha, han måste ha varit pårökt och inbillat sig att han satt med en K med kass kicker som du ;)

 

Som frågan ovan, vart spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjatja

 

Nä, det var definitivt inget tiltande utan jag spelade mitt spel under dessa dagar. Men hade några ordentliga badbeats, lirade NL och förlorade ca 150 euro på en makalös utdragning när jag träffat A med AA på floppen, kom väl en 4 ruter eller nåt liknande till slut... Har tyvärr inte kvar nån stats från dessa spel...

 

Det är ju så att en sådan situation är svår att undvika och då måste man ha en rulle som kan ta den förlusten.

 

Nä, jag kände helt enkelt för å gambla lite med min intjänade bonus.. efter att ha varit ruggigt seriös i snart ett år å plockat ut närmare 20000 netto. Men nu ska jag fortsätta gneta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl mest railbirdat forumet sedan jag flyttade till Malmö :)

 

Har inte spelat så mycket tyvärr. Har haft fullt upp med studier och annat. Har dock hunnit med att spela en 500+100 turnering här i Malmö. Fast det är inte så mycket att nämna om den mer än att jag blev short, fick AK och mötte AA. Spelade 5/10 NL Cashgame efteråt och jobbade tillbaka insatsen + 100 kr :)

 

Framöver är det tänkt att jag ska spela lite på Malmö pokerklubb, försöka klonka lite turneringar på nätet och läsa mer pokerlitteratur. Jag köpte "NL Holdem: Theory and practice by David Sklansky and Ed Miller" förra veckan. Den kan jag rekommendera, någon som har något annat boktips (NL)?

 

Ja just det, jag ska spela SM i studentpoker på måndag här i Malmö. Skulle inte sitta fel att åka till London och spela om sköna slantar + buyin till EPT Köpenhamn..

 

Lycka till med klonken! Ska till Eksjö nästa helg så förhoppningsvis hinner jag vara med på lördag, om det är något då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Caam för bövulen! K5s från cutoffen shorthanded FL måsta man lira för att inte bli uppkäkad av blindsen.. Visserligen var det en kass kicker men kickerfrågan tycker jag personligen blir intressant för när det har raisats lite innan floppen samt på floppen om man nu skulle sitta på samma kort, annars brukar det vara väldigt få gånger man sitter på samma kort anser jag.. Men det är ju min personliga åsikt =)

 

Tiltade bort 600$ igår på förmiddagen, tog lunch och spelade sedan tillbaks alltihop på eftermiddagen. Varaians någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...