Gå till innehåll

Klubb för folk kring Växjö, Ljungby, Värnamo!


archtila

Recommended Posts

Håller på att öppna en klubb för alla spelare i sydvästra småland. Poker intresserade i Växjö, Ljungby och Värnamo samt alla små hålor därimellan, kan nu få en riktig klubb att komma till och spela stora som små turneringar och cashgames.

Försäljning av mat och dricka kommer finnas tillgänligt.

Dealers vid stora cashgames och stor turneringar kommer finnas.

Förstklassiga marker och kortlekar samt riktiga bord. Annat duger inte :)

Kommer vara öppet så länge medlamarna spelar.

Vissa kommer att bli VIP medlemar och få egen nyckel.

Vi kommer i samarbete med sponorer ordna online lr live games med sponsrade pengar att dela ut. Dvs en sorts freeroll lr ett väldigt billigt inköp för en stor prisstruktur.

Eventuellt datorer för att lira nätpoker i klubben

 

Jag vill nu därför lite innan göra ett försök på en undersökning på intresset i städerna Ljungby, Växjö, Värnamo, Alvesta och alla andra i sydvästra småland.

Ni som är intresserade av detta skirv här nedan. Fråga era vänner som ni spelar med och som kanske inte använder pokerforum. skirv deras namn också i svaren.

Detta är viktigt för klubben. Får vi många intresserade så kommer vi få desto bättre miljö och pengar som går 100% till klubben och dess medlemar. Tex så blir turnerings avgiften, mat dryck och rake billigare. Större freerolls. Kanske freerolls till EPT tom.

 

Mvh attila

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, jag kommer ifrån Markaryd som inte är alltför långt ifrån Ljungby/Växjö och Alvesta. Och det finns en hel del folk som är intresserade av att börja spela lite mer live, eftersom all sådan verksamhet har lagts ner här på grund av för litet intresse

Men om du kan PM:a mig med mer info så skulle jag nog kunna glida upp med ett bra gäng. (se fiskar ;)) Haha.

 

Mvh Pierre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, jag kommer ifrån Markaryd som inte är alltför långt ifrån Ljungby/Växjö och Alvesta. Och det finns en hel del folk som är intresserade av att börja spela lite mer live, eftersom all sådan verksamhet har lagts ner här på grund av för litet intresse

Men om du kan PM:a mig med mer info så skulle jag nog kunna glida upp med ett bra gäng. (se fiskar ;)) Haha.

 

Mvh Pierre.

 

Hur månge ungefär är ni från markaryd? Har ni kontakter med spelare i tex alvesta lr växjö? Vill ni bli medlemar och spela mer än en gång i veckan eller bara komma nån gång ibland? Svara så jag vet vad jag kan förvänta mig :) tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur månge ungefär är ni från markaryd? Har ni kontakter med spelare i tex alvesta lr växjö? Vill ni bli medlemar och spela mer än en gång i veckan eller bara komma nån gång ibland? Svara så jag vet vad jag kan förvänta mig :) tack på förhand.

 

Jag ska nog kunna skrapa ihop 5 personer åtminstone. :) Men någon gång ibland hade varit skoj att åka och spela med nytt folk.

 

Vad hade ni tänkt för inköp på turneringar och cashgames?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ!

 

Bor själv i växjö, brukar då o då dra ihop ett livegame! Vore dock gött med en klubb att lira på, det gynnar helt klart!

 

Är tanken att klubben ska ligga i Växjö? Tror att det skulle locka mer spelare, helt klart!

 

Håll oss uppdaterade om hur det går, om du behöver ngn hjälp etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en klubb i Växjö som heter Växjö Poker Tour. Kolla under pokerklubbar här på forumet.

 

 

Kära Pokervänner!

Nu är det snart äntligen dags för invigningsturnering av vår nya lokal på söder! Lokalen är på 108kvm och ligger centralt belägen i Växjö.

 

Turneringen kommer arrangeras lördagen den 21 oktober kl. 13.00 som vanligt. Eftersom det är invigning kommer det bjudas på invigningsdrink med något enkelt tilltugg!

Vi kommer återigen köra en 500+50 kr freezeout.

 

Det som är nytt, är att alla som vill spela på klubben måste i fortsättningen vara medlemmar i klubben! Frågor om hur man blir medlem skickas till oss; jonas@vpt.se eller toni@vpt.se.

 

Vi kommer inom kort även kalla till Klubbmöte, där en styrelse ska utses och där klubbstadgarna ska gås igenom!

Har ni frågor, kontakta oss gärna! Varmt välkomna till Växjö Poker Tour!

Mvh Jonas & Toni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur månge ungefär är ni från markaryd? Har ni kontakter med spelare i tex alvesta lr växjö? Vill ni bli medlemar och spela mer än en gång i veckan eller bara komma nån gång ibland? Svara så jag vet vad jag kan förvänta mig :) tack på förhand.

 

Jag ska nog kunna skrapa ihop 5 personer åtminstone. :) Men någon gång ibland hade varit skoj att åka och spela med nytt folk.

 

Vad hade ni tänkt för inköp på turneringar och cashgames?

 

Jag har inget bestämt som jag ska köra utan det får medlemar komma önska. Om flest vill köra 100kr turneringar blir det 100kr, om 500kr så blir det 500kr. Samma med cash. Jag och dom jag spelar med lirar mest 2-4 kronors Nl cash. Men jag kan lira 5-10 om det finns intresse. Finns intresse för 7card stud lr andra former av poker lr backgammon så kan jag ordna det också.

Detta är bara i en tidig fas och inget är klart än. Allt hänger på om den finns tillräckligt med medlemar som vill spela ofta och lära sig.

Om jag inte får ihop medlemar går detta i stöpet. Så jag skulle gärna vilja komma ut till alla närliggande städer, spela nån kväll och skaffa kontakter för att detta ska funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur månge ungefär är ni från markaryd? Har ni kontakter med spelare i tex alvesta lr växjö? Vill ni bli medlemar och spela mer än en gång i veckan eller bara komma nån gång ibland? Svara så jag vet vad jag kan förvänta mig :) tack på förhand.

 

Jag ska nog kunna skrapa ihop 5 personer åtminstone. :) Men någon gång ibland hade varit skoj att åka och spela med nytt folk.

 

Vad hade ni tänkt för inköp på turneringar och cashgames?

 

Jag har inget bestämt som jag ska köra utan det får majoriteten bestämma. jag har dock en hel del roliga saker runt själva pokern som gör pokerkvällen roligare. Lite side bets osv.

Om flest vill köra 100kr turneringar blir det 100kr, om 500kr så blir det 500kr. Samma med cash. Jag och dom jag spelar med lirar mest 2-4 kronors Nl cash. Men jag kan lira 5-10 om det finns intresse. Finns intresse för 7card stud lr andra former av poker lr backgammon så kan jag ordna det också.

Detta är bara i en tidig fas och inget är klart än. Allt hänger på om den finns tillräckligt med medlemar som vill spela ofta och lära sig.

Om jag inte får ihop medlemar går detta i stöpet. Så jag skulle gärna vilja komma ut till alla närliggande städer, spela nån kväll och skaffa kontakter för att detta ska funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ!

 

Bor själv i växjö, brukar då o då dra ihop ett livegame! Vore dock gött med en klubb att lira på, det gynnar helt klart!

 

Är tanken att klubben ska ligga i Växjö? Tror att det skulle locka mer spelare, helt klart!

 

Håll oss uppdaterade om hur det går, om du behöver ngn hjälp etc.

 

Du skulle kunna hjälpa mig med att skaffa in namn och göra en lista på alla pokerspelare i växjö som är villiga att åka hit och lira. Eventuellt fixa in mig i nåt cashgame så kan jag höra efter om det finns intresse.

 

Klubben kan komma att flyttas till växjö i framtiden men just nu så planerar jag detta i Ljungby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...