Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har stora funderingar på att om nån/ några månader dra iväg utomlands och spela poker. Kraven är att det ska vara varmt, billigt att leva och bo där och stabil internetlina. Är det bara Thailand som gäller då eller finns det andra trevligare länder?

Alla mina kompissar jobbar eller pluggar så om nån är sugen på att hänga med en random fish på 19 år så är ni mer än välkomna! :P

Postad
Du har ju redan sagt att vi ska till Thailand så kom inte ens på tanken att åka till ett annat land :)

ja men du vill väl inte iväg försän januari? :P Jag vill typ iväg snart ;):D Pallar inte allt skitväder nu, är fan deprimerande, påverkar pokern :P

Postad
ja men du vill väl inte iväg försän januari? :P Jag vill typ iväg snart ;):D Pallar inte allt skitväder nu, är fan deprimerande, påverkar pokern :P

Jag trodde att Januari=Högsäsong i Thailand men jag kanske har hört fel? ;)

tyckar att alla dagböcker han startat talar för att han kommer att ändra sig igen..

Haha.. Det är iofs sant :)

Postad

Jag trodde att Januari=Högsäsong i Thailand men jag kanske har hört fel? ;)

Äsch, bara det inte är regnperiod så ;):P, fast det kanske är regnperiod fram tills Januari förresten, nån som vet?

Postad
Äsch, bara det inte är regnperiod så ;):P, fast det kanske är regnperiod fram tills Januari förresten, nån som vet?

Den värsta regnperioden kommer att vara nu under Oktober-November. Så du måste börja tänka om :)

Postad

Jag har varit runt och spelat lite och mina erfarenheter säger:

Nya Zeeland: Helt underbart land, få, dyra och värdelösa internetcafén, förlorade många pengar på deras linor.

Australien: Soft land, många internetcafén, helt okej lina. Endel it-cafén med dygnet runt access, vilket kan vara fint om man ska sova på buss kommande dag. Dock får man inte ladda hem programvaran någonstans tycks jag minnas.

Thailand: Olagligt (för ett år sen iaf), finns ett riktigt bra itcafé i bangkok, Köpcentrumet MBK.

Vietnam, spelade inte mycket, helt okej tycks jag minnas. Åk i rätt årstid.

Argentina, billigt land, riktigt god mat. Billiga itcafén, helt okej lina.

Chile, inte bra internet.

Brasilien. Helt underbart land. Sköna stränder och människor. Okej internet i storstäderna!

Postad
Kanske inte det billigaste stället o grinda i, men vi flyttar ner 4 stycken till gran canaria på onsdag för o bo o grinda där under hösten :)

är inte det snordyrt? Hur bor ni?

Vi har hyrt ett hus, 4 sovrum, kostar 2040 euro i månaden, så det är väl inte thailand billigt direkt hehe. Men ska bli jävligt skönt!

Postad

Den värsta regnperioden kommer att vara nu under Oktober-November. Så du måste börja tänka om :)

Senaste veckan har det varit ganska kass väder men vad gör det när man kan spela poker:) Thailändarna påstår dock att den värsta regnperioden redan har varit så jag vet inte var du har fått den infon ifrån?

Postad

Senaste veckan har det varit ganska kass väder men vad gör det när man kan spela poker:) Thailändarna påstår dock att den värsta regnperioden redan har varit så jag vet inte var du har fått den infon ifrån?

Jag spanade lite i min Asienguide jag fick på resebyrån innan jag åkte till Thailand och då har jag för mig att det stog att det skulle vara mest nederbörd dessa månader. Det var ju regn även nu under September men jag tror det kommer komma mer nu kommande månaden. Ska dubbelkolla vid något tillfälle, Jag kan ha fel men jag tvivlar på det ;)

Postad

Jag spanade lite i min Asienguide jag fick på resebyrån innan jag åkte till Thailand och då har jag för mig att det stog att det skulle vara mest nederbörd dessa månader. Det var ju regn även nu under September men jag tror det kommer komma mer nu kommande månaden. Ska dubbelkolla vid något tillfälle, Jag kan ha fel men jag tvivlar på det ;)

Googlade lite och de flesta skriver att regnperioden är juni-oktober.