SaInT Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Jaha, så kommer här ännu en HH där jag vill släppa en riktigt fin hand pga read. Tidigare så har de flesta tyckt att jag går för fort fram när jag sätter FIs på specifika händer. Kanske gäller detsamma här. Äh, kör två på en gång istället. Vet att det bör undvikas men det är samma tankegång bakom båda händerna. Hjärnan vill folda men handen vill inte. Första handen är FR 1/2 på pokerroom. Vår FI, som sitter i ena blinden, är en ganska duktig regular (DR), 20/15/3 ungefär. Har fyrsiffrigt antal händer på honom, och det är bara denna omgång av databasen. Känner igen honom från tidigare också. Den andra spelaren i handen sitter MP och är okänd (O), nyss satt sig. Hero får K Q i CO. 4 folds, O calls, hero raises, 2 folds, DR raises, O calls, hero calls. Flop: Qxx raindow DR bets, O raises, hero raises, DR calls, O calls. Turn: K(Qxx) DR bets, O raises, hero raises, DR raises, O folds, hero... DR c-bettar blint 10 gånger av 10 på floppen. Jag raisar för att få bort honom, men han väljer att syna två kallt ändå. Möjliga händer typ KK, AQ, KQs. Sämre händer (lägre PPs) tror jag han lägger. AA och QQ tror jag att han cappar. AKo är nog möjlig också, men lite osäkert. Ofta foldar han nog AK eftersom han antagligen bara har tre outs (om några outs alls). Tror inte han settat lägre, då hade han inte 3-betat preflop (och dessutom cappat flop). När kungen kommer på turn och han bettar ut sätter jag honom ändå på AK. Tror han förbättrat, och då betar han garanterat. Han är inte den som check-synar. Har O floppat ett set får jag väl betala av, men jag tror jag kan få värde av AK från DR samt kanske ett lägre två-par av O så jag väljer att raisa. Given raise? DRs cap kommer som en stor dildo i örat. KK. Det finns ingen annan hand DR spelar så här, vilket skulle innebära att jag drar dött. Cap med AA/KQ mot två spelare som båda raisat tror jag inte finns i hans värld. QQ är väl kaaaanske möjlig, men jag är nästan säker på att han capat floppen då. Å andra sidan spelar det mindre roll om han har KK eller QQ, skiljer ändå bara en out. Potten är jävligt stor men drar jag dött spelar det ingen roll alls. Frågan är hur säker jag är på min read. Bombsäker säger jag. Är jag helt bakom flötet om jag foldar? ------------------------------------------------------------------------------- Nästa hand är 2/4 FR på NakedPoker. Helt absurt tight bord då det består av mig och åtta andra bonushoror som clearar $500 bonusen. Har spelat en timme ungefär så har ingen monsterread på FI, men han är TAG som alla andra. Jag sitter i BB. Hero får 9 9 1 folds, FI raises, 6 folds, hero calls. Flop: KK9 Hero checks, FI checks. Turn: A(KK9) Hero checks, FI bets, hero raises, FI raises, hero... Jag bestämde mig för att check-syna floppen för att sedan check-raisa turn. Tar den linjen eftersom jag check-synat en del flops och check-foldat turn tidigare när jag defendat min blind. Kanske är en usel linje dock, eftersom FI ofta inte bettar turn om han är tom. Hans flop-check tycker jag inte alls om. Är han tom C-bettar han nästan garanterat, så det luktar monster lång väg. Lite osäker på om FI raisar KQ preflop i EP. Det får i alla fall vara en möjlig hand som ger mig lite spelrum. Men 3-betar han den efter att ha blivit check-raisad? Annars finns bara AK, KK, AA, och då har jag högst en out. Finns det någon annan som vill folda här eller är jag ensam som vanligt? Spelar jag handen uselt fram tills min raise på turn? Citera
Recommended Posts