Gå till innehåll

NLT - Lägga set mot set med read?


mgps

Recommended Posts

jag har read på fi som tight, ren ABC-spelare utan moves och väldigt vek och ganska dålig även om han kan vara vinnande.

trebettar bara AA-JJ preflop, inte ens AK.

han c-bettar sällan när han inte träffar och har han set slowspelar han alltid, synar flopp och minicheckraisar turn osv. kan betta ut med set men skulle aldrig trebetta det.

kan lägga överpar när det är uppenbart att han är slagen dock.

 

 

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00

 

Players:

geQan (EUR 18,76 in seat 1)

larse___p (EUR 44,00 in seat 2)

jtravolta (EUR 286,57 in seat 3)

PotBot (EUR 144,90 in seat 4)

StorQK (EUR 173,17 in seat 5)

Hero (EUR 218,30 in seat 6)

 

Dealer: geQan

Small Blind: larse___p (0,50)

Big Blind: jtravolta (1,00)

 

Hero was dealt: Jh - Jd

 

PotBot Fold

StorQK Call (1,00)

Hero Raise (3,75) slår upp till 4-5 normalt.

geQan Fold

larse___p Fold

jtravolta Raise (10,00) AA-JJ

StorQK Call (10,00)

Hero Call (7,25)

 

Flop Qd - Js - 4h

 

 

 

jtravolta Bet (14,00)

StorQK Fold

Hero Raise (55,00)

jtravolta Call (41,00) hmm, så skulle han göra med set men även med KK och AA.

 

Turn Qd - Js - 4h - 7s

 

jtravolta Check han checkar nog både AA och KK och QQQ här.

 

grejen är att ställer jag här vet jag bara får syn av QQ men jag ville inte ge ett gratis kort till mirakelöversetet med KK eller AA så kör in allt(ett pottbett kvar). betta halvpott och sen folda finns ju inte.

 

alltså alla är ju överens om att man ej lägger set mot ev högre set(iaf inte i en höjd pott) men med ordentlig read på fi skulle man kunna det då?

 

fick så dålig känsla i magen när han kallsynar floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså givet den read jag har på han så spelar jag ju handen helt fel på floppen.

 

bör väl kanske då syna och tvinga han betta turn också och committa sig med AA och KK.

 

när jag trebettar flopp så hårt så vet jag att han blir rädd, inte för att jag är för tight(har spelat färgdrag och stegdrag mot honom hårt också och visat en del bluffar) utan för att han bara är en sjukt tight jävel.

 

så jag spelar ju inte optimalt mot hans HD.

 

det gjorde ont på turn och jag funderade ett tag och sen tryckte jag in allt mot min vilja. inte bra spel givet min read precis som ni påpekat.

 

när han blixtsynar gör det ont i kroppen och han visar givetvis QQQ.

 

river var för övrigt en K så jag hade ju spytt när han ställt då. det sjuka är att han skulle kanske kunna checka rivern när K:n kom. så tight är han.

 

 

det retliga är att jag satt uppe länge för att han och några andra fiskar med 200bb-stackar satt vid bordet och det var ju jag som skulle skinna dem, sen åker man på en sån förbannad rigg-hand istället.

 

 

men hur många bb är det ok att förlora utan nötterna egentligen?

säg man sitter extremt djupt, säg 600bb var? iofs sällan någon är så tight som honom och den readen jag har här har man ju sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns fold på kartan där anser jag att du ska hitta en annan hobby.

 

finns bara en hand som klår dig, och nu råkade han ha den..

 

vinner du på poker?

 

 

jag hade en read och den var rätt, jag följde dock inte den.

 

 

din attityd är kass precis som många andras på det här forumet. kom med ett vettigt svar eller låt bli att svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte du kan säga med så stor säkerhet att han skulle lägga överpar KK AA om du tryckte på turn... då måste du spelat väldigt mycket med honom om du tror han aldrig tar synen där...

 

och om så är fallet så är väl lägg preflop jättelätt eftersom du inte har implicita? eller så kan du iofs syna med any two och reraisa alla gator så lägger han sig, ska ju tydligen funka mot honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför synar du raisen pre om du som bäst har split och han lägger överpar vid mycket action?

 

ja det är ju en bra fråga egentligen. men om det kommer J-7-6 tvåfärgat så kan jag vinna mycket, ev hela hans stack.

men då får jag kanske bara syna flopp och låta han sköta bettandet. en passiv spelare vill man ju inte ta ifrån initiativet.

jag slår om hårt på flopp för att det är en tredje kille med i handen som kan ha en rätt random hand. färgdrag, stegdrag, TPTK etc.

 

mm så säker kan man väl ej vara som ni säger. han skulle väl ev kunna syna med KK och AA ibland. jag har implicita odds på en J-hög flopp så att säga men med QJ tror jag han blir för rädd.

 

 

jo jag reraisar ju honom hela tiden men ändå vägrar han stacka av med annat än jättehänder. men på det sättet plockar man upp pengar hela tiden av honom så det funkar ju ändå.

 

men det ligger ju mycket i att det är dumt att syna preflop om jag inte ska skicka in med träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns fold på kartan där anser jag att du ska hitta en annan hobby.

 

finns bara en hand som klår dig, och nu råkade han ha den..

 

vinner du på poker?

 

 

jag hade en read och den var rätt, jag följde dock inte den.

 

 

din attityd är kass precis som många andras på det här forumet. kom med ett vettigt svar eller låt bli att svara.

 

 

vadå kass attityd säger bara som de är..

jag vet inte om jag är vinnande spelare har för lite händer registrerade för att veta. men de tillhör inte ämnet.

 

okej. men är du nu hade så bra read varför foldade du inte då?

 

säger bara att de inte finns en chans att vika settet på detta bräde med 200 bb stackarna.. Fi närmare 300 bb

 

känns mer bara som att detta är en tråd som bevisar att du gjorde rätt read men fel spel.

som inte är fel spel egentligen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag slår om hårt på flopp för att det är en tredje kille med i handen som kan ha en rätt random hand. färgdrag, stegdrag, TPTK etc.

Nej, han har ju redan lagt när du slår om:

jtravolta Bet (14,00)

StorQK Fold

Hero Raise (55,00)

-------

alltså givet den read jag har på han så spelar jag ju handen helt fel på floppen.

 

bör väl kanske då syna och tvinga han betta turn också och committa sig med AA och KK.

Du menar att du bara ska syna hans 14-dollarsbet i en 30-dollarspott? Och på så sätt ska du stacka honom, eller vadå? På vilket sätt blir han mer commitad när du bara synar flop? Potten kommer ligga på 50 och även om han bettar 40 då så har han inte lagt in mer än han får lägga in på floppen nu.

 

vinner du på poker?

jag hade en read och den var rätt, jag följde dock inte den.

Nu låter du som Dan Glimne. "Det finns bara en hand han kan ha här och det är fyrtal, så jag lägger min kunghöga kåk. Och se, han visade upp fyrtal! Alltså spelade jag rätt."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag slår om hårt på flopp för att det är en tredje kille med i handen som kan ha en rätt random hand. färgdrag, stegdrag, TPTK etc.

Nej, han har ju redan lagt när du slår om:

jtravolta Bet (14,00)

StorQK Fold

Hero Raise (55,00)

-------

alltså givet den read jag har på han så spelar jag ju handen helt fel på floppen.

 

bör väl kanske då syna och tvinga han betta turn också och committa sig med AA och KK.

Du menar att du bara ska syna hans 14-dollarsbet i en 30-dollarspott? Och på så sätt ska du stacka honom, eller vadå? På vilket sätt blir han mer commitad när du bara synar flop? Potten kommer ligga på 50 och även om han bettar 40 då så har han inte lagt in mer än han får lägga in på floppen nu.

 

vinner du på poker?

jag hade en read och den var rätt, jag följde dock inte den.

Nu låter du som Dan Glimne. "Det finns bara en hand han kan ha här och det är fyrtal, så jag lägger min kunghöga kåk. Och se, han visade upp fyrtal! Alltså spelade jag rätt."

 

 

nej jag låter inte som dan glimne. för övrigt committar jag honom lite i taget och sen höjer honom på rivern isåfall.

 

jag skulle spela handen som jag gjord emot typ alla spelare fast mot honom så tycker jag att jag spelar handen dåligt givdet den read jag har.

 

jag trebettar preflop och flop med en mängd händer och jag säger inte att lägga set är något man gör flera ggr i livet.

 

jag säger att det borde gå med ordentlig read och med djupa stackar.

 

rätt ointressant diskution kanske egentigen eftersom det händer så sällan och visst man sparar mindre pengar på att inte bli stackad än vad man förlorar på att inte stacka om man leder.

 

men som björn sa det finns lägen och då vet man själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...