Gå till innehåll

NLT - KK stöter på problem


9-LIVES

Recommended Posts

Satt och spelade lite NL 0.5/1.0 på WilliamHillPoker mest för att cleara in timmbonusen.

 

Sitter på mellanposition och tittar ner på KK. För att inte visa styrka gör jag en standarraise på 3 dollar som jag tidigare gjort med händer som AK, 1010 osv. Smallblind (som jag märkt är lite irriterad på mig för att jag hittat mkt händer som sedan floppat rätt) höjer till 10 dollar, alla mellan oss har lagt sig, big blind foldar och jag slår om till 18 dollar, blixtsyn från honom, Jippi.

 

Floppen: QJ10 (två i hjärter), Hmmm! Smallblind går allin utan tvekan direkt på floppen. Jag funderar riktigt länge, känns jobbigt att han trycker på så hårt med denna flopp. Egentligen kan han sitta med vad som helst, nötstege en hel del olika set, men kanske toppar, färgdrag stegdrag. Vetefasen varför jag synar ner honom men han har verkat irriterad på mig.

 

Jag undrar hur ni tycker att jag skall spela här, spelade jag helt galet? Det känns ju som att man bara kan köpa in igen och se glad ut ifall han vinner potten, men känsla var helt på att han var tiltad, och antingen bluffar eller får in ett par eller liknande.

 

Redovisar hans hand efter svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gjort ett större omslag efter att han har höjt till tio. Höj till 30 kanske. Sen skulle jag synat utan några vidare betänkligheter på floppen, givet 100 bb-stackar eller mindre.

 

Jo det stämmer, jag hade lite drygt 100 dollar tror det var 120, och han hade 95 eller något liknande.

 

30 från hans 10 brukar du få syn då eller? Annars blir man ju utan en stor del av vinsten på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla svar. Verkar som de flesta förespråkar en större kontringshöjning preflopp och med tanke på handen han satt på så kan det ju vara bra att stänga ute eventuella steg/färg-drag. Ska han nödvändigtvis se en flopp med skitkort får det kosta en slant.

 

Handen jag var uppe mot var: :6s::7s:, efter en ruter på turn var han död och jag kunde glatt plocka hem en pott på ca 180 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...