PokerWiz Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $3/$6 6 players Pre-flop: (6 players) Idioten is UTG+1 with kd kh tc ts UTG calls $6 (pot was $9), Idioten raises to $27, 4 folds, UTG calls $21 (pot was $42). Flop: 2h ah th ($63, 2 players) UTG checks, Idioten bets $60, UTG calls $60 (pot was $123). Turn: 8c ($183, 2 players) UTG checks, Idioten bets $120, UTG calls $120 (pot was $303). River: 6s ($423, 2 players) UTG checks, Idioten ? Jag har ca $250 kvar att betta. På flopp och turn har jag ju ändå haft stöddrag i form utav mitt set i tior att falla tillbaka på om han synar mig med en färg. Här är det ganska dåligt att skjuta en 3:e salva va? Citera
GG Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Checka ner, du kan leda men gör du inte det kommer han syna ner dig. Citera
Othello Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Nej. Vad jag har märkt fungerar "Nakna-K bluffen" enbart på enfärgade floppar, och knappt då heller. Din hand kanske överlever en showdown, men jag tror inte du får honom att lägga något i stil med QKJx med icke-nötflushdrag här på rivern. Citera
Djens Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Vad jag märkt så synar de rivern ifall de synat två gator innan. Finns en hel del nötter på partys 3/6 bord som vägrar lägga nästnötfärger o liknande mot PFRs Citera
PokerWiz Postad 1 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Resultat: Jag sköt in finporslinet och blev blixtsynad av en stinkande J-hög färg. Glädjeanalysen gick ut på att han satt och drog med AAA hela vägen men skulle folda mot min uppenbara färg Eller att han skulle ge upp sin dåliga färg på rivern, men har man synat flopp och turn med svag färg får man nog faktiskt ta och syna rivern. Citera
Recommended Posts