Gå till innehåll

NLT - BTP i 3-vägspott, minireraisad, vad göra nu?

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00

Players:

PetOnBet (EUR 104,06 in seat 1)

yourmaster (EUR 128,70 in seat 2)

__JENNY__ (EUR 103,90 in seat 3)

jtravolta (EUR 139,59 in seat 4)

Hero (EUR 115,14 in seat 5)

Jessa (EUR 94,40 in seat 6)

Dealer: jtravolta

Small Blind: Hero (0,50)

Big Blind: Jessa (1,00)

Hero was dealt: 7d - 8d

PetOnBet Fold

yourmaster Call (1,00)

__JENNY__ Raise (3,75)

jtravolta Fold

Hero Call (3,25)

Jessa Fold

yourmaster Call (2,75)

Flop 8c - Jc - 7h

Hero Bet (12,00)

yourmaster Raise (24,00)

__JENNY__ Fold

Hero ?

när han minireraisar luktar det ju set här. mot jenny skulle stället vara givet eftersom det var hon som höjde och lätt kan ha ett överpar.

men som spelat nu? vad gör vi?

yourmaster är ganska duktig och skulle inte spela AJ sådär. stege, set eller eventuellt J8 för högre 2par men den är ej så trolig.

ett slowspelat överpar är ju inte troligt då han stänger bettingen med syn, svårt att tänka mig att han inte skulla slå på en rejäl reraise där.

syna ur position och checka till honom på turn? finns en chans han checkar turn för att han är rädd för stegen om han har set men troligt är ju att han ställer turn om han har set. men då kan vi lägga iaf.

checkar han bakom på turn vad gör vi då på river? checksynar?

Postad
Fold känns ju lite väl att göra redan nu. Jag skulle syna och checka turn och omvärdera.

vad?!?! syna med bottentvå??

bara raisa killen du tror inte detta move är bara med set?

om du nu har sån stenhård read folda då.. dock äckligt vekt.. men de är ditt problem. själv skulle jag raisat killen med rätt så mycket.

oavsett om killen är kompetent så är de ruggigt vekt att syna här.

om du nu synar och turn kommer 9 lr T vad gör du? viker du då direkt på en bet?

Postad
Fold känns ju lite väl att göra redan nu. Jag skulle syna och checka turn och omvärdera.

Att syna här är ju total katastrof! Om man sätter fi på set så är man ju inte ens nöjd att hitta kåken på turn lol.

Antingen höjjer du tillbaks, Trycker han tillbaks ännu en gång så lägger du dig, garanterat slagen, synar han bara DÅ är det dags att omvärdera på turn och då klagar du inte på en kåk, tror inte du får en kallsyn på floppen av ett set eller 2par pga brädets karaktär, Det ligger ju trots allt färg och stegdrag (tillomed färdig stege). Har han redan klonkat stegen så skulle han nog också tryckt dig tillbaks om du reraisar honom (pga färgdrag pluss kåkdrag)

Anywho så känns det som att du är rätt ägd i den här handen, raise eller fold men favoriten här är nog att lägga sig.