Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Undrar lite vad panelen har fått kompensation för i MTT?

Oftast så är mer eller mindre omöjligt att få kompensation men jag har i alla fått det några gånger där det även varit betydande summor inblandat. Mitt största var runt en tjuga SEK.

Ta det här scenariot:

Precis innan finalbord i 25k turnering. UTG gå all in men har inte chips för att höja en hel BB. En annan synar vilket medför en ohöjd pott enligt regelboken. Jag har KK och vill gå all in vilket kanske kunde få Fi2 att syna då han täckte mig och kanske kände sig commitad. Jag kunde dock inte höja utan bara syna vilket mig veterligen endast är korrekt om jag höjt innan smallstacken och denne inte kan göra en korrekt höjning.

Här verkar det vara en bugg vilket gör att mina chanser för att optimera spelet inte går vilket då självklart är mycket negativt för mig. Min åsikt är att det borde pokerrummet stå för då det är helt deras fel genom felprogramering.

Få svar från supporten:

Thank you for contacting Bodog Poker Customer Service. As previously

mentioned, we have forwarded this hand onto our

Development team for review. If you experienced a problem during this hand,

it appears to be an isolated issue and will need

to be investigated further.

As we can understand your frustrations, we cannot compensate you any

further for the tournament as you did place in the

money. We can understand how you feel but this becomes a "What If"

situation. If you were able to raise all-in preflop, there

is no guarantee that the player "kb1unc" would have called. By simply

thinking that a player is a "donk" and will call, does

not change the outcome in the hand. You did have the opportunity to bet on

the flop to try and build a side pot. Once again,

there is no guarantee that this hand would have changed your outcome in the

tournament and therefore, we cannot offer any

type of compensation.

Vilket är liknande svar jag fått tidigare i andra situationer och uppenbarligen bara är bortförklaringar. Vad gör det för skillnad att jag kom ITM eller att detta är en isolerad händelse tex?

Vad kan man kräva som kund egentligen? Är det bara att bita det sura äpplet och spela någon annanstans? Problemet då är att dessa händelser förekommer nästan överallt om man spelar mycket. Bra turneringar är dessutom ganska svårt att hitta.

Postad

tror tyvärr inte du kommer få ngn kompensation pga att det är svårt att utgöra ngt värde i att du inte kunde höja. svårt oxå i en turnering med så många kvar då man inte vet hur mkt detta påverkade din förväntade vinst.

ta exemplet med prima där man alltid kunde höja igen om ngn gick in med 1cent/chips mer. ingen har fått några pengar för det även fast det var knas

däremot tycker jag du ska fortsätta prata med dem så dem ordnar felet, de inser säkert att de har programmerat fel o kommer försöka åtgärda felet.

brukar detta hända dig? spelat många olika nätverk, men inte upptäckt ngn bugg på mkt länge. snarare oftare "buggade" turneringsledare live. sen kan reglerna (hur fel de än känns) vara olika och skilja sig från vår svenska normal-regel.

Postad

Två buggar har varit med om de senaste månaderna. Alltså regelfel.

Jag funderade lite över parallellen i livespel där man aldrig skulle bli kompenserad vad jag kan tänka mig i alla fall. I båda fallen handlar det ju om den mänskliga faktorn.

Jag har spelat så lite live så där har det aldrig varit några problem. Men av det jag sett är det väldigt vanligt där med tanke på spelare som gör misstag hela tiden.

Det är väl bara Stars man kan spela på? Men jag undrar om jag inte varit med om bugg där också.

Postad

Detta hände i cash-game men ändå. På Unibet "försvann" mina knappar när jag skulle syna en all-in med nöthanden. Fi skickade in €200 i potten som var på €40, jag täckte honom men kunde inte syna utan knappar så det blev timeout, autofold. Unibet gav tillbaka de pengar jag lagt in i potten (€20) men det är ju jäkla surt att missa de övriga €220!

Postad

Har blivit kompenserad några ggr när siten tex har gått ner eller andra buggar har uppstått i programvaran.

Kompensationen har då varit samma belopp som inköpet till turneringen vilket jag tycker är rimligt. Även om det naturligtvis kan kännas surt ibland beroende på hur man ligger till för tillfället.

Några som INTE har gett kompensation är Svenska Spel trots att det uppenbart är buggar i deras klient som orsakat problem för mig. Övriga siter har alltid gjort rätt för sig.

Postad

Är det bara jag som blir tvungen att bli otrevlig innan de viker sig?

Det känns nästan som supportpersonalen arbetar från den premissen att om kunden lackar ur totalt så ger de vika. Förutsatt substans i kravet givetvis.

Jag har fått kompensation från tre bolag tror jag. SS krävde jag på i början och fick inte ens ett svar på mitt mejl.

Postad

Följande händelse utspelades under en 6000$ Guaranteed Frenzy på Hollywood Poker;

Efter ett par blindsnivåer fryser hela turneringen och, jag provar att logga ut och in en gång, inget händer. Frågar supporten i lobbyn vad som händer?

Får till svar att hela turneringen fryst pga tekniska fel (vilket dem haft i ca 1 månads tid, speciellt med icke fungerande add-ons) och att dem kommer att återbetala insatsen till alla, inklusive dem som åkt ur.

Jag har turneringsbordet uppe ändå samtidigt som jag lirar lite cashgames, när turneringen efter tre missade nivåer plötsligt fortsätter igen :shock: och supporten i lobbyn meddelade att det inte blir någon återbetalning :evil: .

Efter detta blev det en hel del lotto som följd av att blindsen nu blivit höga i förhållande till dem små stacks folk lyckats skrapa ihop under dem 2 första nivåerna + att en del personer dragit pga supportens meddelande om återbetalning. Add-on blev också inställd pga tekniska fel.

va gör man? bara hitta en hand och ställa in och hoppas på tur...känns lite fel när man missar så många nivåer + supportens meddelande....