Gå till innehåll

Party eller stars, regulars eller speed?


DaPine87

Recommended Posts

Jag föredrar stars struktur framför partys lite väl branta sådan, som många påpekat redan blir det lite väl lotto mot slutet.

 

För dem som orkar, rekomenderar jag att hålla sig till regulars, då jag anser att variansen blir lägre men att $/h.

 

Valet mellan stars och party, spela på den du känner dig mest hemma på helt enkelt, där det går bäst.

 

Edit: stars har även lite lägre rake, men det kan man kompensera på annat vis på party iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party:

 

+Bra action på alla nivåer.

+Bananer.

+Inte så mycket regulars på låga nivåer känns det som.

+Kan cashout till bank.

 

-För brant struktur på turbosarna.

-Svårt att spela mer än 9 bord på en skärm då fönstrena ploppar upp direkt när man har action.

-Hög rake.

-Dålig Vip Shop.

-Usel support.

 

 

Stars:

 

+Låg rake.

+Perfekt struktur.

+Perfekt vid multitabling, går att 12+tabla utan problem på en skärm då inte fönsterna ploppar över varandra förs man gjort sitt beslut.

+Grym Vip Shop.

+Grym support

 

-Dålig action över 60$

-Inga bananer.

-Tror det är rätt många regulars på 60$.

-Kan inte cashout till bank.

 

 

Turbosar/speed:

 

+Mer SnG/h.

+Roligare.

 

-Lägre ROI

 

Regulars:

 

+Högre ROI

 

-Färre SnG/h

-Inte lika roligt.

 

 

Sammanfattning:

 

Just nu känns stars som det givna valet med tanke på nivån jag spelar. Bananerna på party vägs upp med stars lägre rake och grymma VIP shop. Plus att ROIn lär va högre då strukturen passar mig mycket bättre på stars. Jag kan också 12-tabla igen då. Så min $/h lär va bra mycket högre på stars.

 

MEN, som det ser ut just nu är stars ingen framtidssida för mig. Jag kommer knappast nöja mig med att grinda 60$ SnGs, jag vill så småningom lira 200$ SnGs, och det går inte multitabla nu på stars. Däremot så är det ju ett bra tag kvar innan jag kommer lira högre än 60$ så när jag kommer över den nivån kanske action på 100$+ SnGs på stars är högre.

 

MEN, lite jobbigt om traffiken på stars 100$+ SnGs inte ökar så mycket som den behöver och man är tvungen att byta till party, då måste man ompassa sitt spel till partys struktur...

 

Så den viktigaste frågan är ju OM stars kommer att om kanske 6-12 månader få tillräckligt bra action på sin 100$+ SnGs så att man kan multitabla dem ordentligt. Nån som har nån aning?

 

Är det nått ni inte håller med om eller vill lägga till så säg gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party:

 

+Bra action på alla nivåer.

+Bananer.

+Inte så mycket regulars på låga nivåer känns det som.

+Kan cashout till bank.

 

-För brant struktur på turbosarna.

-Svårt att spela mer än 9 bord på en skärm då fönstrena ploppar upp direkt när man har action.

-Hög rake.

-Dålig Vip Shop.

-Usel support.

+Cashout till Visa.

+Finns program som löser ditt problem med "plopparna"

-Inga bananer på sng's (?)

+Pokerprophecy fungerar bra

+Finns andra prg's som fungerar bra också. (även för Stars, så det jämnar ut sig)

 

Turbosar/speed:

-Lägre ROI

 

Regulars:

 

+Högre ROI

Nu förstår jag inte hur du tänker. Blir du sämre på Turbos eller Fi bättre?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela SH eller Fullring?

 

:twisted:

 

hehe, Fullring är så givet så jag behövde inte skriva ut det ;):P

 

 

Stars= skatt

 

DET är verkligen sjukt jobbigt.

 

 

Det är så sant så. Riktigt jobbigt när man kommer upp i nivå och börjar dra in mycket deg.

 

 

Turbosar/speed:

-Lägre ROI

 

Regulars:

 

+Högre ROI

Nu förstår jag inte hur du tänker. Blir du sämre på Turbos eller Fi bättre?

 

Bubblan blir mycket längre på regulars, och det är vid bubblan det största värdet i en SnG finns.

 

Synd att inte Party har blindsnivån 150/300, steget från 100/200 till 200/400 är så sjukt.

 

SÅ sant så, skulle dem haft 75/150 och 150/300 så skulle strukturen vart grym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste man ju väga in ytterligare en sak, förbudet i USA, stars SnGs borde väl bli rätt körda?

 

Det gäller väl både Stars och Party, men de lär fortfarande vara de största sajterna även när det amerikanska fiskstimmet försvunnit, skulle jag tro iaf.

 

Jo fast, stars har dålig action redan nu på 100$+ SnGs....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med stars är bara hoppet mellan $6 och $16 tycker jag, samt $27 - $60.

 

Funderar på att lira $11 vid party ist. Tills jag har rullen för $16.

 

Men vi får se hur jag gör.

 

Stars borde ha lite fler nivåer. För man märkar hur extremt många som spelar $6 och att det inte alls är lika många på $16.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har läst igenom den här tråden men inte riktigt fått svar på det jag undrar så jag kastar ut min fråga här eftersom det är onödigt att starta en ny:

 

Vart hittar man mest action på sit & go efter partys stopp för amerikanerna? Party, Stars eller rentav någon annanstans? Jag är intresserad av nivåerna mellan 20-100. Har spelat/spelar på Party, och där är det fortfarande ok fart på 20$, ganska dåligt på 50$ och katastrof på 100$ och uppåt. Tidigare var det som bekant nya bord hela tiden. Vissa spelare har givetvis försvunnit sen förbudet, men merparten måste väll ha bytt sajt?

 

Edit: Sorry. Såg nu i efterhand att min frågerställning faktiskt inte alls hade med rubriken att göra. Någon snäll moderator kanske kan åtgärda det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom den här tråden men inte riktigt fått svar på det jag undrar så jag kastar ut min fråga här eftersom det är onödigt att starta en ny:

 

Vart hittar man mest action på sit & go efter partys stopp för amerikanerna? Party, Stars eller rentav någon annanstans? Jag är intresserad av nivåerna mellan 20-100. Har spelat/spelar på Party, och där är det fortfarande ok fart på 20$, ganska dåligt på 50$ och katastrof på 100$ och uppåt. Tidigare var det som bekant nya bord hela tiden. Vissa spelare har givetvis försvunnit sen förbudet, men merparten måste väll ha bytt sajt?

 

Edit: Sorry. Såg nu i efterhand att min frågerställning faktiskt inte alls hade med rubriken att göra. Någon snäll moderator kanske kan åtgärda det?

 

stars är det enda vettig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...