Gå till innehåll

NLT - SH, checkraise på flop med QQ


Dooken

Recommended Posts

** Dude Car [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- 300CE24 sitting in seat 1 with $187.00

- Fiude sitting in seat 2 with $306.80

- Krimel sitting in seat 3 with $172.54 [Dealer]

- kill_phil sitting in seat 4 with $256.09

- leinad77 sitting in seat 5 with $193.00

- hero sitting in seat 6 with $270.74

kill_phil posted the small blind - $1.00

leinad77 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to hero: Q:heart: Q :spade:

her called - $2.00

300CE24 folded

Fiude folded

Krimel raised - $7.00

kill_phil called - $7.00

leinad77 folded

hero raised - $17.00

Krimel called - $17.00

kill_phil called - $17.00

 

Flop: 9 :heart: K :diamond: 6 :diamond:

 

kill_phil checked

hero bet - $30.00

Krimel called - $30.00

kill_phil folded

 

Turn: 10 :heart:

 

hero checked

Krimel checked

 

River: 9 :diamond:

 

--------

 

Limpar in med QQ från 2a pos. Då jag vet att knappen är semiloose (56% flopsyn) aggressive och höjer en del från knappen. Som väntat kommer raisen och jag trycker tillbaks med 10$ på hans raised med 7$... Att jag får en syn gör att jag trots allt sätter honom på en bra hand AK, AQ, AJ eller möjligen ett lägre pocket.

 

Hur ska jag agera på turn anser ni? Efter att han synar 30$ på floppen vilka möjligheter har jag.. Gör jag ett liknande 2/3 bet på turn och får omslag finns ingen annan möjlighet än fold? Spelade inte mitt bästa lir just under denna sessioonen och fick en riktigt bad run med kort. Foldade i 45 minuter.

 

Hur borde handen spelas? Checkraisen var ett försök att blanda upp mitt spel då jag annars höjer alla mina bra händer till 97%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans syn på floppen känns ju spontant ganska exakt som AK. Du har ju deffat din hand ner till QQ+/AK preflop genom limp-raisen. Visst, du kan säkert ha andra händer men dessa är nog de han kommer att utgå ifrån iaf. Detta gör hans syn på floppen förhållandevis stark om han inte är en riktig slaskpelle. Du bör väl inte helt utesluta SC's ur hans hand heller, och därmed inte ruterdraget på floppen, även om det käns långsökt. Får du en fet bet mot dig på river måste du ju slänga, det finns lixom inte många händer kvar som du slår när ruter-nian faller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer preflop. $10 är alldeles för lite, det finns inga händer som lägger sig där. Gör det till $30 jämnt.

 

Han höjer med $17, dvs till $24. Kunde nog ha lagt på iaf 10bb på fi:s raise, verkar gå nån magisk gräns där mellan vad folk synar med de allra flesta händer de först höjt med och vad som verkligen definierar synhanden.

 

Som spelat checka turn och checkfolda rivern.

 

Enda rätta är jag rädd.

 

Var är din checkraise?

 

Gissar att han menar preflop. Även om det heter limp-re-raise om man ska vara petig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Han höjer med $17, dvs till $24. Kunde nog ha lagt på iaf 10bb på fi:s raise, verkar gå nån magisk gräns där mellan vad folk synar med de allra flesta händer de först höjt med och vad som verkligen definierar synhanden.

 

Nej han höjer med $10.

 

Som väntat kommer raisen och jag trycker tillbaks med 10$ på hans raised med 7$...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte jag hade sett $10 nånstans... började faktiskt ett helt annat svar med den utgångspunkten men sen läste jag HH:n igen och detta...

 

Krimel raised - $7.00

kill_phil called - $7.00

leinad77 folded

hero raised - $17.00

Krimel called - $17.00

 

 

... tolkade jag som att Krimel synade $17 till efter Heros raise. HH-språket skiljer lite mellan olika sajter.

 

Om det nu var en raise MED $10 bara så får OP skylla sig själv då handen då blir betydligt med svårspelad. Då kan OP inte dra några som helst slutsatser om fi:s hand. Eller jo förresten, en slutsats, och det är att det nu inte är alls lika säkert att han är slagen efter synen på floppen. Den slutsatsen gör det dock inte lättare att spela handen vidare, snarare tvärtom.

 

Tror dock fortfarande att check-fold är bäst på river. AK/KQ har träffat, alla händer med ruterdrag har träffat, 78 suited or not har träffat... Blank på river så blir det svårare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt hade en dålig session och spelade inte på topp då jag antagligen hade tryckt in mer på limp-reraisen :) Nu fegade jag lite vilket gjorde att hela handen blev jävligt lidande. Iaf jag checkar som sagt turn och på rivern faller ju ett ruter och jag checkar så även han med Q10 ruter. Vad vi kan komma överrens om är iaf att jag ska trycka 3X - 3.5X hans raise (21-24$).

 

Hur ska man resonera angående färgdrag när det är en stor pott. Nu ger jag honom pottodds på 2.7 mot 1. Hur ska jag själv resonera när jag sitter med färgdraget och gutshoten? Som i detta fallet.

 

11 outs ger honom 3.3 mot 1 och rätt så bra implicita ifall J faller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...