Stahl Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Hand som utspelade sig tidigare idag. Jag har inga reads på Fi då jag inte spelat mot honom och bara kört en tio-minuter. Full Tilt Poker Game #1049645937: Table Grand Teton - $1/$2 - No Limit Hold'em - 11:42:55 ET - 2006/09/29 Seat 1: Oreily ($205.35) Seat 2: Sticks77 ($301.25) Seat 3: Trump34 ($202.15) Seat 4: spedhead ($217.95) Seat 5: redeposit ($107.35) Seat 6: Hero ($280.95) Seat 7: TRITON54 ($82.75) Seat 8: jmlax1975 ($197.45) Seat 9: KKzach ($62.05) spedhead posts the small blind of $1 redeposit posts the big blind of $2 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero [7s 8s] Hero raises to $6 TRITON54 calls $6 jmlax1975 folds KKzach calls $6 Oreily folds Sticks77 calls $6 Trump34 folds spedhead calls $5 redeposit folds *** FLOP *** [8h 4c Js] spedhead checks Hero bets $25 TRITON54 calls $25 KKzach folds Sticks77 folds spedhead folds *** TURN *** [8h 4c Js] [2s] Hero ? Ja, frågan är ju helt enkelt... optimalt spel på turn? Fi har nu drygt $50 kvar i stacken, och potten ligger på $80. Jag har nu tvåpardraget och färgdraget. Mina tankar var föjande: Alternativ 1: Ställa Fördelar: han KAN få för sig att slänga en krasslig knekt. Han kan ju faktiskt eventuellt ha åttan också, jag har som sagt inte någon read på honom. T9 är ju inte heller en omöjlighet, och den handen leder jag ju faktiskt till och med emot. Nackdelar: han synar med alla händer som slår mig. Alternativ 2: Check-syn Fördelar: Han synar kanske med en medioker knekt om jag ställer, däremot bettar han kanske bara lite grann med den vilket antagligen ger mig bra odds om vi nu antar att alla mina outs lever. Finns ju också en chans, om han nu sitter med monsterhanden, att han bettar lågt för att inte skrämma bort. Nackdelar: Ligger vi under mot en knekt har vi 30% equity drygt. Ligger vi under mot tvåpar har vi ännu mindre. Jag har inte nån read som sagt så vet inte hur och om han skulle semibluffa med ett drag. Ställer han måste vi ju rimligen lägga oss? Alternativ 3: Block-bet i storleken runt $20 Fördelar: Med en medioker hand (som han eventuellt ändå synar ett ställ med) slår han inte om, och vi håller då riverkostnaden nere istället för att chansa på att han ska betta något i den här storleken. Nackdelar: Ställer han är vi commitade. Detta var tankarna jag hade under potten off the top of my head. Har ni fler alternativ så kom gärna med förslag. Citera
Sansrom Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 För att inte svara på frågan: Jag tror inte jag gillar ditt preflop- och floppspel. Preflop kan du väl limpa handen om du ska spela den, bordet verkar ju inte direkt tight om man säger så. Spelar inte fullring, så du kan bortse från den här kommentaren om du vill. Floppen träffar du lite, gillar inte alls att du försöker "bluffa" den (för det är ju knappast en värdebet) in i fyra motspelare. Jag hade checkat och agerat utifrån det. Om du checkar på turn och får odds att dra, blir det ju jäkligt tråkigt att behöva släppa för typ 20 bucks på river om du missar eftersom du trots allt har träffat lite. Du kan ju iofs hoppas att fi checkar bakom. Om han ställer har du preciiiis inte odds att dra, så du behöver inte ha mycket FE för att ett ställ ska vara bra här. Jag tror jag hade ställt av den anledningen. Citera
Stahl Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 För att inte svara på frågan: Jag tror inte jag gillar ditt preflop- och floppspel. Preflop kan du väl limpa handen om du ska spela den, bordet verkar ju inte direkt tight om man säger så. Spelar inte fullring, så du kan bortse från den här kommentaren om du vill. Floppen träffar du lite, gillar inte alls att du försöker "bluffa" den (för det är ju knappast en värdebet) in i fyra motspelare. Jag hade checkat och agerat utifrån det. Du hade nog blivit förvånad om du visste hur många gånger jag får potten på den floppen Citera
Recommended Posts