mgps Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 Players: poseidon8 (EUR 48,00 in seat 1) Hero (EUR 126,95 in seat 2) PengChao (EUR 101,30 in seat 3) Ford_F (EUR 101,35 in seat 4) SKALL (EUR 61,80 in seat 5) hossha123 (EUR 46,40 in seat 6) Dealer: PengChao Small Blind: Ford_F (0,50) Big Blind: SKALL (1,00) Hero was dealt: Kh - Th hossha123 Call (1,00) poseidon8 Fold Hero Call (1,00) raisar oftast här eftersom bordte är väldigt tight och vekt men blev syn denna gång. PengChao Fold Ford_F Call (0,50) SKALL Check Flop 5h - Qh - Jd Woot, öppet stegdrag+färgdrag. Ford_F Bet (4,25) Vek, passiv och tight spelare. Kan vara toppar men bättre än så är möjligt. SKALL Fold hossha123 Fold Hero Raise (11,00) Ford_F Raise (22,00) mer än toppar annars skulle han syna. Hero All-In (114,95) har 50/50 mot top 2par och ligger under 40/60 mot set. och ingen foldequity mot de händerna. men pengar i potten. Ford_F All-In (74,10) Hero Payback (25,60) jag vet när han 3-bettar flopp att han har stål och då har jag som bäst 50/50 mot 2par och 40/60 mot set. han kan i princip inte ha annat än QJ eller 333 här. är inte typen som limpar Q3 och J3 soooted eller spelar dåliga(om några) toppar så här. men med pengar i potten är det väl en push anyday eller? hur djupa ska stackarna vara för att vi ska folda. eller bör det öka vår pushvillighet då foldequity ökar(tror aldrig han skulle kunna lägga top2 i en limpad pott dock, för dålig för det.). finns det någon anledning att bara syna hans flopp 3-bet och sen se vad som händer på turn om vi skulle haft säg 2-3 gånger så djupa stackar? Citera
Djens Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 I så fall om du vet han inte lägger sig: Varför inte titta på turn o se om bordet paras eller inte? Citera
Klompen Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Jag gillar inte riktigt all-in i det här läget. Du tänkte inte på att han kunde ha A:heart: X:heart:? Isf. så ligger du ju pyrt till. Jag vet inte heller om han skulle spela två-par eller set med att minimihöja den floppen då den är alldeles för dragvänlig. Eller är jag ute och cyklar trehjuling? Citera
mgps Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Jag gillar inte riktigt all-in i det här läget. Du tänkte inte på att han kunde ha A:heart: X:heart:? Isf. så ligger du ju pyrt till. Jag vet inte heller om han skulle spela två-par eller set med att minimihöja den floppen då den är alldeles för dragvänlig. Eller är jag ute och cyklar trehjuling? han synar nog inte ett ställ med AhXh om det inte är Ah3h och jo han är typen som minireraisar stål. Citera
mgps Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 I så fall om du vet han inte lägger sig:Varför inte titta på turn o se om bordet paras eller inte? jo kände det efteråt att det nog varit en bättre linje. Citera
Klompen Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Jag gillar inte riktigt all-in i det här läget. Du tänkte inte på att han kunde ha A:heart: X:heart:? Isf. så ligger du ju pyrt till. Jag vet inte heller om han skulle spela två-par eller set med att minimihöja den floppen då den är alldeles för dragvänlig. Eller är jag ute och cyklar trehjuling? han synar nog inte ett ställ med AhXh om det inte är Ah3h och jo han är typen som minireraisar stål. Okej, det vet du bättre än jag. Men varför skulle det vara just A:heart: 3:heart:? Personligen hade jag synat med any-given A:heart: X:heart: och speciellt om X varit en knekt. Men som sagt, det var du som spelade mot honom och om han spelar "stålet" sådär, kan bara ni två veta nu antar jag... Citera
mgps Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Jag gillar inte riktigt all-in i det här läget. Du tänkte inte på att han kunde ha A:heart: X:heart:? Isf. så ligger du ju pyrt till. Jag vet inte heller om han skulle spela två-par eller set med att minimihöja den floppen då den är alldeles för dragvänlig. Eller är jag ute och cyklar trehjuling? han synar nog inte ett ställ med AhXh om det inte är Ah3h och jo han är typen som minireraisar stål. Okej, det vet du bättre än jag. Men varför skulle det vara just A:heart: 3:heart:? Personligen hade jag synat med any-given A:heart: X:heart: och speciellt om X varit en knekt. Men som sagt, det var du som spelade mot honom och om han spelar "stålet" sådär, kan bara ni två veta nu antar jag... oops skrev fel. AhJh menar jag såklart. och varför i hela fridens namn skulle du trebetta AhXh och sen syna ett ställ? Citera
Klompen Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Jag gillar inte riktigt all-in i det här läget. Du tänkte inte på att han kunde ha A:heart: X:heart:? Isf. så ligger du ju pyrt till. Jag vet inte heller om han skulle spela två-par eller set med att minimihöja den floppen då den är alldeles för dragvänlig. Eller är jag ute och cyklar trehjuling? han synar nog inte ett ställ med AhXh om det inte är Ah3h och jo han är typen som minireraisar stål. Okej, det vet du bättre än jag. Men varför skulle det vara just A:heart: 3:heart:? Personligen hade jag synat med any-given A:heart: X:heart: och speciellt om X varit en knekt. Men som sagt, det var du som spelade mot honom och om han spelar "stålet" sådär, kan bara ni två veta nu antar jag... oops skrev fel. AhJh menar jag såklart. och varför i hela fridens namn skulle du trebetta AhXh och sen syna ett ställ? Menade inte att jag hade tre-bettat med A:heart: X:heart: utan att jag hade synat ett ställ (om det var förutsättningarna att jag skulle syna 75 för att vinna ca 175-200 eller vad potten nu var). Klurig hypotetisk situation men du förstår nog vad jag menar. Citera
Djens Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 O jag har redan gett rätt svar, vad diskuterar ni om egentligen? Citera
Klompen Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 O jag har redan gett rätt svar, vad diskuterar ni om egentligen? Hur snygga och vackra vi är i månljuset. Citera
Recommended Posts