Gå till innehåll

Nån som har en länk till kortlek i jpeg-format?


Andersson

Recommended Posts

Dvs, 52 jpeg-bilder (eller liknande), en på vart och ett av korten i leken. Något som är fritt att använda, inget copyrajtat. Jag har lite olika små programmeringsprojekt igång, men det blir så trist med bara text... skulle behöva lite bilder.

 

Visst, det är inte så svårt att göra själv, men det skulle ändå spara tid om någon gjort det innan. Någon som vet nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Herregud vad jag missuppfattade allt när jag läste igenom ditt inlägg hastigt. Jag trodde du var helt pank och inte hade råd att köpa en kortlek utan tänkte skriva ut 52 kort på skrivaren. Jaja, så det kan gå...

 

Tyvärr vet jag inte var du kan hitta det du söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde du var helt pank och inte hade råd att köpa en kortlek utan tänkte skriva ut 52 kort på skrivaren.

 

Haha! Det var det roligaste jag hört den här veckan! Då är man verkligen desperat :)

 

I skolan var jag så desperat en gång att jag skrev ner alla 52 kort på papper och klippte små fyrkanter. Var inte ens spelbart, men vi försökte ändå :D

 

Kostar förresten inte bläcket att skriva ut 52 fullstora kort nästan lika mycket som en Öbergs kortlek för en tia?

 

Jag har lite olika små programmeringsprojekt igång

 

Om du mot all förmodan kärvar i Visual Basic (inte .NET) finns det OCX-kontroller att använda med kortlekar. Finns gratisvarianter av sådana och funkar riktigt fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var själv ute och jagade kort för ett tag sedan, då sprang jag på de här korten:

 

http://www.magiclibrary.net/rarities-wizards-of-the-coast-poker-red.html

http://www.magiclibrary.net/rarities-wizards-of-the-coast-poker-blue.html

 

Inte en komplett lek, och säkerligen inte något man fritt får använda, men det är alltid något.

 

(Plötsligt minns jag nu att jag höll på med att photo-shoppa fram de kort som fattas i leken, så tack för inspirationen.) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud vad jag missuppfattade allt när jag läste igenom ditt inlägg hastigt. Jag trodde du var helt pank och inte hade råd att köpa en kortlek utan tänkte skriva ut 52 kort på skrivaren.

Det där var ingen dålig ide ändå, fixar någon fram bilderna blir det till o damma av min gamla deskjet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah har samma problem. jag å en till ska dra igång ett projekt i helgen ska leta bilder då, har du inte hittat nåt tills dess ska jag se om jag hittar nåt. Gör jag det inte ritar jag bilderna så om du inte orkat tills dess bjuder jag på min konst om du vill ;)

 

Jag ska göra en hand advicer/calculator å lite bla bla för texas + en liten underlättare för soko. Om min polare orkar blir det med skärmavläsning annars får man klicka lite själv i programmet.

Får man fråga dina planer?

 

edit: jaha henkeman har redan länkat till en komplett kortlek :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga dina planer?

Får olika idéer hela tiden, mer eller mindre seriösa... det senaste var när jag funderade på hur dealers måste vara rätt snabba och säkra när de skall deklarera vilken hand som vunnit. Själv är jag inte så snabb som jag skulle önska. Online kan det vara svårt att hinna kolla vad alla har i flerspelarhänder, innan nästa hand delas ut.

 

Sånt där nöter man ju in med tiden, men jag tänkte att med litet intensiv träning slipper man pinsamma misstag eller att stirra på korten i fem sekunder innan man ser vem som vunnit. Så jag funderade på ett litet övningsscript som lägger upp ett bord med fem gemensamma kort och två-fyra stycken händer, så får man klicka på vinnarhanden. Blir det fel får man minuspoäng, rätt blir det pluspoäng och så skall det gå jävligt fort. :)

 

Jag tänkte programmera i python och använda webbläsare istället för att programmera nåt jobbigt gui. Men men, jag kommer säkert på något annat nyttigare projekt innan jag sätter igång. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det finns ju kort i jpgeg-format (eller kanske det är gif) i pokerklienterna. Exempelvis Ladbrokes (och primasiterna) kortlek var förr i tiden rätt lätt att hitta genom att gräva i programfoldern.

Det hade du rätt i minsann! Både stars och paradise hade kort i ungefär lagom storlek. De duger fint tills jag har ett program som är bra nog att annat folk vill ha det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man alltså byta ut bilderna på korten själv om man vill, eller blir det problem att koppla upp sig om man fipplar med klienten? Det skulle inte vara helt fel att byta ut korten på t ex expekt där de enligt mitt tycke är väldigt fula.

 

Jag hittar hur som helst inte några bilder vid en snabb genomsökning, är det någon som vet om de är packade i någon fil eller något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå det, kan någon som fattar sig på det gräva fram dels 24h olika kort i kortleken och dels en bild på 24h:s bord (tomt) så skulel jag vara jättetacksam!

 

JAR filer använder sig av ZIP filformatet så du kan använda program som tex winrar och winzip för att öppna upp .jar filer. Leta reda på resources.jar i 24hPOKER katalogen och extracta. Bild på bordet finns i ui\graphics\table.jpg och korten finns i \ui\graphics\club diamond heart spade katalogerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...