Gå till innehåll

NLT - SnG, $15, AQo vs TT i SB


norrman82

Recommended Posts

Jag vet själv vilka brister mitt spel har i den här handen.

 

Men hur ser ni på hans spel ur SB?

 

Spelar han den rätt?

 

För jag funderar på om inte jag funnit folden i hans läge med tanke på att blindsen är förhållandevis låga. Och hade jag valt att spela den tror jag att jag pushat direkt, eller iaf på floppen.

 

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

6 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: t1560

UTG+1: t2650

CO: t2985

Button: t1810

SB: t2070

BB: t2425

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with qh.pngac.png

Hero raises to t400, 3 folds, SB raises to t700, BB folds, Hero calls t300 (pot was t1200).

 

Flop: kh.pngjc.pngks.png (t1500, 2 players)

SB bets t400, Hero raises all-in t860, SB calls t460 (pot was t2760).

 

Turn: as.png (t3220, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3220)

 

 

River: qs.png (t3220, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3220)

 

 

Results:

Final pot: t3220

SB showed Ts Tc

Hero showed Qh Ac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inget avancerat spel, men eftersom jag har mer än 10xbb så anser jag att det borde räcka med 3xbb höjning vid 50/100. En av anledningarna till att inte pusha här är ju att ha möjlighet till fold.

 

Nu var det bara så att jag sett personen spela skit aggressivt innan.

 

Och därför tog jag en rökare. Men nu i efterhand borde jag ha pushat då han re raisa mig. Då kanske han foldat, men jag tvivlar. Så jag hade nog förlorat stacken oavsett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inget avancerat spel, men eftersom jag har mer än 10xbb så anser jag att det borde räcka med 3xbb höjning vid 50/100. En av anledningarna till att inte pusha här är ju att ha möjlighet till fold.

 

Nu var det bara så att jag sett personen spela skit aggressivt innan.

 

Och därför tog jag en rökare. Men nu i efterhand borde jag ha pushat då han re raisa mig. Då kanske han foldat, men jag tvivlar. Så jag hade nog förlorat stacken oavsett

 

oj sorry, formulerade mig fel, din höjning är jättebra, jag syftade på att du skulle slå om efter har raisat dig. Finns ingen anledning att syna där bara eftersom du då bara har 860 marker och potten är på 1500. Personligen gillar jag inte att sätta mig i sånna situationer så jag hade slagit om efter hans raise på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är så aggressiv som du beskriver så handlar inte en preflop-all in om att få honom att lägga nånting utan snarare om att höja för värde. Han är ju commitad och kan i stort sett inte lägga sig och har nog enligt din beskriving väldigt ofta en hand som är underlägsen AQ. Dessutom ser jag helst att jag slipper fundera på floppen med den stack du har där, det blir ju ofta att slänga in pengarna som underdog känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...