norrman82 Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Jag vet själv vilka brister mitt spel har i den här handen. Men hur ser ni på hans spel ur SB? Spelar han den rätt? För jag funderar på om inte jag funnit folden i hans läge med tanke på att blindsen är förhållandevis låga. Och hade jag valt att spela den tror jag att jag pushat direkt, eller iaf på floppen. Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 6 players Converter Stack sizes: Hero: t1560 UTG+1: t2650 CO: t2985 Button: t1810 SB: t2070 BB: t2425 Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with Hero raises to t400, 3 folds, SB raises to t700, BB folds, Hero calls t300 (pot was t1200). Flop: (t1500, 2 players) SB bets t400, Hero raises all-in t860, SB calls t460 (pot was t2760). Turn: (t3220, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3220) River: (t3220, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3220) Results: Final pot: t3220 SB showed Ts Tc Hero showed Qh Ac Citera
harcourt Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Fi har antagligen sett att du inte är någon större SnG-talang och att du gärna betalar av med en dålig hand. Därför väljer han att köra här där han tror att han har många av dina möjliga händer slagna och att du oavsett vad du har kommer vara villig att ställa in allt. Citera
Kenan83 Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 fold finns ju inte på floppen där med tanke på din stack och din hand oavsett flopp, så varför inte all in pre? Citera
ampixo Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Är synen pre någon form av avancerat stop n go ur position? Förstår inte spelet över huvudtaget. Jag ställer in preflop med AQ där. Citera
norrman82 Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Nej inget avancerat spel, men eftersom jag har mer än 10xbb så anser jag att det borde räcka med 3xbb höjning vid 50/100. En av anledningarna till att inte pusha här är ju att ha möjlighet till fold. Nu var det bara så att jag sett personen spela skit aggressivt innan. Och därför tog jag en rökare. Men nu i efterhand borde jag ha pushat då han re raisa mig. Då kanske han foldat, men jag tvivlar. Så jag hade nog förlorat stacken oavsett Citera
Kenan83 Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Nej inget avancerat spel, men eftersom jag har mer än 10xbb så anser jag att det borde räcka med 3xbb höjning vid 50/100. En av anledningarna till att inte pusha här är ju att ha möjlighet till fold. Nu var det bara så att jag sett personen spela skit aggressivt innan. Och därför tog jag en rökare. Men nu i efterhand borde jag ha pushat då han re raisa mig. Då kanske han foldat, men jag tvivlar. Så jag hade nog förlorat stacken oavsett oj sorry, formulerade mig fel, din höjning är jättebra, jag syftade på att du skulle slå om efter har raisat dig. Finns ingen anledning att syna där bara eftersom du då bara har 860 marker och potten är på 1500. Personligen gillar jag inte att sätta mig i sånna situationer så jag hade slagit om efter hans raise på flopp. Citera
harcourt Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Om fi är så aggressiv som du beskriver så handlar inte en preflop-all in om att få honom att lägga nånting utan snarare om att höja för värde. Han är ju commitad och kan i stort sett inte lägga sig och har nog enligt din beskriving väldigt ofta en hand som är underlägsen AQ. Dessutom ser jag helst att jag slipper fundera på floppen med den stack du har där, det blir ju ofta att slänga in pengarna som underdog känns det som. Citera
eurythmech Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 bbv och det betyder? beats, brags & variance, alternativt behöver det permuteras Citera
Recommended Posts