gapeno Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Hur måste man anpassa taktiken vid bara 50 bb´s (t ex PP) i inköp vid NL/PL-spel, jämfört med 100 (t ex 24h)? Det känns som att pre-flopspelet blir ännu viktigare, då man ofta blir all-in redan på floppen. Är det alltså större krav på starthänder som gäller, eller finns det något annat att tänka på också? * RP och flytt till THe - QoS * Citera
summlan Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 de implicita oddsen blir ju avsevärt sämre vilket förståss påverkar händerna du kan spela men ja kan nog tänka mej att gdaily eller hjorten kan förklara mer ingående. Citera
Gyre Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Borde det inte vara så att höga kort går upp i värde och draghänder ner i värde, eller är jag ute och cyklar nu? Citera
summlan Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Gyre säger: Borde det inte vara så att höga kort går upp i värde och draghänder ner i värde, eller är jag ute och cyklar nu? snarare tvärs om. I NL måste du ju ofta räkna implicita odds på draghänder iom att TPTK ofta bettar pot vilket då gör att du inte har potodds att dra till handen, men iom att stackarna är dubbelt så stora (om alla har maxinköp förståss) är ju de implicita oddsen bättre än om de är 50BB inköp. Citera
DNcrew Postad 21 Januari , 2005 Rapport Postad 21 Januari , 2005 Summlan; jag tror att frågeställningen gäller från 100 BB till 50 BB, vilket leder till att ni alla har rätt... Citera
Gyre Postad 22 Januari , 2005 Rapport Postad 22 Januari , 2005 summlan säger: Gyre säger: Borde det inte vara så att höga kort går upp i värde och draghänder ner i värde, eller är jag ute och cyklar nu? snarare tvärs om. I NL måste du ju ofta räkna implicita odds på draghänder iom att TPTK ofta bettar pot vilket då gör att du inte har potodds att dra till handen, men iom att stackarna är dubbelt så stora (om alla har maxinköp förståss) är ju de implicita oddsen bättre än om de är 50BB inköp. Nu tänker du på 50BB till 100BB, det var andra hållet frågan stäldes. Citera
Recommended Posts