Gå till innehåll

Definition av ekonomi-begrepp

Recommended Posts

Postad

Har läst lite om det där tidigare och spanade även om Wikipedia hade någon kort definition av det:

Särkostnad är ett begrepp inom företagsekonomin som innebär att företaget får kostnader med anledning av en särskild handling.

How About that Toppie?

Sincerly, KF!

Postad
Har läst lite om det där tidigare och spanade även om Wikipedia hade någon kort definition av det:

Särkostnad är ett begrepp inom företagsekonomin som innebär att företaget får kostnader med anledning av en särskild handling.

How About that Toppie?

Sincerly, KF!

Wiki is your friend! Tackar! Men samkostnaden är lurigare. jag kollar Wiki igen.

:D

Postad
har en till:

omkostnad

Är det någon större skillnad mellan omkostnad och kostnad?

Omkostnad = indirekt kostnad.

Exempelvis förbrukning av en glödlampa (direkt kostnad) och den el som förbrukas i samband med förbrukningen av glödlampan (indirekt kostnad)

typ...

Postad
tack igen Kluffie och Skadast.

Hur kan vi inte hjälpa dig Toppie när klockan nästan är 4 på morgonen (Det är ju Tisdag / Onsdag)? Tror du vi har något sånt där liv (visst heter det så?)? :D

Saken är den att jag fan inte har något liv.

Jobba sent, slaska lite, sova och äta. :x

Upptäckte dessutom idag att jag har högre timlön när jag är sjuk än när jag faktiskt är på jobbet... hur deprimerande är inte det?

Postad
tack igen Kluffie och Skadast.

Hur kan vi inte hjälpa dig Toppie när klockan nästan är 4 på morgonen (Det är ju Tisdag / Onsdag)? Tror du vi har något sånt där liv (visst heter det så?)? :D

Ingen fara, jag vet att man är livegen som moderator här. :-)