toppace Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Hej jag kan föklara dessa termer men jag saknar en kort definition. Vänligen definera: -Samkostnad -Särkostnad Tack på förhand! /Robban Citera
kfluffie Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Har läst lite om det där tidigare och spanade även om Wikipedia hade någon kort definition av det: Särkostnad är ett begrepp inom företagsekonomin som innebär att företaget får kostnader med anledning av en särskild handling. How About that Toppie? Sincerly, KF! Citera
toppace Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Har läst lite om det där tidigare och spanade även om Wikipedia hade någon kort definition av det:Särkostnad är ett begrepp inom företagsekonomin som innebär att företaget får kostnader med anledning av en särskild handling. How About that Toppie? Sincerly, KF! Wiki is your friend! Tackar! Men samkostnaden är lurigare. jag kollar Wiki igen. Citera
toppace Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 har en till: omkostnad Citera
kfluffie Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Särkostnad Är kostnader som påverkas av ett visst beslut, kan vara både fasta och rörliga Samkostnad Är kostnader som inte påverkas av ett visst beslut Google! Sincerely, KF! Citera
kfluffie Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 har en till: omkostnad Är det någon större skillnad mellan omkostnad och kostnad? Citera
Skadast Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 har en till: omkostnad Är det någon större skillnad mellan omkostnad och kostnad? Omkostnad = indirekt kostnad. Exempelvis förbrukning av en glödlampa (direkt kostnad) och den el som förbrukas i samband med förbrukningen av glödlampan (indirekt kostnad) typ... Citera
toppace Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 har en till: omkostnad Är det någon större skillnad mellan omkostnad och kostnad? ungefär hundra meter tack igen Kluffie och Skadast. Citera
kfluffie Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 tack igen Kluffie och Skadast. Hur kan vi inte hjälpa dig Toppie när klockan nästan är 4 på morgonen (Det är ju Tisdag / Onsdag)? Tror du vi har något sånt där liv (visst heter det så?)? Citera
Skadast Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 tack igen Kluffie och Skadast. Hur kan vi inte hjälpa dig Toppie när klockan nästan är 4 på morgonen (Det är ju Tisdag / Onsdag)? Tror du vi har något sånt där liv (visst heter det så?)? Saken är den att jag fan inte har något liv. Jobba sent, slaska lite, sova och äta. Upptäckte dessutom idag att jag har högre timlön när jag är sjuk än när jag faktiskt är på jobbet... hur deprimerande är inte det? Citera
toppace Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 tack igen Kluffie och Skadast. Hur kan vi inte hjälpa dig Toppie när klockan nästan är 4 på morgonen (Det är ju Tisdag / Onsdag)? Tror du vi har något sånt där liv (visst heter det så?)? Ingen fara, jag vet att man är livegen som moderator här. Citera
Recommended Posts