Gå till innehåll

Feedback på hobbyprojekt!


StoffeT

Recommended Posts

Hallå pokervänner,

Jag och en bekant har hållt på och donat med ett projekt senaste månaderna som vi nu börjar få klart ;)

 

Men tänkte att jag skulle kolla om man kunde få lite feedback på det hela så man kan göra en ny lista på saker som ska fixas till innan man kan känna sig helt nöjd ;)

 

Observera att projektet inte är anpassat för firefox ännu, men det är på G ;)

 

Projektet hittar ni på http://www.highstakes.nu

 

Det bygger på att bevaka dom högsta borden på nätet. Jus nu så bevakar vi prima, och fulltilt kommer att komma ut inom några dagar, sen har vi två nät till som vi jobbar med att få till.

 

Ps. Qos, hoppas det är okey att posta, fick bara ett kanske sist, sen inget svar alls ;) Men vi har ingen reklam eller shit på siten, bara massa fina händer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste ha någon "länkmarkör" över händerna. Fatta ingenting, satt som en förvirrad Koala och råkade av misstag trycka på handen och då poppa den fram!

 

Tillägg: Kör Firefox så det kan vara det också!

 

 

Fin Hand-Replayer - Dock kan ni inte fixa så att ni har flera alternativ? Kanske en som på PokerHand samt att man kan välja lite snabbare hastighet på RePlayern?

 

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser väldigt bra ut!

 

Men är "WHERE´S THE ACTION RIGHT NOW?" och "LATEST HANDS" automatiskt eller är det någon som lägger in?

 

Antar att det är automatiskt men hur har ni löst det?

 

Tackar tackar ..

 

Det mesta är väl halvautomatiskt ;) Just wheres the action right now uppdateras var 15:e minut men den ska väl ner till var 5:e minut.

 

Sen har vi bevakning på borden mest hela tiden, så gott som det går allafall, målet är väl att helt enkelt vara nära 100% på alla bord, så vi inte missar några intressanta händer. Händerna som vi publicerar väljer vi själva ut så vi försöker väl ta dom största och kanske mest intressanta händerna. Var lite för struligt att göra det helt automatiskt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste ha någon "länkmarkör" över händerna. Fatta ingenting, satt som en förvirrad Koala och råkade av misstag trycka på handen och då poppa den fram!

 

Tillägg: Kör Firefox så det kan vara det också!

 

 

Fin Hand-Replayer - Dock kan ni inte fixa så att ni har flera alternativ? Kanske en som på PokerHand samt att man kan välja lite snabbare hastighet på RePlayern?

 

 

MVH

//KF

 

 

Yes, den är inte anpassad alls för firefox, det ska fixas imorgon, så både framsidan med "länkmarkörer" funkar inte, samt att spelaren är helt galen i Firefox.

 

Angående alternativ på spelaren så ska vi nog försöka ordna hastighet allafall, sen vettefasiken om vi ska ha ljud, jag och min bekant har en liten dust där, vad tycker du, behövs det? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innovativt så det räcker. Railbirds lär älska er!

Stilren.

Lättnavigerad.

 

:spade::spade::spade::spade::spade::spade::spade::spade: / :spade::spade::spade::spade::spade::spade::spade::spade::spade::spade:

 

edit: tog bort en spader för saknaden av marker och ljud i replayern. Annars kanon. Jag får nästan lust att bli railbird.

 

Haha, fler som vill ha ljud, måste nog vika mig där då ;) Markerna är klara, dock fick vi int riktigt till det nå snyggt, men, får lägga ner lite tid där igen! ;)

 

Jao, kanon att vara railbird, ska nog bli det på heltid, efter att man varit så sjukt riggad på pokern själv denna månad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händerna som vi publicerar väljer vi själva ut så vi försöker väl ta dom största och kanske mest intressanta händerna. Var lite för struligt att göra det helt automatiskt

 

Kommer inte det vara asjobbigt?

 

Varför inte köra så att alla som har registrerat sig i erat forum får posta eller dy.?

 

Kanske så att de måste varit reggade i minst ett dygn alt. postat minst ett par poster för att slippa idiothänder i början?

 

sen vettefasiken om vi ska ha ljud, jag och min bekant har en liten dust där, vad tycker du, behövs det?

 

Beroende på humör eller inte. Kör valbart helt enkelt. Har ni kommit så här långt så kan det nog inte vara så svårt att sätta en "Mute"-knapp nere i hörnet eller dy.!

 

Sedan så kör ni så infot lagras så inte t.ex. ljudet är på per automatik och jag stänger av den i Hand1 och sedan så startar jag Hand2 och då är ljudet på igen!

 

Sincerely, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte det vara asjobbigt?

 

Varför inte köra så att alla som har registrerat sig i erat forum får posta eller dy.?

 

Kanske så att de måste varit reggade i minst ett dygn alt. postat minst ett par poster för att slippa idiothänder i början?

 

Ja, risken är att det blir lite väl jobbigt, har tillräckligt mycket att göra på dagarna allafall.

 

Men, det är just som du säger att vi vill undvika idiotposter och kunna hålla riktigt hög klass, speciellt eftersom vi kommer presentera lite sessionresultat m.m, och då vill inte att det ska vara felaktiga uppgifter osv.

 

Men vi kommer nog köra lite på det du säger, att dom som visar sig mest aktiva på forum, eller kommenterar händer får hjälpa till helt enkelt och få nått i utbyte. En typ, railbirds t-shirt, ungefär där nuvarande budget ligger, haha =)

 

Angående ljudet, jo, du har rätt, ska fixa så man kan välja!

 

Tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan, har ni lagt ut sidan skarpt nu!?

Skulle ni inte vänta tills ni hade med Full Tillt på bevakningen oxå?

 

Visst seddu ;) Vi trodde fulltiltbevakningen var klar men det visade sig vara lite krångligare än vad vi trodde, men det kommer snaaaart ;)

 

Har allafall fått in Ladbrokes nu, lite skoj eftersom det har börjat blivit lite drag där på slutet, dock rätt få aktiva bord, men juh mindre bord juh lättare blir det att hålla 100% bevakning.

 

Har fixat så framsidan och playern ska funka bättre med firefox också, du kör väl med det I guess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hallå,

Nu ska jag äntligen köra på ordentligt med mitt lilla highstakesprojekt, har fixat ny design, fixat lite buggar, och även börjat skriva ut resultat både dagligen och veckovis. Omaha funkar också, dock kommer jag inte börja lägga in det föränn 1:a december.

 

Andra saker som står på schemat är att fixa en lite roligare player, med ljud, marker, pauseknapp etc.

 

Vore skoj och höra vad ni tycker om nya desingen, och lite andra förslag på vad som bör prioriteras till nästa version!?

 

Sen behöver jag också hjälp, så alla ni som gillar att raila hela nätterna, och som dessutom gillar att skriva repotage/göra intervjuer/ etc kan gärna höra av sig ;)

 

Projektet hittar ni på: http://www.highstakes.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara säga grymt bra jobbat!

 

Tackat tackar!

 

Wp, kanonsida!

 

Men, en liten grej att fixa i handuppspelaren, när det blir all in skjuts inte överskjutande marker tillbaks till ägaren.. kan vara lite intressant att se hur mkt som finns kvar..

 

Yes, ska kika på det, men det ska nog gå lösa! Har blivit lite snabba lösningar på allt känns det som, men nu börjar jag känna att det finns intresse för siten och då kan man göra allt lite noggrannare :)

 

snyggt, men varför .nu? Sidan bör väl vara internationell.

 

Jao, det är sant, många besökare som int är bekväm med .nu kommer nog ofta gå in på fel sida.

 

Men jag har en bra domän som jag kommer att byta till sen, men vill vänta ett tag till och se om projektet tar fart, för då ska jag isånafall regga upp .org .net .se osv, samt skydda namnet, har fått lite erfarenhet av att det kan behövas ;)

 

Ville bara säga grymt bra jobbat!

 

Tackar tackar, nu kan jag sova utan att drömma mardrömmar! lol ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...