Gå till innehåll

Jag har insett sanning...

Recommended Posts

Postad

Jag hoppas du är stark och inte faller in på samma spår igen. Har flera polare som spelar/spelat poker och som för det mesta förlorar pengar sen finns ju den delen som mest plusar eller gått +-/0.

Vet inte om du gjorde samma misstag men som jag sagt till alla mina kompisar så ska man inte gå in på för höga limits för att försöka dubbla om man nu inte har råd att förlora. Man får ställa sig frågan varför man spelar poker? Är det för att vinna pengar eller är det för att "döda tid" och göra något man tycker om?

Jag har det lätt för att sätta en maxsumma att spela för i månaden men alla verkar inte ha det så lätt. Vet inte vad det beror på men är det så svårt att hantera sina pengar kanske man ska låta någon annan sköta ens ekonomi?

Lycka till och skriv av dig här på forumet så ska det nog gå vägen för dig...

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Väldigt bra av dig att inse problemen, och dessutom försöka ändra på dig. Känner igen mig i mycket av vad du säger! Jag har kommit fram till en strategi som passar mig utmärkt. Kanske är lite kontroversiell men vill ändå dela med mig av den till de som verkligen tycker det är kul att spela, trots att de känner av lite beroende.

- Börja med någon idrott, håller själv på med innebandy på hög nivå. Hjälper en att tänka på något annat.

- Prio 1; Flickvän. Min flickvän är det ultimata stödet, undanhåller aldrig hur mycket jag vunnit/förlorat för henne. Hennes åsikter väger sedan tungt, och de hjälper en verkligen att inse vad som hänt.

- När du verkligen är sugen, håll dig ett par dagar till, sedan kan du, om du verkligen måste spela lite grann, förutsatt att du har råd!! Men sätt då endast in en liten summa, låt oss säga 50$ och grinda ut behovet. I dessa tillfällen är i varje fall jag oerhört fokuserad och vinner mycket majoriteten av gångerna. Ring då någon (i mitt fall flickvännen) som inte är pengablind, och be henne komma över. Det leder till att hon flyttar mig från datorn och cashar ut pengarna. (ofta 200-500$) I detta läge anser jag att du ska casha ut oavsett hur fiskigt bord du än sitter på, och hur mycket du än tror att du kommer vinna på att stanna. Det du vinner på i längden är alltid en cashout

- Lägg undan 50% av vinsten på ett separat vinstkonto, gå och köp dig något du vill ha för resterande, fungerar på en symbolisk grejj för vad du kan göra för pengar du annars skulle spelat bort när tilten kommer smygande och du inte längre vinner alla coinflips.

- Vänta sedan på att nästa spelsug kommer, och kör om hela melodin från början. Med skillnaden att du nu spelar för vunna pengar. Du har ingen press, gular du detta, analysera dig själv och fundera på om verkligen poker är din grejj.

Att följa detta och bara spela i 1-2 dagar när jag är väldigt sugen fungerar väldigt bra för mig, skulle gärna vilja vara en riktig grinder med stabil BR, men det funkar inte för mig, säkerligen inte för dig heller om jag förstått dina inlägg rätt. Det spelar ingen roll hur mycket du vinner dom första 2 dagarna. Gulningen är oundviklig.

Vill oxå påpeka att jag absolut inte försöker få dej att spela, det bästa av allt vore ju att sluta helt, men om man nu inte kan, eller rent utav tycker att poker är kul, så tycker jag detta är en bra metod.

• 2 weeks later...
Postad

Fy fan känns så sjukt att läsa sådant här... Tycker de är sjukt starkt...

Så sitter man här själv och väntar på nästa turre som ska starta och inser knappt själv hur jäkla fort de går att hämna precis där du myst gjorde... ska nog fundera på att lägga ner innan de är för sent!

Postad
Varför får folk för sig att dom kan säga vad dom vill på privatägda forum? Visst, startar du en egen site kan du säga vad fan du vill, men inte när du är på någon annans.

Ska man behöva se sådana här jävla uttalande på något forum alls. Jag är van vid åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Sådant här får mig att tänka på kommuniststater, gamla öststater och diktaturer. Du kanske ska fundera på om du alls ska driva ett forum om du inte accepterar att folk ventilerar sina åsikter och tankar, hur skruvade du än tycker att dom är. Vem tror du att du är? Gud fader själv?

• 2 months later...
Postad

Kan inte sluta spela. Spelar bort hela lönen i stort sett. Orkar inte mer ska flytta hemifrån om 1månad har inte råd att spela då.

Ska därför sälja min bärbara dator. Den suger pung om du vill spela nya spel på den.

Men fungerar bra till surfa, film, word och poker fast låg upplösning på den 1024x768. Skärmen är 15.4tum.

AMD Athlon 3100+, 512ram minne, 60gb hdd, integrerat grafikkort. Säljes som sagt pga pokermissbruk. Ska även ner till CC och banna mig därifrån.

Datormodellen är en ACER Aspire 3000 och jag bor i stockholms området och säljer endast öga mot öga. Orkar inte skicka skiten. Alla skivor som behövs för omformattering ingår inkl windows xp samt en datorväska värd 500kr. Datorn kostade 7000kr för 1½ år sedan.

Snälla om ni har mycket pengar över och känner att ni kanske behöver en bärbar dator, gör mig en stor tjänst och köp min. Jag orkar inte mer.

Pris 2000:- !!!!

Jag formatterar om den innan jag säljer den.

Om ni vill får ni även en registrerad version av Pokertracker 2 samt Pokeroffice värde omkring 100dollar eller något sånt om ni köper datorn!

Mvh

• 1 month later...
Postad

Detta kan vara svårt för dig att förstå. Men om du fortfarande har problem, sök hjälp. TV/Massmedia förvränger bilden på poker så inni h***vete. Han vann 2 mille, han vann 40 mille osv. Dom snackar ingenting om dom som förlorar allt dom har. Det verkar vara mindre intressant?

Du måste säga till dig själv: hur har det gått dom andra gångerna som jag spelat med min lön och leverbröd som insats?

Om man är bra på opoker ska man inte behöva sätta in pengar mer än en gång.

Om du itne kan skuta själv, sök hjälp.

lycka till!

Postad
Ska man behöva se sådana här jävla uttalande på något forum alls. Jag är van vid åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Sådant här får mig att tänka på kommuniststater, gamla öststater och diktaturer. Du kanske ska fundera på om du alls ska driva ett forum om du inte accepterar att folk ventilerar sina åsikter och tankar, hur skruvade du än tycker att dom är. Vem tror du att du är? Gud fader själv?

Välkommen till verkligheten! Den kan kännas brysk ibland, men sånt är livet.

Yttrandefriheten är inte applicerbar på privata forum. Vad man kan skriva om där bestäms av ägaren. Till exempel får du i de flesta underforum här inte skriva om saker helt orelaterade till poker - yttrandefrihet till trots. Antingen kan man oja sig över det, eller så kan man välja ett forum man trivs med. För dig rekommenderar jag FlashBack.

EDIT: Såg nu att inlägget var väldigt gammalt, men jaja.

Postad

Visste du inte att SunTzu är Kim Jong Ils son? ;-)

Postad

Jag skulle vilja säga så här; för att bli långsiktig vinnare i nätpoker så måste man ha ett stort mått av tålamod och nästan alltid tycka att nätpoker är kul. Annars är det så lätt att börja tilta, gå upp på för hög nivå och spela lösare än man borde. Själv har jag alltid förlorat mest när jag har spelat trots att jag har varit trött och/eller deppig. Förutom att man är okoncentrerad och lätt fattar fel beslut så är man inte heller särskilt motiverad. Jämför det med idrottare som inte är riktigt taggade. De hamnar med stor sannolikhet inte på pallen. Har du tänkt på hur lätt det brukar vara att vinna när du är pigg, motiverad och koncentrerad? Tyvärr så är åtminstone inte jag i det mentala tillståndet varje dag och därför har jag också svårt för att bli en vinnande grinder. Jag blir för lätt uttråkad av alla tighta motspelare som inte ger mig betalt och jobbiga callingstations som synar ner vid varenda bluff. Nuförtiden tycker jag att Texas Hold'em nästan bara är roligt i livesammanhang där man kan se sina motspelare.