Gå till innehåll

Conspiracy - $33 & $55 SnG


Gäst

Recommended Posts

  • Svars 647
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

oj, här har man missat, grattis för alla klonkar :D, blire mtt grind tillsammans med SNG nu eller mtt för hela slanten? :D

 

vad nickar då på fulltilt btw?

 

Tack, ja det har varit en sjuk månad. 1:a, 2:a och 4:a...Fått runt $1300 för varje...

 

Kommer kombinera MTT och SNG framöver. Party har riktigt sköna MTT's med lagom stora startfält så där kommer jag förmodligen bara spela MTT's. På FTP kör jag den vanliga SNG-grinden och kombinerar ibland med lite MTT's där med.

 

På FTP nickar jag ATM4Life.

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Torskade 1/3 av startstacken i Party efter några marginella händer. Startstack på FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där bustade jag Party med en gång typ... Ett dunderpucko som ställde iu praktiskt taget varje hand gjorde det nu med och jag tittade ner på AQ. Med tanke på den desarmerade stacken framför mig så tog jag en chansning eftersom han ställt med skräp innan. Den här gången hade han AK som stod.

 

Tack för kaffet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vad det går här, när jag läste här för några dar sen lät det som du skulle lägga ner. Kul att det vände.

 

Men du, inte fan ska snitslad Cordon Blö tillagas i mikron. Nästan dödsstraff på det vettu. Precis som att ha is i whiskyn. ;)

 

Såg att du kom från Vingis, har ett förflutet där också men är betydligt äldre än dig, jävla håla va? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vad det går här, när jag läste här för några dar sen lät det som du skulle lägga ner. Kul att det vände.

 

Men du, inte fan ska snitslad Cordon Blö tillagas i mikron. Nästan dödsstraff på det vettu. Precis som att ha is i whiskyn. ;)

 

Såg att du kom från Vingis, har ett förflutet där också men är betydligt äldre än dig, jävla håla va? :lol:

 

Tappade runt 20 inköp på SNG den dagen och var allmänt bitter. Sen har jag haft ett ruggigt flyt i MTT's och plussat en del på de :P

 

Har aldrig ätit nån annan Cordon Blöööö än Findus.. :D

 

Vingåker är lätt nöten....inte.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hopp, så va man ute ur 9k oxå...

 

Blev halvkort där oxå, tittade ner på A5s i SB och fyllde efter en massa limpare. Flopp A55. Är i stort behov av en uppdubbling och hela bordet checkar. Turn = 6. Hamnar allin mot en som har 66 och jag e ute.

 

Inte så mkt att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite i min excelfil där jag sammanfattar resultaten och det ser ut att bli rekormånad om inget obehagligt inträffar...

 

Så här ser det ut än så länge:

 

HU SnG: $86

Fullring SnG: $72,5

Multi Table SnG: $80

MTT: $3534,22

Bonus/RB: $33

Cashgame (enbart HORSE-slask): $2,95

 

TOTALT: $3657,77

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Rullen ligger lite utspridd för tillfället. Har $1400 på Party och $2000 på väg in på FTP. $3400 är ju en stabil $33+3 SNG rulle. Pengarna jag har på Party är dock lite osäker om jag kommer ha kvar allt, med största säkerhet kommer jag ta ut lite och köpa Nintendo Wii i januari samt göra en monsterbeställning på Discshop och köpa en massa DVD-boxar.

 

Dom $2k jag har på FTP (eller som är på väg in där) kommer jag inte röra .

 

Hade ju som mål att bki regular på $55 SNG innan året är slut men det kommer jag misslyckas med. Vill ha 100 inköp till den nivån och eftersom jag cashar ut rätt ofta får jag inte möjlighet att bygga. Hoppas dock jag hittar tillbaka till SNG flytet så snart som möjligt och förhoppningsvis kommer jag kunna börja känna på $55-nivån i slutet av januari/början av januari.

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Kommer nog inte bli jättemycket poker runt jul. Åker hem till Vingåker (metropolen) och firar jul med familjen. Dock kommer det nog bli mer än vad jag tror eftersom morsans kille (snälla, hjälp mig komma på en bättre benämning, plastpappa går bort direkt och likväl pojkvän) spelar en massa Omaha PL och Omaha H/L på SvS. Har berättat om mina klonkar för han och han är rätt avundsjuk tror jag. Tror han ligger typ 25k SEK plus på några månader, vilket jag har dragit in bara denna månad :). Så säkerligen kommer det bli lite spel med han o så. Typ lite MTT's och byta % kanske :) Ska visa han HORSE oxå, han har inte jättekoll men han är rätt trött på Holdem och eftersom han är okey på Omaha och Omaha H/L är jag övertygad om att han kommer gilla HORSE oxå.

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Överväger starkt att gå till Statoil och handla godis och cola eller nåt. Känns dock som lite low-life att göra det kl 01.15 en lördag :shock: Handlar säkert för 3k där varje månad och det börjar bli lite pinsamt att vara regular där liksom. Hmm...är regular på rätt många ställen på Österängen i Jönköping när jag tänker efter. Både Sibylla och Cucchini (lokala pizzerian) vet alltid vad jag ska beställa när jag kommer in - således regular.

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Funderar på om man ska spela några fler MTT's ikväll.

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Om någon vänlig själ vill byta lite pengar med mig så vore jag evigt tacksam. Typ så att jag får pengar in på Stars och "du" får pengar på Party. En liten symbolisk summa av tacksamhet kommer utgå till denna men jag ser helst att randomforumnisse med 2 inlägg inte ser detta som ett tillfälle att bestjäla en vilsen sörmlänning. Det är ingen stor summa jag vill byta utan runt $300 eller nåt. PM:a gärna om någon har möjlighet att hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon vänlig själ vill byta lite pengar med mig så vore jag evigt tacksam. Typ så att jag får pengar in på Stars och "du" får pengar på Party. En liten symbolisk summa av tacksamhet kommer utgå till denna men jag ser helst att randomforumnisse med 2 inlägg ser detta som ett tillfälle att bestjäla en vilsen sörmlänning. Det är ingen stor summa jag vill byta utan runt $300 eller nåt. PM:a gärna om någon har möjlighet att hjälpa mig.

Jag hörde att DanielFroberg var intresserad av att byta några $ :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon vänlig själ vill byta lite pengar med mig så vore jag evigt tacksam. Typ så att jag får pengar in på Stars och "du" får pengar på Party. En liten symbolisk summa av tacksamhet kommer utgå till denna men jag ser helst att randomforumnisse med 2 inlägg inte ser detta som ett tillfälle att bestjäla en vilsen sörmlänning. Det är ingen stor summa jag vill byta utan runt $300 eller nåt. PM:a gärna om någon har möjlighet att hjälpa mig.

Jag hörde att DanielFroberg var intresserad av att byta några $ :lol:

 

Haha, skulle kunna tro det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till mtt klonkarna!!!

 

Får hoppas att de smittar av sig till mig me :lol:

 

Tack! ;)

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Exakt hur dåligt spelar jag den här handen?

 

***** Hand History for Game 5508251727 *****

NL Texas Hold'em Trny: 30791334 Level: 1 Blinds(20/40) - Friday, December 15, 20:28:47 ET 2006

Table 5K Gtd (891994) Table #28 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: gravelledan ( 6500 )

Seat 3: appollo2 ( 3190 )

Seat 4: furiouspete ( 3620 )

Seat 5: Zleepwalker ( 2820 )

Seat 6: sicnarf021 ( 2120 )

Seat 7: bigtok ( 4600 )

Seat 8: peakachu ( 3440 )

Seat 1: kidkev2 ( 3770 )

Seat 10: stebaird ( 2940 )

Trny: 30791334 Level: 1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Zleepwalker [ Qh Qc ]

furiouspete folds

Zleepwalker raises [150]

sicnarf021 folds

bigtok folds

peakachu folds

stebaird folds

kidkev2 folds

gravelledan folds

appollo2 calls [110]

** Dealing Flop ** [ Ad, Tc, 5d ]

appollo2 bets [80]

Zleepwalker raises [280]

appollo2 calls [200]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

appollo2 checks

Zleepwalker bets [400]

appollo2 folds

Zleepwalker does not show cards.

Zleepwalker wins 1280 chips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev mer spel idag. Håller just nu på och spelar 5k på Party och ska kanske dra igång en $33 freesout oxå.

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Blev Statoilbesök oxå förresten :) 10 pack med 33cl cola och 2 påsar chips så är kvällen räddad. Var riktigt nära att impulsköpa Miami Vice oxå men det får bli en annan annan gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustade i 5k handen innan paus. Höjde med ATs först in i sen position. Fick syn av BB. Träffade A på flopp. Bettade rätt hårt och fick syn, är rätt kort och ställer in på turn. Han synar med AK som står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens hand när jag bustade i freezouten oxå. Floppar öpppet stegdrag i BB och bettar pott (bara SB med i handen). Han synar, träffar stegen på turn, bettar pott - han synar. På river träffar han sin runner-runner färg och stackar mig.

 

Orkar inte spela mer nu, ska kolla lite på TV sen lägger jag mig nog snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite SNG's på Party förut. Mest $33 blev det och några skott på $55. Eller skott och skott, har ju ~60 inköp för den nivån iofs. Hur som helst så rushade jag rätt fint och plussade $305 på dom. Riktigt bra värde på $55 var det. Kommer nog i fortsättningen kombinera var jag spelar på även när det gäller SNG's. Har fått för mig att $55 är tuffare på FTP men det får framtiden utvisa.

 

Börjar förresten närma mig $4k plusset för december :)

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Förresten så har jag inte orkat gå och lägga mig än. Har sån störd dygnsrytm så jag har tänkt försöka "vända tillbaka" det på nåt flummigt sätt. Typ vara vaken 1 dygn och sen somna vid 23 eller nåt ikväll :D

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Är sugen på att spela mer nu men är alldeles för trött för egentligen. Någon som har nåt förslag på vad jag kan hitta på? Har inte varit uppe så här tidigt på säkert en månad så jag känner mig semivilsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite MTT's nu...

 

* 10k på Stars (Tack Petla för hjälpen med $$$)

* $55 freezout på Party

* $22 rebuy på Party

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Ska gå o köpa Miami Vice sen o kolla på ikväll...

 

Det är typ 400 meter längre till videobutiken än Statoil så att hyra går bort med en gång. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite MTT's nu...

 

* 10k på Stars (Tack Petla för hjälpen med $$$)

* $55 freezout på Party

* $22 rebuy på Party

 

:heart::club::diamond::spade:

 

Ska gå o köpa Miami Vice sen o kolla på ikväll...

 

Det är typ 400 meter längre till videobutiken än Statoil så att hyra går bort med en gång. :P

 

Du kan ju alltid fråga grannbarnen om dom vill springa och köpa film och godis åt dig för en femma. Helt klart +EV för en poker spelande lat marre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMACK!

 

***** Hand History for Game 5509701928 *****

NL Texas Hold'em Trny: 30799912 Level: 4 Blinds(100/200) - Saturday, December 16, 13:02:59 ET 2006

Table Rebuy (892137) Table #3 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 3: plesan ( 12520 )

Seat 4: Zleepwalker ( 4925 )

Seat 6: JSY_GARY ( 4420 )

Seat 7: sandra431970 ( 4190 )

Seat 8: papeldy ( 11850 )

Seat 5: Mackeprang2 ( 7770 )

Seat 1: Nahanni74 ( 8855 )

Seat 9: sonialouise ( 22655 )

Seat 10: rocket_ron2 ( 4405 )

Trny: 30799912 Level: 4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Zleepwalker [ Jd Js ]

Nahanni74 folds

plesan folds

Zleepwalker raises [600]

Mackeprang2 calls [600]

JSY_GARY folds

sandra431970 folds

papeldy folds

sonialouise folds

rocket_ron2 calls [400]

** Dealing Flop ** [ 9c, Jh, Ad ]

rocket_ron2 checks

Zleepwalker checks

Mackeprang2 checks

** Dealing Turn ** [ 6d ]

rocket_ron2 bets [1200]

Zleepwalker calls [1200]

Mackeprang2 folds

** Dealing River ** [ 2c ]

rocket_ron2 is all-In [2605]

Zleepwalker calls [2605]

rocket_ron2 shows [ 7d, As ]a pair of Aces.

Zleepwalker shows [ Jd, Js ]three of a kind, Jacks.

Zleepwalker wins 9510 chips from the main pot with three of a kind, Jacks.

Re-buy: rocket_ron2 re-buys 3000 chips and the chip stack increases from 0 chips to 3000 chips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...